Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Is de Filippijnen veilig voor buitenlanders?

Gestart door Rich, zondag 13 juni 2010, 17:19:42

Vorige topic - Volgende topic

Phille

CitaatIk stel me niet al te toegevend op hoor, ze krijgen echt niet alles wat ze vragen wees gerust, ik heb daar een heel goed middeltje voor.
Wat kost dit hier? aha bij ons is dit 3 of 5 keer duurder of naar gelang soms zelfs 10 keer meer, trekken ze nogal grote ogen dan.
Ja wij verdienen meer zeg ik dan maar de kosten zijn ook torenhoog.
Hoeveel belastingen moet u hier betalen vraag ik dan? belastingen aan de staat hoor ik dan, moet jij dat daar betalen?
Het huurgeld voor een huis zo veeeeeeeelll hoe doen jullie dat daar?
Ja je kan hun ogen openen als je zo begint.

Dit middeltje pas ik permanent toe, wanneer ik met mijn vriendin aan het chatten ben dan is de gebruikelijk vraag wat ik zoal gedaan heb; waarop ik dan bijvoorbeeld zeg, rekeningen betaald; electriciteit, taksen, water, telefoon, noem maar op en zeg ik altijd hoeveel het is, in pesos natuurlijk; of ik ben gaan inkopen doen en som ik de dingen op die ik gekocht heb, ook verrekend naar pesos natuurlijk. Fenomenale bedragen voor haar natuurlijk, dan herinner ik er haar aan hoeveel ik verdien en kan ze zelf de rekening maken.

Probleem is, ze onthouden daar niet echt lang of kunnen ze zich niet verplaatsen in onze leefwereld, wie zal het zeggen  :weetikniet:, ze onthouden wel dat ik bijvoorbeeld 50.000,00 pesos betaald heb aan bijvoorbeeld onroerende voorheffing ... of over 60.000 aan hypotheek ... ze onthouden de bedragen, maar onthouden niet wat ervan overblijft; hoeveel men kan sparen. Ze onthouden wel dat ik 60.000 pesos kan uitgeven aan een vlucht ... dus die moet wel rijk zijn; voor hun zijn dat astronomische bedragen.

Ze verschieten van die bedragen, zeker weten, maar da versterkt alleen maar het idee dat we wel erg rijk moeten zijn, iemand die zoveel kan uitgeven, dat kan niet anders! Maar naar mijn gevoel kunnen ze zich niet inbeelden wat het betekent hier te leven, denken aan morgen zit er bij de meeste niet in, dus sparen, pensioen opbouwen, iets opzij zetten voor als het is minder zou gaan, nee nee  :neeneenee: is een ver van hun bed show. Het concept belastingen betalen kent men in het algemeen ook niet ... 50% van uw inkomen afdragen aan de staat, ben jij gek of wat???  :jajaja: Ze onthouden wel wanneer men uitlegt dat gezondheidszorg erg goedkoop is, dat onderwijs zo goed als gratis is; dat wel ... dat men daar dan belastingen moet voor betalen dat begrijpen ze dan weer niet, zo was ik eens met iemand aan het praten en die stelde mij de vraag en als je nooit ziek wordt dan betaal je voor niks ... er is nog veel werk aan de winkel, maar die taak neem ik niet op mij ... wie zich geroepen voelt om het ze daar aan hun verstand te brengen, laat maar iets weten.

Wat dit nu met veiligheid te maken heeft weet ik ook niet  :weetikniet:


Fail_over

Heb jij je vriendin wel eens uitgelegd wat alimentatie is?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Dat ga ik dadelijk doen, dat ik daar nog niet aan gedacht heb  :happy:

Fail_over

Citaat van: Phille op maandag 21 juni 2010, 23:34:36
Dat ga ik dadelijk doen, dat ik daar nog niet aan gedacht heb  :happy:

No worries. Heb ik al gedaan. Respons: Devorce is not possible in the Phillipines.  :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Maar wel in belgie, maar wat maakt het uit, ik geloof in eeuwige liefde  :happy:

Fail_over

Citaat van: Phille op dinsdag 22 juni 2010, 00:08:29
Maar wel in belgie, maar wat maakt het uit, ik geloof in eeuwige liefde  :happy:

My Guy!
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Kano

German hotel executive 95th foreigner killed since 2009 - PNP



(The Philippine Star) Updated June 22, 2010

MANILA, Philippines - The Philippine National Police (PNP) Task Force Usig said yesterday a German hotel executive shot dead in Makati City last June 17 is the 95th foreigner killed in the country since January 2009.

Police will invite for questioning the eight reported girlfriends of Sergio Mazza, 38, a German hotel executive who was killed as he was walking to work Thursday morning.

The task force was created in May 2006 to investigate the killings of journalists, but in January 2009, President Arroyo expanded the scope of task force's mandate and included the fatal attacks on foreigners.

Of the 95 cases of slain foreigners, 30 cases or 32 percent are pending with the prosecutor's office or with appropriate courts and 65 cases or 68 percent are still under investigation.

Chief Superintendent Henry Libay of the Task Force Usig said Indian nationals topped the list with 29 victims followed by Korean nationals with 15 victims.

Libay said American nationals ranked third with 14 victims. The PNP also recorded the killing of nine Germans, eight Japanese nationals, six British, four Chinese, three Canadian, three Australian, two French, two Finnish, and one Norwegian, Dutch, Taiwanese, Pakistan, Iranian, Malaysian, Spanish, Slovenian and Swiss national.

Task Force Usig said Region 3 and Metro Manila registered the highest number of foreigners killed while there were no foreigners reported killed in Regions 8, 9, 12 and Cordillera.

The PNP said of the 30 cases that have been filed, four are on trial, one is considered closed and 25 cases are still pending with the prosecutor's office.

There were 59 identified suspects involved in death of foreigners, 37 of whom were arrested, two already dead, two have surrendered while 18 are still at large but without a warrant of arrest. 
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

innka3

lekker veilig voor buitenlanders,of is het een normaal gemiddelde?

opinie

Citaat van: Kano op dinsdag 22 juni 2010, 03:00:00
There were 59 identified suspects involved in death of foreigners, 37 of whom were arrested, two already dead, two have surrendered while 18 are still at large but without a warrant of arrest.

while 18 are still at large but without a warrant of arrest  :ikkeniebegrijp:

Waren er geen nabestaanden die geld veil hadden voor de kosten? Een duidelijke boodschap dat er een vorm van straffeloosheid is als men geweld pleegt tegen vreemdelingen. Op voorwaarde natuurlijk dat ze het niet overleven want dan kunnen ze beginnen te zeuren.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus