Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

School nivo in de Fhils

Gestart door Fail_over, dinsdag 29 juni 2010, 22:17:47

Vorige topic - Volgende topic

xav

het is voor 1 kleine 22.000P per jaar... ze krijgen nu enkel in de namiddag les... vanaf volgend jaar krijgt de oudste een volledige dag school... die zal klagen dat hij elke morgen zo vroeg op moet  :happy2: ... gelukkig is dat schooltje maar een minuut of vijf met de tricycle...

ben ook van plan om hun wat nederlands bij te brengen, maar wil toch eerst dat ze een basis hebben aan engels voor ik er mee begin...

Citaat van: Rich op dinsdag 29 juni 2010, 23:11:40
Ik vermoed dat het schoolniveau daar wel vrij goed is. Mijn 3 schoonzussen (Filipina's) hebben toch allemaal een dikbetaalde job hier in Belgie op management niveau.

Ze hebben wel universitaire studies gedaan in de Filippijnen. Verder heb ik geen flauw idee.

je kan ze eigenlijk al van de kleuter klas naar de universiteit sturen  :happy2: , maar het vrouwtje wou het niet omdat die klassen meestal uit zo'n 50 of 60 leerlingen bestaan, dan krijgen ze niet zoveel opvolging als ze ergens moeilijkheden mee hebben...

en sedert kort is mijn vrouwtje nu lerares op de universiteit  :happy: heeft ze haar wedde van haar vorige job met anderhalf verbeterd  :thumb: ... ze gaat nu ook voor haar "masters" gaan tijdens de weekends... krijgt dan nog es een hogere wedde...

Fail_over

Citaat van: xav op dinsdag 29 juni 2010, 23:23:31
die zal klagen dat hij elke morgen zo vroeg op moet  :happy2: ... gelukkig is dat schooltje maar een minuut of vijf met de tricycle...

De jongste en de oudste moeten nu om 6 uur op school zijn. Dat betekend dat ik vrouw lief om 04:15 h wakker "chat" (we staan continue in verbinding via inet) Om 12 uur gaat ze die 2 weer halen, 10 min lopen, om vervolgens de middelste weer om 13:30 naar school te brengen. 19:00 uur weer terug.
De openbare scholen hebben zoveel leerlingen dat ze in shifts van 3 op een dag werken. s'morgnes, smiddags en savonds.

Zou mijn asawa nog tijd hebben, laat staan zin, om een Nederlandse les te volgen??? Voor de inburgering?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Toppie Xav............dan kan zij jou misschien wat geld opsturen................gaat de goeie kant op  :lachen: :thumb:
Rich de Nederbelg.

xav

Citaat van: Rich op dinsdag 29 juni 2010, 23:33:16
Toppie Xav............dan kan zij jou misschien wat geld opsturen................gaat de goeie kant op  :lachen: :thumb:

het gaat idd de goeie kant uit  :applaus: :lachen: ... ben al content als ze het op haar eigen zal kunnen redden zonder geld van mijn kant  :biggrinn: ... maar dat zal nog efkes duren...

xav

Citaat van: Fail_over op dinsdag 29 juni 2010, 23:32:01
Citaat van: xav op dinsdag 29 juni 2010, 23:23:31
die zal klagen dat hij elke morgen zo vroeg op moet  :happy2: ... gelukkig is dat schooltje maar een minuut of vijf met de tricycle...

De jongste en de oudste moeten nu om 6 uur op school zijn. Dat betekend dat ik vrouw lief om 04:15 h wakker "chat" (we staan continue in verbinding via inet) Om 12 uur gaat ze die 2 weer halen, 10 min lopen, om vervolgens de middelste weer om 13:30 naar school te brengen. 19:00 uur weer terug.
De openbare scholen hebben zoveel leerlingen dat ze in shifts van 3 op een dag werken. s'morgnes, smiddags en savonds.

Zou mijn asawa nog tijd hebben, laat staan zin, om een Nederlandse les te volgen??? Voor de inburgering?


amaai... om 6 uur in de school...  :ikkeniebegrijp: dan zit toch de helft te slapen op de school...

Fail_over

Citaat van: xav op dinsdag 29 juni 2010, 23:36:45

amaai... om 6 uur in de school...  :ikkeniebegrijp: dan zit toch de helft te slapen op de school...

Ja, maar de andere helft zitten mijn dochters bij.  :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

opinie

In een klas van 50 is dat geen probleem! Dan is de helft al stil. Het laat zich dan ook de vraag stellen wat de kwaliteit is van de opvolging als één leerkracht een klas van 50 moet bedwingen, testen en huistaken verbeteren. Komt er nog bij dat een slecht gemiddeld resultaat slecht staat voor de leerkracht. Dus: laat je buur even afkijken! Een doodgewone tactiek aldaar.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Fail_over

Citaat van: opinie op dinsdag 29 juni 2010, 23:46:42
In een klas van 50 is dat geen probleem! Dan is de helft al stil. Het laat zich dan ook de vraag stellen wat de kwaliteit is van de opvolging als één leerkracht een klas van 50 moet bedwingen, testen en huistaken verbeteren. Komt er nog bij dat een slecht gemiddeld resultaat slecht staat voor de leerkracht. Dus: laat je buur even afkijken! Een doodgewone tactiek aldaar.

Klopt, toevallig weet ik dat in de klassen van mijn kids er een stagiare leerkracht meedraait. Voor het volle leerjaar. De klassen van de meiden zijn niet groter dan 38. Nog veel, maar ala! Assignemts worden iedere dag gegeven, voor het weekend is het een project. En dit wordt streng gecontroleerd.

Grootste probleem zit hem in het dicteren en noteren van de opdrachten door de leerlingen zelf. Daar zijn ze soms te druk bezig voor.

Voor Fhil doen, vindt ik het de kids nog niet eens zo slecht doen. Ze kunnen alle drie al een beetje communiceren in het Engels met mij via chat. Da's al heel wat. Engels en typen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

Filippijnse opleidingen worden lager gewaardeerd aangezien niet iedere opleidingCHED geaccrediteerd is.
Echter wordt door het bedrijfsleven daar meestal niet moeilijk over gedaan om ze in dienst te nemen omdat het vaak goedkope krachten zijn die op net zo.n hoog niveau als europeanen presteren.

Privescholen in de phils zijn behoorlijk aan de prijs, geloof iets van P5000 per semester en dan nog alle neven kosten.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Ik ken er verschillende met een Filippijns universitair diploma maar geen enkel met een managersfunktie hier in België. Tenzij floor manager  :jajaja:

Ik weet er 1 die een universitair diploma heeft van UP Diliman en hier in de buurt appels plukt en sorteert. Dat wel.

Normaal gezien om hier in België een job te krijgen op hoog niveau moet je al minstens 3 talen kennen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.