Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

werken in Antwerpen

Gestart door mira, vrijdag 21 mei 2010, 17:05:07

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: Budgie op dinsdag  8 juni 2010, 21:33:55
Citaat van: Fail_over op dinsdag  8 juni 2010, 21:21:08
Stipp, weet je zeker dat je haar zo snel laat beginnen met werken?
Ik vindt dat nl, nogal erg snel. Weet ff niet de voor historie, maar waarom laat je haar niet ff acclimatiseren?

. Men verlangt meer hier van het personeel.

Daar ben ik nog niet zo zeker van  :neeneenee:      Ik denk niet dat ze hier zomaar verlangen dat een  een kamermeisje, schoonmaakster, hotelbediende of wat dan ook 12 uur aan een stuk werkt zoals in vele gevallen in de Filippijnen het geval is.

Hier zijn de werkuren toch beter geregeld bij wet.  Ik vele gevallen is het juist omgekeerd.  Zoveel uur werken is zoveel uur vrij.

Kijk maar eens naar de securityguards in de Filippijnen om een voorbeeld aan te halen. 7x 12 uur per dag werken. Dat wordt hier echt niet verlangt van iemand hoor  :neeneenee:
Rich de Nederbelg.

stip66

Citaat van: Rich op dinsdag  8 juni 2010, 21:47:14
Daar ben ik nog niet zo zeker van  :neeneenee:      Ik denk niet dat ze hier zomaar verlangen dat een  een kamermeisje, schoonmaakster, hotelbediende of wat dan ook 12 uur aan een stuk werkt zoals in vele gevallen in de Filippijnen het geval is.

Hier zijn de werkuren toch beter geregeld bij wet.  Ik vele gevallen is het juist omgekeerd.  Zoveel uur werken is zoveel uur vrij.

Kijk maar eens naar de securityguards in de Filippijnen om een voorbeeld aan te halen. 7x 12 uur per dag werken. Dat wordt hier echt niet verlangt van iemand hoor  :neeneenee:

Groot gelijk Rich, waarom zou ik er te veel eieren gaan onderleggen ? 1 week is voldoende om een rondleiding te geven. De rest doen we langzaam aan, het is toch zomer, dat is ook de reden dat ik tot juni gewacht heb, de zomer. Er werken trouwens nog 3 filippina daar en dus zal het niet ontbreken aan ambiance daar. De beste weg om je in te burgeren en je aan te passen aan een andere tijdzone is de gewenning zo kort mogelijk te houden. Dit geldt evenzeer voor ons.  :jajaja:

Fail_over

Hmmmm, het is aan jullie zelf.

Als (ALS) mij vrouwtje hier komt, laat ik haar eerst eens tot zichzelf komen. Ik cultuur shock daar, zij hier. Wees er maar bedondert van.
Laat haar eerst de kids rustig naar school gaan, wennen aan de cultuur hier. Beetje dit, beetje dat, Als ze door heeft dat de kids hier van begin tot einde middag op school zijn, krijgt ze na verloop van tijd wel de goesting omeen nevenarbeid te vinden.

Eerst de kids naar school. prio 1.

Dan Werk zoeken voor haar, en dan kunnen we goed weer een jaar verder zijn. Ik heb dit in mijn omgeving afgekeken. Heb (erg) veel kennissen, met BP's.

Ik push haar niet voor werk. Wil niet zeggen dat jij dat doet, enkel hoe ik erover denk.

Ik vindt het erg snel. te snel.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Citaat van: Fail_over op dinsdag  8 juni 2010, 22:03:41
Hmmmm, het is aan jullie zelf.

Als (ALS) mij vrouwtje hier komt, laat ik haar eerst eens tot zichzelf komen. Ik cultuur shock daar, zij hier. Wees er maar bedondert van.
Laat haar eerst de kids rustig naar school gaan, wennen aan de cultuur hier. Beetje dit, beetje dat, Als ze door heeft dat de kids hier van begin tot einde middag op school zijn, krijgt ze na verloop van tijd wel de goesting omeen nevenarbeid te vinden.

Eerst de kids naar school. prio 1.

Dan Werk zoeken voor haar, en dan kunnen we goed weer een jaar verder zijn. Ik heb dit in mijn omgeving afgekeken. Heb (erg) veel kennissen, met BP's.

Ik push haar niet voor werk. Wil niet zeggen dat jij dat doet, enkel hoe ik erover denk.

Ik vindt het erg snel. te snel.


Begrijp heel goed wat je bedoelt Fail Over, en terecht, maar de vrouw van Peter heeft jaren in Japan gewerkt dus dat scheelt toch wel een slok op een borrel. Ook het feit dat Vergie daar 3 andere meisjes uit de Filippijnen als collega's krijgt is toch wel een enorm pluspunt en zodoende voor haar een stimulans om snel aan de slag te gaan.
Rich de Nederbelg.

Digos

Ha....direct werk bevorderd weer dat inburgering wat gemakkelijker gaat en sneller. Met alleen thuis te zitten de hele dag gaat ze zich ook niet goed voelen.....zijn ze trouwens ook niet gewoon en dat is wel één van de punten waar ze het moeilijk mee hebben in het begin.

CitaatOok het feit dat Vergie daar 3 andere meisjes uit de Filippijnen als collega's krijgt is toch wel een enorm pluspunt en zodoende voor haar een stimulans om snel aan de slag te gaan.  

Of dat het een groot pluspunt gaat zijn die 3 filippijnse collega's....weet ik zomaar niet, goeie vrienden kan je kiezen maar is niet van toepassing in dit geval.

Inburgeren houd niet direct in met andere Filippina's van allerlei slag.



LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Ah! Als ge het zo bekijkt, idd. Weet ff niet de voor historie

Mijn vrouwke zal ik eerst ff lekker laten acclimatiseren.  Die geeft zelf wel aan wanneer het huis zitten zat is.
T zijn 3 koters, dus ze zal zowieso dr handen wel vol hebben. Maar als die voltijds naar school gaan... Zal de verveling snel toeslaan.

DAN zal ze rap aan het werk moeten.   :whip:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Budgie

Citaat van: Rich op dinsdag  8 juni 2010, 21:47:14
Citaat van: Budgie op dinsdag  8 juni 2010, 21:33:55
Citaat van: Fail_over op dinsdag  8 juni 2010, 21:21:08
Stipp, weet je zeker dat je haar zo snel laat beginnen met werken?
Ik vindt dat nl, nogal erg snel. Weet ff niet de voor historie, maar waarom laat je haar niet ff acclimatiseren?

. Men verlangt meer hier van het personeel.

Daar ben ik nog niet zo zeker van  :neeneenee:      Ik denk niet dat ze hier zomaar verlangen dat een  een kamermeisje, schoonmaakster, hotelbediende of wat dan ook 12 uur aan een stuk werkt zoals in vele gevallen in de Filippijnen het geval is.

Hier zijn de werkuren toch beter geregeld bij wet.  Ik vele gevallen is het juist omgekeerd.  Zoveel uur werken is zoveel uur vrij.

Kijk maar eens naar de securityguards in de Filippijnen om een voorbeeld aan te halen. 7x 12 uur per dag werken. Dat wordt hier echt niet verlangt van iemand hoor  :neeneenee:

Nee niet zoveel uren moet men werken dat is waar. Hier moet men binnen zoveel tijd een bepaald werk klaar hebben En dat is wat ik bedoel het tempo ligt hier veel hoger dan daar Op de Fillippijnen is men meer aanwezig En de meeste fillipina`s hebben daar gewoon moeite mee met ons tempo van leven
Getting older beats the alternative -dying young

Fail_over

Citaat van: Digos op dinsdag  8 juni 2010, 22:32:45
Inburgeren houd niet direct in met andere Filippina's van allerlei slag.

Inburgeren houdt, in mijn geval in, dat ze niet verplicht is om Nederlands, (Belgisch) te leren, maar dat het goddomme maar toch snel gebeurt, omdat ze anders haar koters niet meer verstaat!. Want die leren als de sodemieter Nederlands hier. En da's maar goe ook.

Ze volgt zelf wel. sommige pinay's leren beter zonder druk.

Dat weten ze in Nederland wel, zeker de IND.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

#18
Citaat van: Budgie op dinsdag  8 juni 2010, 22:40:14
Nee niet zoveel uren moet men werken dat is waar. Hier moet men binnen zoveel tijd een bepaald werk klaar hebben En dat is wat ik bedoel het tempo ligt hier veel hoger dan daar Op de Fillippijnen is men meer aanwezig En de meeste fillipina`s hebben daar gewoon moeite mee met ons tempo van leven

Dat is inderdaad  wel zo.  Ik betrap er mezelf altijd weer op, dat als ik met mijn vriendin loop te wandelen daar, ik soms onbewust een eindje vooruit loop, waarop ze dan al lachende zegt, are you in hurry?  :jajaja: Voor ons is het daar..............onthaasten, voor hen is het hier........hoe noem je zoiets, ........ontslowen ????  :weetikniet:
Rich de Nederbelg.

disnoke

Heb het zelfs meegemaakt dat ze met 4 één kamer schoon maakten in een hotel, hier krijg je per kamer zoveel minuten alleen en dan nog een strenge controle erachter

Zal afhangen van persoon tot persoon, als ze reeds in het buitenland heeft gewerkt zal het misschien wel goed zijn, komt ze de eerste keer uit de Filippijnen zal het moeilijker liggen.