Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Je hebt wel soorten balut.  Kip of eend en 14 of 21 dagen oud.

Die van drie weken hebben reeds kleine veertjes, zelf prefereer ik de 2 weken oude exemplaren.


Digos


"Namit" is ilongo en word niet gebruikt in Digos, daar is "lami" meer verstaanbaar  :lachen: ik heb hier weer iets bijgeleerd.

Ik zal volgende keer masarap gebruiken.....dat zou iedereen moeten begriipen  :ikkeniebegrijp:

Het harde eigeel van de balut ging bij mij ook wel goed binnen......maar kreeg toch meer complimentjes als ik talaba at  :happy:

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

ganda


Spotgoedkoop vond ik het varkenshaasje, blijkbaar weten de Filipinos niet dat dit het lekkerste stukje van een varken is. De keihard gebakken huid vonden ze zelfs lekkerder.
Kwestie van eetgewoontes zeg ik maar.



Roland

Ik heb een keer mijn vrouw naast me baloet hebben horen eten want het begon geweldig te kraken en ter plekke besloten dat dat echt niks voor mij is. Verder hoe ze het vlees bereiden kan altijd mijn goedkeuring wegdragen  :thumb:
Allways look on the bright side of life!

Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer!

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

ganda

Citaat van: Luc op donderdag 25 juni 2009, 21:30:43
De geur van bagoong  is ook  :benweg:

Gebruiken ze dat niet als topping, oa op onrijpe mango's? Dacht het wel.




Baliw-katok

Citaat van: Digos op donderdag 25 juni 2009, 19:46:34

Ja....Baliw-katok, "Dinuguan" is wat ik bedoelde op je eerdere vraag (maar vind die niet zo direct terug).


Heb inmiddels mijn vraag verwijderd toen ik zag dat Luc ze al eerder had beantwoord.  Wel dinuguan valt de ene keer best mee, een andere keer niet te vreten.  Hangt af van de kok.  Maar ik hou het toch liever bij adobo, eskabeche, tocino, pilippine biftek, kaldereta en apritada.  

Luc

Citaat van: ganda op donderdag 25 juni 2009, 21:37:45
Citaat van: Luc op donderdag 25 juni 2009, 21:30:43
De geur van bagoong  is ook  :benweg:

Gebruiken ze dat niet als topping, oa op onrijpe mango's? Dacht het wel.


Echt? Dat is die verschrikkelijk stinkende garnaalpasta.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

joselito

Citaat van: ganda op donderdag 25 juni 2009, 20:42:57

Spotgoedkoop vond ik het varkenshaasje, blijkbaar weten de Filipinos niet dat dit het lekkerste stukje van een varken is. De keihard gebakken huid vonden ze zelfs lekkerder.
Kwestie van eetgewoontes zeg ik maar.


Wel kipfilet vinden velen ook maar niets daar. Ze hebben liever de billen en het andere rode vlees van een haan, en liefst ook nog vet als het kan. Ik heb daar ook satés gegeten waar tussen het vlees telkens een blokje vet tussen zat. Tja, dat zijn de eetgewoonten daar. Hier was dat vroeger ook zo. Heeft waarschijnlijk met armoede te maken. Het eten dat ze eten moet zo voedzaam mogelijk zijn, veronderstel ik

Mawibata



BBQ bij St Peter Bacolod.


's avonds stoppen ze daar gewoon op de weg om hun eten te kopen.
Files en opstoppingen tot gevolg.   :negatief:

Gebeurt ook dat de rook over de weg hangt, want er zijn een heel deel van die standjes naast elkaar. Ook verschillende met Manok Lechon  â,± 170.00 .

Wat ik mis zijn de kippepoten met de nagels er nog aan.

Niets gooien ze weg alles gaat op de BBQ. Kippedarmen als een harmonica geregen op een sate-stokje, kippelever etc . . .








Mawibata


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.