Poging tot aanvraag 'Visa visit a friend'

Gestart door Phille, zondag 12 september 2010, 17:14:31

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Hey iedereen,

Tot op heden heb ik hier nog geen enkel bericht kunnen lezen van leden die er in geslaagd zijn om een goedkeuring te krijgen van een toerist visum of een 'visit a friend visa' aanvraag.

Wat ik al wel regelmatig gelezen heb is dat men dit type visum meestal weigert, meest gebruikte redenen voor weigering zijn:

1) Geen bewezen relatie
2) Geen bewezen intentie om terug te keren naar het land van oorsprong

Zoals ik hier al eerder verteld heb ga ik in februari 2011 met Cristy trouwen, in de Filipijnen zullen wij trouwen.

Maar toch vind ik het belangrijk dat zij, voor wij trouwen, toch eens op bezoek kan komen om ook eens kennis te maken met ons landje. Maar door de vele negatieve berichten hier, zag ik maar af van m'n plan om haar uit te nodigen België te komen bezoeken. Voornamelijk daar ik geen mogelijkheid zag om het bewijs te kunnen leveren dat zij daadwerkelijk de intentie heeft terug naar de Filipijnen te keren. De relatie kunnen wij makkelijk bewijzen, ik heb ze reeds 5 keer in het echt gezien, dat moet wel volstaan denk ik.

Nu gisteren was ik met wat vrienden hier nog even over bezig, die maakte de opmerking of misschien beter, stelde de vraag, of zij het hier wel leuk zou vinden, of het toch niet beter zou zijn om haar hier eens uit te nodigen, men weet maar nooit. Het is wel algemeen geweten dat de filipina zich overal makkelijk aanpast; maar toch hé ... nu tijdens dat gesprek viel er mij opeens een idee te binnen.

Daar ik zowizo naar de Filipijnen ga rond de 25ste januari 2011 dacht ik, als ik Cristy nu eens uitnodig om naar België te komen rond de kerstperiode, voor een week of 3 à 4, en dan samen met haar terugvlieg naar de Filipijnen, ik moet daar toch zijn rond die periode voor ons huwelijk; zou dit voldoende bewijs voor intentie van terugkeer kunnen zijn? Ook wil ik binnenkort de bevestiging van het resort voor ons huwelijk geregeld krijgen. Als Cristy de visa aanvraag gaat doen, moet ik mij garant stellen en ik wil een brief schrijven waarin ik in uitleg wat de plannen zijn, met een kopie van de geboekte vlucht (de mijne in elk geval, want haar vlucht boek ik pas als de visa aanvraag goedgekeurd wordt) en een kopie van de reservatie van het resort betreffende het huwelijk.

Welke reden zou DVZ dan nog kunnen gebruiken om de visa aanvraag te weigeren?

Wat zou de slaagkans zijn van mijn plan, iemand een idee? Heeft er ook iemand een idee hoeveel tijd men (DVZ) nodig heeft om dit type visa aanvraag te verwerken. Op welke termijn ik een antwoord kan verwachten?

Groetjes,
Phille








stijn54

phille je zou dit rechtstreeks aan Rene Peeters kunnen vragen per mail. Als hij wil kan hij je direct een antwoord geven maar dat bewtijfel ik want vergeet niet een negatief advies van ambassade wordt altijd gevolgd door DVZ. Want welk onderzoek voeren ze uit in de ambassade? Gewoon papierwerk en waarom dan negatief advies? Volgens mij zal het negatief zijn gewoon omdat ze moeten van hogerhand vrees ik. Ik ben bij 4 advokaten geweest de laatste maand en wat ik telkens hoor is : het is moeilijk met groot leeftijdsverschil omdat ambassade en DVZ ze dat steeds naar voren schuiven. In elk geval het beste.

Johan En Elvie

Dag Phille,

Alle gevallen zijn anders, er zijn veel gelijklopende zaken maar bij u is dit een ander geval misschien moet je het er eens op wagen wie weet?
Dan weten wij ook meteen wat ze dan weer uit hun mouw gaan schudden.

Als je het mij vraagt gaat het net zo zijn als bij iedereen, gewoon niet toestaan maar wie weet kan jij als eerste hier die plaat eens omdraaien?
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Amice

Normaliter zijn terugkeer garanties:
een schoolgaand kind dat achterblijft, eigen huis, verklaring van de werkgever dat zij verlof heeft en wordt terugverwacht op haar werk.

In geval van terugkeer voor huwelijk en verder geen garanties zou je weldenkend er van uit gaan dat het geaccepteerd wordt maar politiek denkt nu eenmaal niet wel. Indien jij jezelf in de plaats van die niet weldenkende politici plaatst, welk antwoord denk je dan dat ze geven en waarom?

Bij afwijzing kun je m.i. bezwaar maken en daarin een reactie daarop verlangen voor de bepaalde vertrekdatum. Indien de reden van afwijzing stuit met de aangegeven voorwaarden tot terugkeer garantie, welke regels omschreven dienen te zijn, zal men het bezwaar gegrond moeten verklaren. Weigert men dan alsnog of vertraagt men de zaak onnodig dien dan voordat de door jou aangegeven termijn is vertreken een klacht in.

Mocht het allemaal niet baten heb je toch de troost dat je ze aan t werk hebt gezet. :jajaja:

succes
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

Citaatgeplaatst op: Vandaag om 20:23:17 Geplaatst door: Amice
Voeg citaat toe
Normaliter zijn terugkeer garanties:
een schoolgaand kind dat achterblijft, eigen huis, verklaring van de werkgever dat zij verlof heeft en wordt terugverwacht op haar werk.

In geval van terugkeer voor huwelijk en verder geen garanties zou je weldenkend er van uit gaan dat het geaccepteerd wordt maar politiek denkt nu eenmaal niet wel. Indien jij jezelf in de plaats van die niet weldenkende politici plaatst, welk antwoord denk je dan dat ze geven en waarom?

Bij afwijzing kun je m.i. bezwaar maken en daarin een reactie daarop verlangen voor de bepaalde vertrekdatum. Indien de reden van afwijzing stuit met de aangegeven voorwaarden tot terugkeer garantie, welke regels omschreven dienen te zijn, zal men het bezwaar gegrond moeten verklaren. Weigert men dan alsnog of vertraagt men de zaak onnodig dien dan voordat de door jou aangegeven termijn is vertreken een klacht in.

Mocht het allemaal niet baten heb je toch de troost dat je ze aan t werk hebt gezet.

succes

Als ik jou goed begrijp Amice, is het voor de overheid geen garantie dat ik met haar terugvlieg en is dus ook geen garantie ik een reservatie van een resort met betaling van voorschot voorleg met betrekking tot het huwelijk, rare jongens daar  :jajaja: Ik zal effe twee vluchten boeken en voorschot betalen om dan niet naar daar te gaan, ben niet gek hoor  :neeneenee: Ik kan begrijpen dat men redeneert dat er een terugvlucht geboekt werd, maar wie geeft de garantie dat ze die dan ook effectief neemt; maar als ik op dezelfde datum en dezelfde vlucht richting Filipijnen boek, waar ligt dan nog het twijfel dat zij niet mee gaat; ik naar daar gaan en zij hier blijven ... ik hoop dat men nog een klein beetje gezond verstand heeft.

Ik heb daarnet, op advies van mijn goede vriend Stip een mailtje naar consul Peeters gestuurd met een situatieschets en haalbaarheid volgens hem, als hij daarop iets kan zeggen natuurlijk.


koy

Phille, ik denk dat je een redelijke kans maakt. Mijn vriend is afgewezen voor "Visa visit a friend" maar idd er waren onvoldoende garanties dat hij zou terugkeren. Je zou kunnen zeggen dat het van ons naïf was om zo'n visa aan te vragen.

Jouw motief en redenering is logisch en DVZ zou wel eens vatbaar zijn hiervoor.

Alvast succes ! We duimen met z'n allen  :thumb:
leven en laten leven...

Amice

CitaatIk kan begrijpen dat men redeneert dat er een terugvlucht geboekt werd, maar wie geeft de garantie dat ze die dan ook effectief neemt; maar als ik op dezelfde datum en dezelfde vlucht richting Filipijnen boek, waar ligt dan nog het twijfel dat zij niet mee gaat; ik naar daar gaan en zij hier blijven .

Inderdaad. Als ik mijn criminele brein gebruik  :floet: dan kom ik ook tot die conclusie.
Je kunt nl. de tickets annuleren alsmede het resort en haar hier in belgie laten. Er kan dus wel degelijk sprake zijn van "vestigingsgevaar"

Maar goed het is het proberen waard en laten we afwachten wat Rene Peeters daarover zegt
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fonzie3300

Mijn verloofde is met zo'n visum hier geweest voor 3 weken in maart. Ze hebben haar het vuur aan de schenen gelegd tijdens het interview op de ambassade te Manila maar da's alles.

Ze hechten blijkbaar erg veel belang aan het kunnen bewijzen dat ze een job en een inkomen hebben daar en dus wellicht niet in BE zullen blijven.  Die van mij moest een brief van haar werkgever voorleggen waarin stond dat ze tijdens die drie weken met verlof was en opnieuw zou beginnen werken de maandag erna. Waar ze ook erg op stonden was een bewijs van solvabiliteit dmv van een kopie van haar credit card en loonbriefjes.  Eens ze die twee dingen,  drie loonbriefjes, een verklaring van tenlasteneming door mij en een bewijs gezinssamenstelling van mij hadden was er geen probleem meer.

Fons



Robert

Ik vind het sowieso een goed idee iemand eerst eens uit te nodigen en dan later pas te gaan trouwen.
Filipijnen passen zich overal makkelijk aan, dat zal misschien gelden voor een hele hoop, maar ken er ook genoeg die liever vandaag dan morgen naar de Filipijnen terug gaan.

pvgossum

bij mij was het visum geweigerd: ondanks dat ze een brief had van haar werkgever en van de universiteit. Daarnaast had ze ook nog haar loonbrieven bij, en moest ze aantonen of ze voldoende geld had op bank. Blijkbaar was 10.000 peso inkomen en ik schat dat ze toen 40.000 peso op bank had onvoldoende. Want ze werd geweigerd omwille van een te laag inkomen en aldus vestigingsgevaar. Daarnaast vonden ze ook dat ze onvoldoende geld had om naar belgie te komen, vermits ze de ten laste neming niet meer geldig was op het moment dat ze het dossier bekeken (tje ze hadden 7 weken gacht in Brussel + 2 weken laten liggen in Manilla + 1 week voor extra doc (bankattest) die net op website stond, dan is het nogal moeilijk om een doc dat slechts 3 maanden geldig is niet te laten vervallen)