Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

Tank

Dat is ansjovis, de modder is bedoeld om ze langer houdbaar te houden.

Digos


We waren eens uitgenodigd bij één van drivers voor een birthday party met alles erop en aan zoals het daar gewoonlijk gaat.

Nadien hadden de drivers veel plezier met de Boss, want ze hadden me hond laten eten. Ja.....er komt zoveel eten op tafel en van alles eet je wat, en inderdaad het is als stoverij....ik wist het niet maar het heeft gesmaakt.

Alle fruit op de phils is niet te versmaden en super lekker en goekoop ook.

Dat soepje (stoverij) van varkensbloed hadden ze me in het begin ook afgeraden, maar echter wanneer het goed is klaar gemaakt is het best lekker met rijst en probeer het altijd.

Koude spaghetti klaar gemaakt met roze bananenketchup  :benweg:

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

Ja, buiten het brood maken ze de spaghetti dikwijls vreselijk zoet. Ik heb eens 1 keer spaghetti geproefd van de Jollibee  :benweg:  :kotsen:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

ganda


En de grote groene mosselen, het water loopt me uit de mond. Ik at ze rauw, gekookt of gebakken, maakte niet uit als ze maar vers waren. Superheerlijk.



Baliw-katok

#15
Eén van mijn lievelingsgerechten : kinilaw

Hier versgemaakte kinilaw.  Vis vangen, ingewanden uithalen met de hand, vinaigrette van gember, ajuin en tomaat meebrengen : verse kinilaw op de vissersboot. Masarap talaga !


Kinilaw in Hard Kock Café te Bantayan

Baliw-katok

#16
Lekkere verse kreeft


Ampalaya (zéér bittere groente) con carne - niet echt mijn ding


Fish sweet and sour - om duim en vingers van af te likken


Een idee van de prijzen - Wemdee's Restaurant Palompon (Leyte) 2009



ganda


Oesters jongens, oesters... weet de prijs niet meer, maar was spotgoedkoop.
Ze zijn wel zo groot niet als de Zeeuwse of Franse maar zeker even lekker.
En vers, zo vers dat je de zee proefde.  Slurp!!!!!


Digos


Ja....Baliw-katok, "Dinuguan" is wat ik bedoelde op je eerdere vraag (maar vind die niet zo direct terug).

Zo'n bad met verse krabben houd men asawa ook wel een heeeeele tijd zoet, maar is niet voor mij weg gelegd.....teveel gepruts voor weinig en heb daar niet echt het geduld voor.





Ampalaya werd bij ons ook wel gebruikt in Filippino omelet, maar dat is misschien beter dat ik dat post in het topic Filippijnse recepten.

Toch wel leuk om te zien is dat je amper voor 2â,¬ een complete maaltijd  hebt op de phils.

Met het zien van al dat lekkers hier, kan ik moeder de vrouw nauwelijks in bedwang houden  :lachen: en wil ze al eerder vertrekken.

De ansjovis op een paar foto' terug word eerst opgelegd in zout en nadien aangelengd met water en dergelijke, maar ansjovis geeft zulke smurrie af die op modder lijkt  :eat1ow4: en het uitzicht en smaak blijkt ook te verschillen van plaats tot plaats of eiland.


De oesters (talaba)......ja......in het begin van men verblijf vertelde iemand me dat er ook oesters te verkrijgen waren, en met dat in gedachten van de oestertjes van Zeeland bestelde ik een goei portie...."No problem Sir" zeiden ze.

Echter wanneer ik naar de oesters vroeg, bleken ze die al licht gekookt te hebben  :mauer:, dit was natuurlijk niet het zelfde als de rauwe oesters die we gewend zijn om te eten en was het de gewoonte aldaar zo bleek.

Bij ons wekelijks bezoek aan Floating restaurant moest ik altijd een portie talaba eten van de asawa  :ikkeniebegrijp: en dat voor 40 peso.





Wel effe wennen dat voorgekookt spul.....maar wel namit, en heb er ook nooit ziek van geweest.

Talaba.....voorgekookt of niet, ik heb s'avonds toch nooit klachten gehoord van moeder de vrouw  :lachen:


O0



LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

"namit" betekent dat "lekker" in Digos? In Cebuano is dat "lami".

Balut zou ook goed zijn voor de potentie maar als ik die foto's zie geeft dat bij mij het omgekeerd effect  :benweg:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.