Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Als ik naar de Filipijnen ga kunnen ze me gek maken met mango's. Het liefst eet ik ze als ze rijp zijn, fris gekoeld,lekker sappig. Heerlijk,njamie.

Het vrouwtje eet ze het graag met zout en voor haar mogen ze in geen geval rijp zijn. ( ieder zijn meug zeg ik haar )

Spijtig genoeg zijn de Filipijnse mango's nogal prijzig in ons Belgenlandje. In de Sun Wah vroegen ze 15â,¬ voor een kilo en dat is me toch wat te veel.  :fool:

:eat1ow4:


xav

misschien zullen velen dit niet graag lezen... maar ik wou het toch maar es proberen...

ik heb daar es hond gegeten... klein hapje om es te weten hoe het smaakt... het bleef me toch in mijn kop dat het hond was en kon er eigenlijk niet van genieten( bij tekort aan andere woorden)...

de manier hoe ze het klaar gemaakt hadden was een beetje zoals stoverij...

heb de hond niet vooraf gezien, gelukkig maar...

:daag:

ganda

Citaat van: xav op woensdag 24 juni 2009, 20:17:44
misschien zullen velen dit niet graag lezen... maar ik wou het toch maar es proberen...

ik heb daar es hond gegeten...

:daag:

Geen probleem, we weten allen dat men op de Filipijnen hond eet. Ze hebben daar andere eetgewoontes dan wij westerlingen.

mvg

Rich

Ik ben ook verzot op de lekkere mango's daar, en de bananen, dat zijn pas de echte zongerijpte en lekker zoet. :thumb:

Balut heb ik ook eens gegeten, maar verder dan één hapje kwam ik niet..................bahhh !!!

Rich de Nederbelg.

Luc

Ik had verleden jaar bij terugkeer 5kg mango's in mijn handbagage. Moet ik nog meer zeggen  :biggrinn:

Vervolgens Ananas, bananen, papaya.

Van die jonge kokos ben ik niet gek van. Durian heb ik ook gegeten. Speciale smaak maar best eetbaar. De geur was voor mij niet zo erg maar ik ruik dan ook niet zo goed dus ik kan er niet echt over meepraten.

Absolute no no is die lechon met meer vet dan vlees  :kotsen:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

ganda


Balut eten is helemaal niet moeilijk hoor, het is toch maar kip moet je denken.

Doerian ruikt wel straf (dat zul je nooit hebben kunnen meesmokkelen op het vliegtuig, is trouwens strikt verboden bij sommige maatschappijen ) maar het smaakt helemaal niet slecht.

Wat ik niet lust is die bananenketchup, vind ik maar niks.


Luc

Die bananenketchup krijg ik wel binnen.

Afschuwelijk is Dinuguan. Een soepje van varkensbloed.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

ganda


In Baguio heb ik voor het eerst gefrituurde kwarteltjes op een stokje gegeten. Met kopje en de poten, was helemaal niet taai of hard. Best lekker.


Rich

In manila heb ik cobrabloed gedronken in het " Cobra house"?

Net een klein winkeltje zoals hier, maar dan enkel cobra's in huis. Ze mengen het  bloed en de gal, en het hart ( wat dan nog klopt) met een soort brandewijn, en dat drink je samen met het bloed.

Het zou een goed afrodisium zijn. maar ik deed het eigenlijk gewoon om eens te proberen destijds.  Nu zo'n 8 jaar geleden

Wisten jullie trouwens dat cobra's 2 penissen hebben ?   Zeg nu niet allemaal tegelijk dat jullie een slang hadden willen zijn :jajaja:

:daag:

Rich de Nederbelg.

Mawibata


Met Buizesmurf zijn we naar een markt gegaan omgeving Dumaguete.

Daar verkochten ze deze visjes?.

Spijtig dat ik er hier de geur niet kan bij plaatsen.   :happy2:

Smakelijk









En omdat ge het zeker goe zou zien, een uitvergroting   :happy2:






Mawibata



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.