Poging tot aanvraag 'Visa visit a friend'

Gestart door Phille, zondag 12 september 2010, 17:14:31

Vorige topic - Volgende topic

Phille

CitaatZe hechten blijkbaar erg veel belang aan het kunnen bewijzen dat ze een job en een inkomen hebben daar en dus wellicht niet in BE zullen blijven.  Die van mij moest een brief van haar werkgever voorleggen waarin stond dat ze tijdens die drie weken met verlof was en opnieuw zou beginnen werken de maandag erna. Waar ze ook erg op stonden was een bewijs van solvabiliteit dmv van een kopie van haar credit card en loonbriefjes.  Eens ze die twee dingen,  drie loonbriefjes, een verklaring van tenlasteneming door mij en een bewijs gezinssamenstelling van mij hadden was er geen probleem meer.

Dit wordt dan een probleem, mijn vriendin werkt in een grote kledingzaak en gezien de periode dat ik ze wil uitnodigen, kerst en nieuwjaar, is de kans dat ze verlof kan nemen onbestaand. Waarom een bewijs van solvabiliteit gevraagd wordt is toch wel raar, waarom stellen wij ons borg en moeten wij een bewijs van solvabiliteit leveren; ze komt ten slot van rekening toch op bezoek bij iemand thuis, dus die kosten zullen dan toch wel door mij gedragen worden.

Ik zie wel hoe het loopt. Maar ik ben in elk geval al positief gestemd dat er toch één iemand in gelukt is tot dusver.

CitaatFilipijnen passen zich overal makkelijk aan, dat zal misschien gelden voor een hele hoop, maar ken er ook genoeg die liever vandaag dan morgen naar de Filipijnen terug gaan.

Robert, dat klopt, heb ik ook al gehoord; maar dan denk ik dat het vooral gaat over met wie ze getrouwd zijn en niet in welk land ze leven. Denk maar aan onzen boer.

Phille

Citaatbij mij was het visum geweigerd: ondanks dat ze een brief had van haar werkgever en van de universiteit. Daarnaast had ze ook nog haar loonbrieven bij, en moest ze aantonen of ze voldoende geld had op bank. Blijkbaar was 10.000 peso inkomen en ik schat dat ze toen 40.000 peso op bank had onvoldoende. Want ze werd geweigerd omwille van een te laag inkomen en aldus vestigingsgevaar. Daarnaast vonden ze ook dat ze onvoldoende geld had om naar belgie te komen, vermits ze de ten laste neming niet meer geldig was op het moment dat ze het dossier bekeken (tje ze hadden 7 weken gacht in Brussel + 2 weken laten liggen in Manilla + 1 week voor extra doc (bankattest) die net op website stond, dan is het nogal moeilijk om een doc dat slechts 3 maanden geldig is niet te laten vervallen)

@pvgossum, en hoe lang kende jij haar al, hoe vaak heb je ze voor de visum aanvraag al ontmoet?

Wel bizar hé die hele procedure, vanuit europa is er een richtlijn die zegt dat wanneer men kan bewijzen dat de relatie minimum twee jaar bestaat en men elkaar minimum drie keer heeft gezien, gedurende minimum 45 dagen, de gezinshereniging niet geweigerd kan worden. Het zou mij logisch lijken dat de buitenlandse partner ook de kans krijgt kennis te maken met het land waar ze zich gaat vestigen; maar ook met de wijze waarop de man in kwestie woont en leeft; naar mijn inziens zou dit wel eens nen hoop problemen in de toekomst kunnen vermijden, teleurstellingen van de buitenlandse partner bijvoorbeeld; daar de locale situatie niet overeenkomt met wat men in gedachte had. Het is maar een idee natuurlijk, ik vermoed dat de overheid op een andere manier denkt dan ik.


Robert

Robert, dat klopt, heb ik ook al gehoord; maar dan denk ik dat het vooral gaat over met wie ze getrouwd zijn en niet in welk land ze leven. Denk maar aan onzen boer.
[/quote]

Dat zijn wel de extremen, maar ken er ook een paar die de Filipijnen gewoon erg missen, maar ja dat is een afweging die je zelf moet maken. Zijn mijn zaken verder niet, maar waarom besluit je niet om wat later te gaan trouwen, kan je haar eerst hier laten komen.
Verder zal het inderdaad niet lukken voor haar om vrij te krijgen rond de kersttijd, dan kan je beter besluiten om haar te laten stoppen met werken daar en haar onderhouden totdat ze naar in jou geval België kan.
Kan me echter voorstellen dat ze dat liever niet wil, als ze het daar goed naar haar zin heeft.
Ga je wel trouwen begin volgend jaar dan wens ik je veel succes en kijk een beetje uit met wat voor een soort huwelijk je wil hebben.
Idioterie om ook nog eens tickets voor haar vriendinnen te regelen zou ik niet aan beginnen, dan kan je beter een keer met die meiden uit eten gaan. Je bent inderdaad geen melkkoe, maar zal je ze wel duidelijk moeten maken.

Phille

CitaatZijn mijn zaken verder niet, maar waarom besluit je niet om wat later te gaan trouwen, kan je haar eerst hier laten komen.

@ Robert, nog later trouwen, ik ben al een jaar aan het wachten; en ze eerst naar hier laten komen, dat is wat ik in eerste instantie wilde doen; maar door de vele verhalen (voornamelijk weigeringen) heb ik besloten om toch geen visum aanvraag te doen. Maar nu dacht ik, daar ik toch eind januari naar daar ga, is het misschien het proberen waard daar ik dan samen met haar terug keer.

CitaatVerder zal het inderdaad niet lukken voor haar om vrij te krijgen rond de kersttijd, dan kan je beter besluiten om haar te laten stoppen met werken daar en haar onderhouden totdat ze naar in jou geval België kan.

Ze was zowizo van plan om te stoppen met werken, ergens rond November, om het huwelijk te kunnen voorbereiden, en na de trouw, in afwachting van de goedkeuring van de gezinsherenigings procedure een ander werk aan te nemen; dat is haar plan in elk geval. Dan moet ik niet teveel in haar onderhoud voorzien  :thumb:

CitaatGa je wel trouwen begin volgend jaar dan wens ik je veel succes en kijk een beetje uit met wat voor een soort huwelijk je wil hebben.

En wat bedoel je hiermee Robert, wat voor soort huwelijk ik wil???  :denk:

CitaatIdioterie om ook nog eens tickets voor haar vriendinnen te regelen zou ik niet aan beginnen, dan kan je beter een keer met die meiden uit eten gaan. Je bent inderdaad geen melkkoe, maar zal je ze wel duidelijk moeten maken.

Natuurlijk is dat idioot, was geen vraag van haar, was eerder een suggestie, waarschijnlijk om te kijken hoe ik zou reageren. En hier doe ik absoluut niet aan mee, NO WAY  :neeneenee:. Dat gaan eten na den trouw is inderdaad een suggestie die ik gedaan heb, zo is iedereen een beetje tevreden.

dolfijn76

Rond 2003 werd een visa visit a friend zoiezo niet aanvaard en zei men al bij de aanvraag dat het een toeristenvisum moet zijn.  Alzo geschiede bij mijn man.  Nu ja dat is ondertussen ook al wel wat jaartjes geleden natuurlijk en ondertussen zal er wel veel veranderd zijn. Mijn man is indertijd 3 keer naar België gekomen met een toeristenvisum met ten laste neming.  Misschien zit er ook wel een verschil tussen het feit dat het hier om een man gaat en geen vrouw.
Wat naar het schijnt wel al eens wil lukken is een gewoon toeristenvisum aanvragen zonder ten lastenneming.  Dan moet je aan de voorwaarden voldoen van een toeristenvisum zijnde: hotelboeking, voldoende geld op rekening om rond te komen (dacht iets van een 1500 euro per maand) en vrijaf van baas.  Als men dit alles kan bewijzen hebben ze in principe niets om je tegen te houden.  Lijkt mij logisch want dan is er geen sprake van een vriend bezoeken en vallen ze niet onmiddellijk over vestigingsgevaar.  Natuurlijk moet je vriendin dan niet doodleuk zeggen dat ze jou gaat bezoeken.

pvgossum

Friend visit visa: Toen het visum aangevraagd werd (oktober 2009, kende ik ze 1.5 jaar, 2 keer gezien voor in totaal 8 dagen + 50= 58 dagen, kan zijn dat het 3 keer diende te zijn); waarschijnlijk was de uitnodigingsbrief onvoldoende en het was mijn moeder haar vriend die de telastnaming tekende (had hiervoor geinformeerd en het mocht wel), vermits ik tijdelijk werkloos was, ik wist wel dat ik nieuw werk had vanaf 1 jan 2010 maar het diende de laatste 3 maanden te zijn voor de datum dat het visum werd aangevraagd, het was juist deze periode dat ik geen werk had, mijn dopuitkering was zelfs voldoende maar dat gingen ze ook niet aanvaarden

Uitnodigingsbrief: zeer duidelijk reden omschrijven bv familieu ontmoeden voor het huwelijk in de filippijnen, grootmoeder van 80 bezoeken voordat ze sterft, dat ze tips die ik achteraf gekregen heb.

Ik amuseer me momenteel met visum gezinshereniging, zit nu aan 4 keer ontmoet voor in totaal 118 dagen

pvgossum

visum kort verblijf: volgens EU dient het antwoord nu ook gegeven te worden in 30 dagen vanaf datum visumaanvraag; alleen DVZ ging dit niet te hard volgen

Robert



En wat bedoel je hiermee Robert, wat voor soort huwelijk ik wil???  :denk:




/quote]

bedoelde je huwelijksfeest, niet huwelijk zelf. had de zin niet goed afgemaakt.

dolfijn76

ah Robert dacht misschien met scheve schaatsen of rechte schaatsen  :lachen: ('t is maar hoe je overeen komt he)

Phille

@ Dofijn, wel ik dacht ook zoiets ... wilde toch effe zeker zijn  :jajaja:

@ Robert, ik wil een degelijk trouwfeest maar het hoeft niet decadent te zijn, ik ga het toch proberen onder de 200.000 php te houden; hier bedoel ik dan wel alles mee he, feest, maar ook kleed, ringen enzovoort; want ik moet er ook nog naartoe vliegen, dat kost ook geld en ik ga er een 4-tal weken verblijven deze keer, dat kost ook geld en dan ook nog de honeymoon hé  :happy:, alles bij elkaar zal dat al snel rond de 6.000,00 â,¬ zijn, vind ik genoeg.