Daling eurokoers lastig voor Nederlanders in verre oorden

Gestart door Kano, vrijdag 14 mei 2010, 10:17:57

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Citaat van: gosternokke op zaterdag 15 mei 2010, 07:18:43
DEnk niet de de Nederlandse overheid gevoelig is voor dit soort argumenten boomerang.  Trouwens nederlanders die permanent in het buitenland wonen, spenderen hun volledige inkomen in het land waar zij wonen, en dragen dus 0,0 bij aan de Nederlandse economie.     Denk eerder dat Nederlanders die permanent in het buitenland wonen in de toekomst op hun AOW gekort gaan worden, dat er een soort woonlandbeginsel op de AOW los losgelaten, dus woon je dan in een land met een lage levensstandaard zoals Filippijnen dan krijg je maar een gedeelte van je AOW.  Trouwens jouw plan is toch niet uit te leggen aan Nederlanders die ook  van alleen een AOWtje in Nederland moeten rondkomen.   Ik heb zelf nog een moeder van 80 jaar die het ook moet doen doen met 900 eurie AOW in de maand.  En daar houd ze iedere maand nog van over zegt ze.  Dus zie ik niet in waarom Nederlanders die in het buitenland wonen 20 % meer zouden moeten krijgen,zeker niet als je in een land als Filippijnen woont waar het gemiddelde maandinkomen maar een paar honder euro per maand is.


Ik zou je graag eens zien leven met dat gemiddelde maandinkomen van een paar honderd euro per maand . Denk niet dat ge het lang zult uithouden hier ....

gosternokke

Zou niks voor mij zijn callebout om van een gedroogd visje en een kommetje rijst  plus een glas water dagelijks te moeten leven.  Maar dat woonlandbeginsel zie ik in de toekomst op de AOW nog wel toegepast worden.  Volgens mij word dat nu al reeds toegepast op de kinderbijslag,iemand die dat weet hier toevallig. ? In feite is de afbraak van het AOW stelsel al reeds begonnen, in 2015 vervalt de partnertoeslag, en dat kan een gezin dus zomaar 600 euro per maand aan hun neus voorbij gaan. Tevens moet iedereen doorwerken tot 67 jaar. De nederlandse regering komt  in de komende jaren miljarden te kort, en daar zullen ook de ouderen fors aan moeten bijdragen.  En ook de regering weet dat de meeste 65 plussers in Nederland er financieel warmpjes bijzitten.  Mijn overburen zijn ook gepensioneerden van in de 70 en die hebben naast hun 1500 euro Aow per maand ieder een bedrijfspensioen, waardoor hun totale maandinkomen rond de 3000 euro per maand ligt.  Dan heb ik het nog niet over hun vermogen ,want het huis waar ze in 1960, 45duizend gulden voor hebben betaald, staat te koop voor dik 3 ton Andere mogelijheid is dat de AOW, pensioen afhankelijk word gemaakt, dus mensen die een dik pensioen hebben, krijgen dan geen AOW meer.   Velen zullen roepen dat kan niet want daar heb ik altijd premie voor betaald.  Heeft onze regering mooi schijt aan.  Kijk maar wat er in het verleden met de Weduwen en Wezenwet is gebeurd.  Toen het Europese hof oordeelde dat niet alleen weduwen maar ook weduwnaars hier recht op hadden,  werd deze wet binnen de kortste keren afgeschaft, en de nabestaandenwet is daar voor in de plaats gekomen.  Maar om voor die nabestaanden wet in aanmerking te komen moet je aan talloze voorwaarden voldoen, dus vallen de meesten buiten de boot, weer miljarden uitgespaard.  Zeker in de toekomst wanneer honderdduizenden Nederlanders van Surinaamse,Turkse en Marokkaanse afkomst  na hun pensionering naar het land van hun afkomst terugkeren, ontkomt men er denk ik niet aan om het woonlandbeginsel toe te passen.

Amice

Het moge duidelijk zijn dat iedereen het kind van de rekening is.
De lage Euro blijft overigens niet beperkt tot de expats maar zal zeker ook effect hebben op het OFW geld dat opgestuurd wordt. Immers dienen er nu veel meer euro's overgemaakt te worden om hetzelfde bedrag in pesos op te sturen.

Met de verkiezingen in aantocht is het voor een ieder moeilijk kiezen want alle partijen maken zich of zullen zich schuldig maken als dief van uw portemonnee.

Wat mij echter het meest tegen de borst stoot is dat banken die gretig om overheidhulp hebben gevraagd zoals de ING, verleden jaar als beloning voor hun roekeloos gedrag meer dan 1 miljard winst hebben geboekt, welke geheel aan de ING toekomt. Waarbij rijk en staat geen enkele maatregel oppert(laat staan nemen) om het geld bij de schuldenaars te halen.

Noynoy is hier gekozen om de corruptie een halt toe te roepen, noem mij zijn Nederlandse tegenkandidaat dan maar eens???
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

callebaut

#13
Citaat
Noynoy is hier gekozen om de corruptie een halt toe te roepen, noem mij zijn Nederlandse tegenkandidaat dan maar eens???



Wilders .....  :lachen: .....?????

boomerang

#14
Citaat van: callebaut op zondag 16 mei 2010, 05:05:33

Citaat
Noynoy is hier gekozen om de corruptie een halt toe te roepen, noem mij zijn Nederlandse tegenkandidaat dan maar eens???



Wilders .....  :lachen: .....?????

En Wilders  :evil: om te voorkomen dat ons pensioen de grenzen over gaat en onze asawa met ons mee kan komen als wij gedwongen terug moeten keren........
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Amice

Wilders zal dat zeker niet zijn en ook niemand anders want men is nog steeds van mening dat nederland niet corrupt is. Aldus zijn allen corrupt of willen ons doen geloven dat ze blind zijn.

Voorlopig staat de euro op 55 en er is geen verantwoordelijke die dat veranderd

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boomerang

Citaat van: Amice op zondag 16 mei 2010, 16:44:03
Wilders zal dat zeker niet zijn en ook niemand anders want men is nog steeds van mening dat nederland niet corrupt is. Aldus zijn allen corrupt of willen ons doen geloven dat ze blind zijn.

Voorlopig staat de euro op 55 en er is geen verantwoordelijke die dat veranderd



Wij zullen helaas de broeksriem wat aan moeten halen en onze ziel in lijdzaamheid bezitten. In ieder geval zal het niet zo ver gaan dat wij beneden het gemiddelde inkomen van werkende klasse hier zakken.

En anders ook maar onder een nippa dakje gaan leven op rijst en een gedroogd visje............ :denk:

Terugkeren en mijn asawa achter moeten laten is eigenlijk ook haast geen optie.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Kano

Euro zakt naar dieptepunt

Telegraaf  17 mei 2010

TOKIO -  De euro is maandag gedaald tot 1,2306 dollar. Dat is de laagste stand in vier jaar. Tijdens de handel in Tokio daalde de koers in de eerste uren naar het laagste punt sinds oktober 2008: 1,2336 dollar.

De euro dook vrijdag al onder de 1,25 dollar. Dat was het laagste niveau sinds begin maart vorig jaar. Een dag eerder noteerde de munt nog boven de 1,26 dollar.

De Europese eenheidsmunt staat onder druk door aanhoudende zorgen over de financiële problemen in de eurozone.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Rich de Nederbelg.

Amice

Tijd voor de financiele experts om er zich hier mee te bemoeien.  :jajaja:

Stel: je hebt een AOW uiterking die â,¬ 1000 euro is wat voor gevolgen heeft de euro dan als pariteit met de dollar bereikt wordt? Hoeveel peso krijg je dan nog voor je â,¬ 1000?
Immers is pariteit uitgangspunt van de Hedgefondsen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent