Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

200 php voor pin transactie?

Gestart door Fail_over, zondag 15 augustus 2010, 14:11:27

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: Amice op vrijdag  8 oktober 2010, 13:04:53
Zit er verschil tussen Maestro belgie en maestro nederland?

Ik heb ff die citibank geprobeerd maar kreeg nul op mijn rekest. M.a.w. kon daar geen transactie doen.

Overigens was de trek hier in manila P10000 en de daglimiet P20000.

Er zit toch nog wel enig verschil in bankenfilialen onderling zo te zien.

Amice, ik had het over Mastercard.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Mawibata



Citaat van: Luke op vrijdag  8 oktober 2010, 09:32:22
Vroeger on ik bij Citibank ook over de toonbank "cash advance" krijgen met creditkaart maar dat is al enkele jaren niet meer mogelijk.
Bij welke banken lukt dat nog wel??
En welke kost?

Luke, het gaat niet alleen om de bank, maar om het filliaal, dat moet een bepaalde kwalificatie hebben.

Zal seffens eens zien thuis of ik de papieren van de bewuste transactie nog heb.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Amice

Citaat van: Mawibata op vrijdag  8 oktober 2010, 16:30:36
Citaat van: Amice op vrijdag  8 oktober 2010, 13:04:53
Zit er verschil tussen Maestro belgie en maestro nederland?

Ik heb ff die citibank geprobeerd maar kreeg nul op mijn rekest. M.a.w. kon daar geen transactie doen.

Overigens was de trek hier in manila P10000 en de daglimiet P20000.

Er zit toch nog wel enig verschil in bankenfilialen onderling zo te zien.

Amice, ik had het over Mastercard.
Dat weet ik maar ladgar had het over maestrocard en dat werd door luke min of meer bevestigd,vandaar mijn poging.
Het zou immers mooi zijn als er n 2e bank was die geen kosten berekend en waar men behoorlijk kan pinnen.

CitaatBij de citibank in de filippijnen werd geen fee aangerekend voor afhaling met mijn buitenlandse maestro kaart (op 2 oktober)  , er kan tot 15000 php opgenomen worden per keer.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

buizesmurf

Gisteren gepind bij de metrobank in Tacloban.10.000 peso met mastercard=150 peso fee.Daarna 10.000 peso met Visakaart,daar werd GEEN extra fee voor aangerekend.Weet wel niet wat dat geeft op mijn rekening in Belgie.Dat is iets voor mid-december.
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Digos


Wij hebben twee maal gepind met de Visa kaart, geen kosten aan de ATM maar op je afrekening werd er wel 5â,¬ kosten per pinactie aangerekend.

LIVE ONCE - LIVE IT

Phille

Afhalen van geld met credit card (visa of mastercard) kost toch altijd minimum 5â,¬ ... ik heb dat altijd zo geweten.

opinie

Ja en nee.  :confused2:  :denk: Maybe?  :lachen:

Ja, dat was altijd als je geld van het krediet afhaalde.
Nee, dat was niet als je eerst een tegoed op je kredietkaart plaatste want de kosten voor afhaling in binnen- en buitenland waren hetzelfde.
Was want nu zijn ze slimmer geworden.  :negatief:
Ik deed het ook zo: geld op de kredietkaart storten en dat in de Filippijnen afhalen.
Gratis  :applaus: qua kosten althans.  :biggrinn:
Nu hebben ze met Tipp-Ex in de reglementen gezeten en is de uitzondering "tenzij u een tegoed heeft op uw kredietkaart" verdwenen.

Het was fijn toen want ik spaarde € 2,50 per keer want de bank hier zou aanrekenen. Omdat ik maar PhP 5.000 per keer kon afhalen spraken we toch over een extra kost van 3%

Maar helaas.  :halt:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

JFK

Sedert BPI hier 200 pesos ging berekenen als fee ben ik overgestapt naar de ATM van Metrobank omdat die IETWAT minder vroeg, nl 150 php/withdrawal.
Welnu, ik zie op mijn laatste bankoverzicht dat ergens tussen 16 en 21 oktober ook de Metrobank (althans HIER) is overgestapt op 200 Php/withdrawal.
Ik heb dus stront in mijn ogen gehad en die opmerking niet gelezen op het schermpje. Zal volgende keer toch eens kijken of dat wordt gemeld.
Het is dus echt tijd om van deze geldroof (ik noem het zo !) af te raken en inderdaad een andere weg te bewandelen om mijn geld hier aan te kunnen zonder deze beroving.
Misschien een gat in de markt voor komende starters hier om geld te verdienen ?
JFKJFK

boomerang

Citaat van: JFK op zondag 31 oktober 2010, 06:40:48
Sedert BPI hier 200 pesos ging berekenen als fee ben ik overgestapt naar de ATM van Metrobank omdat die IETWAT minder vroeg, nl 150 php/withdrawal.
Welnu, ik zie op mijn laatste bankoverzicht dat ergens tussen 16 en 21 oktober ook de Metrobank (althans HIER) is overgestapt op 200 Php/withdrawal.
Ik heb dus stront in mijn ogen gehad en die opmerking niet gelezen op het schermpje. Zal volgende keer toch eens kijken of dat wordt gemeld.
Het is dus echt tijd om van deze geldroof (ik noem het zo !) af te raken en inderdaad een andere weg te bewandelen om mijn geld hier aan te kunnen zonder deze beroving.
Misschien een gat in de markt voor komende starters hier om geld te verdienen ?

Op 21/10 heeft de Metrobank mij 150 peso per withdrawal van 10.000 peso aangerekend.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

JFK

Citaat van: boomerang op zondag 31 oktober 2010, 06:56:31
Op 21/10 heeft de Metrobank mij 150 peso per withdrawal van 10.000 peso aangerekend.

Kijk ook straks eens op je rekening overzicht van je eigen NL-bank.
Ik heb op 21 oktober als check 10000 Php opgenomen bij zowel de Metrobank als de BPI, beiden in Dumaguete.
Op mijn rekening overzicht (op internet) zie ik dat een bedrag van beide withdrawals van 10200 Php aangeeft (dus wel degelijk 200 Php extra kosten, buiten de koers kosten).
Ik weet het.....in Dumaguete is NOG een Metrobank en daar is mogelijk die dag nog 150 Php berekend.
Als je net als ik tegenover de Allied Bank hebt 'getrokken' dan ben je misschen en paar minuten VOOR mij daar geweest  :biggrinn:
Maar je weet het hier nooit. Ze doen juist wat ze willen.
JFKJFK