Daling eurokoers lastig voor Nederlanders in verre oorden

Gestart door Kano, vrijdag 14 mei 2010, 10:17:57

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Zo zie je maar weer dat er in Europa toch een heleboel "verborgen" armoede is, waarvan je kunt verwachten dat daar eerdaags een afrekening op komt.
Mooie cijfers produceren en oppoetsen gaat een tijdje goed maar de lijken zullen toch wel uit de kast vallen.

De beurzen zullen dan massaal reageren en de euro verder doen laten zakken. Daarbij zullen de financiele statussen van landen ook herzien worden. Nu zijn er nog veel landen met een AA+ status die wellicht per saldo te hoog zijn ingeschat en in navolging van griekenland gedegradeerd worden met alle gevolgen zoals hogere rente enz. van dien. Dit zou ook zo maar kunnen gelden voor Belgie en Nederland als de werkelijke situatie zal worden doorberekend.

Op Xe.com stond de euro vandaag op 55.23 voor de peso en het einde van de daling is nog niet in zicht.

Daarnaast is het bijna onrealistisch om er van uit te gaan dat de euro nog zal stijgen binnenkort. M.i. zal die voor een jaren langere periode op een laag niveau blijven.

Zonder financiele buffer is het dan echt overleven zowel in belgie/nederland als in de filippijnen.
Inzake het laatst genoemde land blijven we nog hopen dat de peso naar beneden wordt bijgesteld maar alle schijn wijst er op dat ook dat voorlopig niet aan de orde is, de Filippijnen staan hoog genoteerd als opbloeiende economieen tesamen met bv. Indonesie.
:hoedjeaf:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Limburger

Citaat van: gosternokke op dinsdag 18 mei 2010, 20:02:39
.... zelfs de koningin krijgt in Nederland AOW......... 

Ze krijgt natuurlijk meer want dat is voor haar belastingvrij, terwijl de onderdanen nog belasting moeten betalen over de AOW.

Kano

Balkenende: de Euro was wel heel erg veel waard.


Rnw.nl Gepubliceerd : 20 mei 2010


CDA-lijsttrekker Balkenende begrijpt dat Nederlanders buiten het eurogebied te lijden hebben van de waardestijging van de Europese munt. Tegelijkertijd wijst de minister-president erop dat de waarde van de Euro ook wel erg hoog was geworden, wat slecht is voor de export van de Eurolanden. Een correctie vindt hij daarom niet slecht.

Suzanne Bosman praat met de CDA-lijsttrekker en demissionair premier in het verkiezingsprogramma Kiespijn?. Daarin gaat Balkenende in op maatschappelijke en economische zaken, en op aangelegenheden die speciaal voor Nederlanders buiten Nederland van belang zijn.

Bron: http://www.rnw.nl/nederlands/video/balkenende-de-euro-was-wel-heel-erg-veel-waard
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Volgens XE.com staat de euro nu weer op 58,28 voor de peso.

Wellicht dat de duitse maatregel om speculaties van de hedgefondsen een halt toe te roepen weer rust in de markt heeft gebracht?  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Volgens oanda.com staat de Euro op 56.8404. Maar er zit dus kennelijk verbetering in  :denk:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Guadalupe

De daling van de euro is toch ook wel weer goed voor de export vanuit Europa omdat de europese produkten goedkoper worden en de chinese en dollar gerelateerde produkten duurder.
De olieprijs zakt omdat de handelaren denken dat we minder olie verbruiken als hier de economie minder wordt dankzij de Griekse,Spaanse,Portugese,Ierse en andere oplichters.
Vanuit dat licht bezien vertel ik niks nieuws en verzin dat dan ook niet zelf.

Doch de VS zitten nog veel dieper in de shit dan wij Europeanen en als die bekend maken hoe daar bezuinigd gaat worden zal de Euro weer rap in waarde stijgen,zo denkt men.

Een analyst die daar bijna dagelijks nuchter over schrijft is de volgende:

http://www.wallstreetweb.nl/nieuwsarchief/EkZuFVAEVkzFjlprQE.shtml

Voor wie het lezen wil.

                :daag:
Wie lacht niet wie de mens beziet.