Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hotelbeoordeling Filippijnen

Gestart door Rich, vrijdag 19 juni 2009, 20:08:04

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Alles heeft zijn prijs.

Twee keer heb ik 10 dagen verbleven in het Manila Hotel, alweer zo'n 15 jaar geleden. En het is toch geweldig om het eens mee te maken.
Je moet daar eens een peppercorn steak bestellen. Voor de ouderen onder de leden hier, je kan gerust je valse tanden uitdoen, want zachter zal je niet vlug vinden. :thumb:

Maar in Sheraton op de Harizon Plaza is het ook super, en ben daar een tientaal keer geweest. Ik betaalde daar 20 jaar geleden 96 Dollar ++. ( bedrijfsonkosten) dus dan doe je dat ook wat makkelijker.

Daarna ben ik eens in centre point hotel in Cebu City geweest en ben daar snacht's gaan lopen van de kakkerlakken in mijn  bed en mijn oren. Prijs was een 40 Dollar want was maar voor twee nachten.

Mijn broer zijn wedding was in Peninsula in Makati. Superdeluxe gewoon en leuk om is mee te maken

Nu heb ik in Lapulapu een hotelletje ontdekt van 1000 Peso p/nacht en verdomd netjes en schoon en alles wat je wenst. ( Duitse eigenaar)

Dus goedkoop en goed is best mogelijk.  Ik hoef geen 124 gangen ontbijt  want ben een kleine ontbijter. Ben zeker geen luxebeest, maar was wel leuk om allemaal mee te maken.

Ieder zijn meug en mogelijkheden.
Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: Phille op zondag  6 december 2009, 13:37:39
Net gekeken op Eithad.com, vluchten in Januari, 854,00 euro ... veel goedkoper ga je ze niet vinden ...

Voor 50 euro meer vlieg ik met Cathay Pacific naar Cebu in januari. Schiphol- Hongkong-Cebu
Rich de Nederbelg.

g

lapulapu waar is dat ? klinkt goed :-) :lachen:

en die vlucht voor 50 meer langs waar is dat ? ik bedoel bij wie heb je dat geboekt en wanneer?
:thumb:

Phille

Zoals je al wel zal gemerkt hebben ben ik grote fan van Etihad; de belangrijkste reden is toch wel de gehele reistijd; zoals ik hier al eerder aangehaald heb; Etihad vliegt vanuit Brussel;
dus Brussel - Abu Dhabi - Manilla ... rekening houdende met 2 uur op voorhand in luchthaven te zijn is dat 20 uur in totaal (6 uur tot in abu dhabi, 3 uur wachten en 8 en een beetje naar Manilla + 2 uur wachttijd in Brussel, ongeveer 20 uur in totaal) vind ik al meer dan lang genoeg.

Over Amsterdam-Hongkong is dat aanzienlijk langer, over london ook trouwens. Om en nabij de 700 euro euro vanuit schiphol lijkt goedkoper, maar ge moet eerst wel in Schiphol geraken, de trein moet men ook betalen he, of den auto + parking; reken daar dan maar iets van een 80 euro voor en het verschil wordt wel heel erg klein. Vandaar ik de tarieven van Etihad uitermate interessant vind.


g

ja je hebt gelijk ;) ik had ooit een vriendin in nieuw zealand .. van jetlag gesproken :-)) :lachen:

Rich

Citaat van: g op zondag  6 december 2009, 13:45:51
lapulapu waar is dat ? klinkt goed :-) :lachen:

en die vlucht voor 50 meer langs waar is dat ? ik bedoel bij wie heb je dat geboekt en wanneer?
:thumb:

Lapulapu is de hoofdstad van Mactan Island. Mactan Island is door twee bruggen verbonden met Cebu Island.

Ik heb mijn vlucht in augustus geboekt bij openjet.
Rich de Nederbelg.

g

klinkt intressant dat eiland
;-)
ist daar mooi of duur? of beide?


ahja ik heb dat niet zo ver vooruit plannen dat lukt me nooit
;-)

groeten
en dank voor de info
g

Phille

@ g

Ik las ergens in één van je antwoorden dat je van plan was openbaar vervoer te nemen om je te verplaatsen, mijn ervaringen op dat vlak zijn positief; heb al twee keer de bus genomen van manilla naar batangas pier, een rit van ongeveer 2 uur tenzij het verkeer tegen zit ... is zeer goedkoop 170 PHP de man als ik mij nog goed herinner (+/- 3 euro), maar wel niet goed voor de rug, ik denk dat die bussen geen vering hebben :-) en ongelooflijk veel verkopers die vanalles en nog wat proberen te verkopen, wel handig als men dorst heeft; bus is een rijdende frigo, zoals overal staan die airco's op vriesstand denk ik ...

Heb ook paar keer een jeepney en trikes genomen, is leuk om eens te doen; maar een Jeepney in Manilla zou ik niet aanraden; roken is naar mijn ervaring gezonder dan een jeepney nemen. Op sommige momenten dacht ik echt dat de uitlaat naar binnen was gemonteerd  :denk:

Ikzelf ben niet groot, slechts 1,76 kort, wel in een trike had ik geen plaats genoeg, dus voor een kort ritje is dat ok; maar ik heb ene keer eentje genomen voor wat langer, ongeveer 30 minuten, was blij als ik eruit was, nu weet ik ook hoe een sardien zich voelt  :negatief:



Rich

Citaat van: g op zondag  6 december 2009, 14:14:18
klinkt intressant dat eiland
;-)
ist daar mooi of duur? of beide?


Mooi in ieder geval, zoals bijna overal op de Filippijnen.

Duur? neen, over het algemeen niet. Maar manila is in feite ook niet duur vergeleken met Belgie.

Het hangt er maar vanaf wat je wilt hé.
Ik weet bijvoorbeeld  dat huizen in sommige subdivisions in Cavite (even buiten Manila) niet duurder zijn dan bijvoorbeeld Cebu, of Bohol.

Ga je dan richting Lake Taal dan betaal je weer wat meer. het hangt er allemaal vanaf.

:daag:
Rich de Nederbelg.

g

ook intressant allemaal !
dank je !

dit is echt een super forum ;-)
:thumb: