Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hotelbeoordeling Filippijnen

Gestart door Rich, vrijdag 19 juni 2009, 20:08:04

Vorige topic - Volgende topic

Carpie

Ben benieuwd of er eventueel al een update is betreffende een hotel in Manille, wie heeft heel recent ergens verbleven.

Dit keer graag in buurt van Belgische ambassade.

Greetz

Johan

Phille

Hey Carpie,


Vorig jaar (2009) april ben ik Somerset Olympia geweest, http://www2.somerset.com/en/philippines/manila/somerset_olympia_makati/gallery.html, kamers zijn zeer goed (klein appartement met keuken), er is geen restaurant aan, het ontbijt was minder, en super klein zwembad (ik zou het haast een voetbad durven noemen) en ik denk dat het niet ver van de ambassade is.


Gago

Citaat van: Carpie op maandag 30 augustus 2010, 09:59:18
Ben benieuwd of er eventueel al een update is betreffende een hotel in Manille, wie heeft heel recent ergens verbleven.

Dit keer graag in buurt van Belgische ambassade.

Greetz

Johan

Carpie,

check ook eens agoda.com ik heb bij mijn laatste bezoek via hen een hotel geboekt. Als je goed zoekt kan je wel ergens een deal vinden.
Ik verbleef in Casa Bocobo. 30 euro per nacht en de vierde nacht was gratis. Hotel is vrij recent en alles proper onderhouden. Wij vertrokken steeds van daaruit naar de Ambassade. Het was een groot half uur rijden met files inbegrepen. De wifi was er gratis, voor de rest was het hotel vrij basic, bv geen zwembad. Maar ik ben niet in Manilla om veel in het hotel te blijven.
5 minuten wandelen naar SM.

greetz

stip66

Citaat van: Gago op maandag 30 augustus 2010, 12:03:21
Wij vertrokken steeds van daaruit naar de Ambassade. Het was een groot half uur rijden met files inbegrepen. De wifi was er gratis, voor de rest was het hotel vrij basic, bv geen zwembad. Maar ik ben niet in Manilla om veel in het hotel te blijven.
5 minuten wandelen naar SM.

greetz

Groot gelijk Gago, ik ga er ook vanuit dat men geen 12.000 Km van huis is om zich op te sluiten in een hotelkamer. Zwemmen kan je hier ook.
Als de kamer netjes is voor de douche en de noodzakelijke slaap, is dit eveneens ok voor mij. Aan het uitzicht heb ik eveneens schijt daar ik toch van de meeste tijd geniet van het exploreren van MNL  :thumb:
Wij hebben verbleven in het City State Tower Hotel ( Makati ), php 1,500 per nacht ( zonder ontbijt ) en gingen buitenshuis ontbijten. Geen grote luxe, maar netjes. Eveneens een 30 tal minuten ( PHP 180 ) van de  :belgiesmiley: ambassade.

Phille

CitaatGroot gelijk Gago, ik ga er ook vanuit dat men geen 12.000 Km van huis is om zich op te sluiten in een hotelkamer. Zwemmen kan je hier ook.

Alles hangt ervan af voor hoe lang men in Manilla wilt blijven, als dat voor een paar dagen is dan klopt het bovenstaande, echter als het voor paar weken is dan is een degelijk hotel, met zwembad, absoluut een aanrader. Ik spreek uit ervaring. Na een paar dagen heb je het wel gezien in Manilla.

Dus Carpie, hoe lang denk jij daar te blijven?

Fonzie3300

Boracay

Kikkos: ZEER goed, mooie kamers, aangename bediening en een rustige doch gezellige sfeer. Ben er al twee keer geweest en het was telkens eersteklas. Ligt op 3 minuten wandelen van het strand. Wij hebben 2.500php per nacht betaald in augustus.

Cebu City

Montebello Garden Hotel: redelijk goed, kon beter. Hun kamers zijn een nogal gedateerd en enkele van hun kelners zijn niet echt een toonbeeld van dienstbaarheid wat zwaar op de zenuwen van die van mij werkte. Voordeel is dat ze niet te duur zijn (2.200php per nacht) en dat ze in het midden van Cebu liggen dus je kan makkelijk overal naar toe. Ligt vlak naast een grote mall en da's ook wel handig.

Mactan

Days Hotel: Redelijk goed,  ook weer gedateerde kamers maar wel goeie service. Vlak bij Mactan Airport dus ideaal als transfer hotel ofzo. Ik weet niet meer hoeveel we betaalden, ik denk ook zo'n 2.500php.

Pacific Cebu Beach Resort: Goed, kamers en service zijn meer dan ok. (2.500php). Zit vol met japanners en koreanen en is vooral op hun noden afgestemd, maar ik mag niet klagen over de week die er ik verbleef. Is een rustig, goed verzorgd resort. Je krijgt er gratis duiklessen als je wil.  Grote nadeel is wel de grote afstand van Cebu City maar dat hadden wij opgelost door een vriendelijke taxichauffeur "on call" te zetten. Effe bellen en 20 minuten later stond hij daar te grijnzen want we betaalden goed.  :-)

Carpie

@ Phille,

Wel, ik vermoed dat de meeste al begrijpen waarom ik buurt van ambassade op zoek ben. Namelijk op 5 okt wil ik mij ginds aanbieden voor huwelijksredenen  :thumb: en hopen dat ik vrijdag dan terug kan gaan om de nodige papieren af te halen  :thumb: :thumb: :thumb: . Mijn vriendin laat ik alvast van zondagavond 3oktober arriveren want ik kom maandagmorgen 4 oktober aan te manilla.

Dus ja, in totaal 5 nachten nodig.

Greetz

Johan

Carpie

@Fonzie3300

Ik moet in de ambassade te Manilla zijn, niet in Cebu  :lachen:

greetz

Johan

Fonzie3300

Citaat van: Carpie op maandag 30 augustus 2010, 13:02:29
@Fonzie3300

Ik moet in de ambassade te Manilla zijn, niet in Cebu  :lachen:

greetz

Johan

Dit was geen antwoord op jouw vraag Johan, gewoon mijn bevindingen ten voordele van iedereen. :-)


stip66

Citaat van: Phille op maandag 30 augustus 2010, 12:52:49
Na een paar dagen heb je het wel gezien in Manilla.

Na een paar dagen ? MNL is even groot ( qua populatie ) als gans Belgie, inclusief B-H-V  :lachen:
Ik blijf nieuwe locaties ontdekken ginds  :ikkeniebegrijp: