Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

School nivo in de Fhils

Gestart door Fail_over, dinsdag 29 juni 2010, 22:17:47

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Zijn er hier forumleden met jonge schoolgaande kinderen in de Phils?

Ben benieuwd.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

xav

ik heb er twee... maar die zitten nog in de kleuter klas...

Fail_over

Ik heb er o.a. een van 6, die kreeg nu, nu ze morgen een dagje vrij hadden een project mee.

Zoek plaatjes, (getekende) van mensen die leven op de Filipijnen. Verschillende cultuurgebieden.

Ik doe wel vaker helpen met de assignments, maar sommige dingen die ze vragen, vraag ik me wel eens af, hoe die andere ouders dat doen?
Met name de Fhilipijnse zelf. Dat lukt ze toch nooit!
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

xav

wanneer ik er ben, dan probeer ik ook zoveel mogelijk om te helpen met hun opdrachten...

onze kinderen gaan naar een klein privé schooltje... enkel en alleen omdat er dan minder kinderen in de klas zitten... dan kunnen ze beter opgevolgt worden...

maar wat ze soms mee krijgen als project, dat kunnen die kleine nooit alleen... ze moeten zelfs sommige dingen zelf opzoeken op het internet... ze zijn 5 en 6 jaar oud...

volgens mij gaan de meeste dan wel naar een lokaal internet cafe... spreken ze dan wel af dat elk op hun beurt kunnen zoeken voor hun project... dan betalen ze samen misschien een uur...

maar ik moet wel zeggen dat ze goed zitten in die school... krijgen ze al een uurtje engelse les...

Fail_over

Die van ons, 6 8, 9 gaan gewoon naar de openbare school. Gratis, dus veel uitval, maar sommige dingen zijn toch pittig hoor. Ze krijgen ook allemaal Engels, tagalog, Math, Lezen en schrijven Eng en Tagalog.

Veel assignemnts doe ik voor ze. Zoek op via internet, na tekenen, inscannen en op de mail zetten. Daar wordt het uitgeprint uitgeknipt en ingekleurt.

Je zou zeggen, dan leren de kids er ook niet veel van, maar bij elk woord zet ik ook  het Nederlandse woord bij. of ze er naar kijken of niet, maakt me niet uit.

Moet midden july weer dokken omdat 2 van de drie bij de top 5 van de class horen. Top student. Ze maken daar ook overal een feestje van. :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

Correctie: is niet gratis. Enrollment kost ook. Maar aanzienlijk minder dan de privé school. Het was eerst ook om een kleine tijd te overbruggen, maar die loopt nu uit. Ach, de kids zijn smart enough. En fexibel.
Het onderwijs in belgie is een van de beste, dus dat halen ze wel op.

Leuke is dat ik de meest waanzinnige vragen nu krijg over de historie en geografie van hun eigen land.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Ik vermoed dat het schoolniveau daar wel vrij goed is. Mijn 3 schoonzussen (Filipina's) hebben toch allemaal een dikbetaalde job hier in Belgie op management niveau.

Ze hebben wel universitaire studies gedaan in de Filippijnen. Verder heb ik geen flauw idee.
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Universitair. Dan hebben ze geluk gehad. Ook omdat de meeste  :smiley-philippines: diploma's veel lager gewaardeerd worden in EU.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Ja klopt misschien, maar als een werkgever uiteindelijk ziet dat je de capaciteiten hebt, geeft dat toch de doorslag om door te groeien in een bedrijf.
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Ja oke, dan praat je over een goede werkgever, die "street wise" beter waardeert dan "paper wise".
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......