Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

ganda

Citaat van: jootje op woensdag  8 oktober 2014, 19:45:00
Bicol express of nen caldereta....meer moet dat niet zijn


hoe zien die dinger eruit?


bananacreek

Citaat van: ganda op woensdag  8 oktober 2014, 22:41:07
Citaat van: jootje op woensdag  8 oktober 2014, 19:45:00
Bicol express of nen caldereta....meer moet dat niet zijn


hoe zien die dinger eruit

Kalesa of Calesa...................Caldereta is Pork Food...........



Kaldereta


innka3

macaroni(moeders recept) gemaakt door mijn vrouw :happy: en de zoute drop die in heb meegenomen :crazy: verder de kingprawns en clab voor de rest heb ik nog geen lekker voer
gegeten hier(alles van een varken vernield)laatst bacon zonder kraak of smaak ,dit wordt denk ik gelijk in plakjes gesneden zonder voorbehandeling. :benweg:

Amice

Citaat van: innka3 op donderdag  9 oktober 2014, 18:47:15
macaroni(moeders recept) gemaakt door mijn vrouw :happy: en de zoute drop die in heb meegenomen :crazy: verder de kingprawns en clab voor de rest heb ik nog geen lekker voer
gegeten hier(alles van een varken vernield)laatst bacon zonder kraak of smaak ,dit wordt denk ik gelijk in plakjes gesneden zonder voorbehandeling. :benweg:

Dan heeft e wellicht niet de juiste bacon gekocht.
Bacon is verkrijgbaar in verschillende varianten zelfs gemaakt van wortelen.
De echte bacon is dan ook een stuk duurder.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ganda


Bacon gemaakt van wortelen?

Dat wil ik wel eens zien.


Amice

Citaat van: ganda op vrijdag 10 oktober 2014, 20:16:11

Bacon gemaakt van wortelen?

Dat wil ik wel eens zien.





:atyourservice:

Zoals het initiele bericht in dit topic al aangeeft, het zijn de additieven die de smaak maken.
Niet dat het mijn keuze is maar opdat men kan zien dat er meer in de vitrine kan liggen dan pigs bacon.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

janvanderijt

ze zijn een rookoventje voor me aan het maken
heb binnenkort mijn eigen gerookte bacon  :applaus:

Pinocchio

En wat ga je gebruiken als grondstof om te roken? :ikkeniebegrijp:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Pinocchio op zaterdag 11 oktober 2014, 03:41:55
En wat ga je gebruiken als grondstof om te roken? :ikkeniebegrijp:
ja dat wil ik ook wel eens weten. hier in  :nederlandsevlag: gebruiken ze er beuken of eiken hout voor. maar aangezien dat er niet is op de fils, welke houtsoort gebruiken ze daar dan . in principe kun je natuurlijk al het hout wel gebruiken , komt er op aan van welke smaak je houd .
 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Pinocchio

Citaat van: jens op zaterdag 11 oktober 2014, 08:20:23
Citaat van: Pinocchio op zaterdag 11 oktober 2014, 03:41:55
En wat ga je gebruiken als grondstof om te roken? :ikkeniebegrijp:
ja dat wil ik ook wel eens weten. hier in  :nederlandsevlag: gebruiken ze er beuken of eiken hout voor. maar aangezien dat er niet is op de fils, welke houtsoort gebruiken ze daar dan . in principe kun je natuurlijk al het hout wel gebruiken , komt er op aan van welke smaak je houd .
 

Zomaar om het even welke houtsoort gebruiken zou je wel eens buikkrampen kunnen bezorgen.

Niets in de Filippijnen is vergelijkbaar met Beuk, maar wellicht het dichtst in de buurt komt zaagmeel van Germelina.  Maar of de smaak bevalt zal nog moeten blijken.