Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: boomerang op dinsdag 27 april 2010, 09:05:26
Citaat van: Kano op dinsdag 27 april 2010, 08:39:21
ING

23-04-10 11:14 GELDAUTOMAAT
BPI / CITY
PHP 10.000,00 KOERS 58,2750

:benweg:



Een voor ons enigszins trieste ontwikkeling, maar laten wij maar niet teveel mauwen als je in aanmerking neemt wat die stakkers in Manilla allemaal verloren hebben als gevolg van die enorme brand.
Zij komen daar heel wat moeilijker overheen als wij over die paar centen die wij momenteel op de peso verliezen.

als het om kleinere bedragen gaat is het natuurlijk peanuts... maar als je van plan bent om te investeren in een lapje grond daar, dan loopt het verschil toch vlug op hoor... daarmee heb ik beslist om nog te wachten om geld op te sturen voor de aankoop... want de waarde van de peso nu en bij mijn vertrek zal het mij toch al bijna 1000 euro meer kosten nu...

callebaut

Reken zelf uit als men 10 000 euro's omwisseld ... tussen december 2009 en nu scheelt het algauw zo een 100 000 php ...is zelfs voor sommige pinoy's een jaarloon  :negatief:

boomerang

Citaat van: xav op woensdag 12 mei 2010, 06:35:42
Citaat van: boomerang op dinsdag 27 april 2010, 09:05:26
Citaat van: Kano op dinsdag 27 april 2010, 08:39:21
ING

23-04-10 11:14 GELDAUTOMAAT
BPI / CITY
PHP 10.000,00 KOERS 58,2750

:benweg:



Een voor ons enigszins trieste ontwikkeling, maar laten wij maar niet teveel mauwen als je in aanmerking neemt wat die stakkers in Manilla allemaal verloren hebben als gevolg van die enorme brand.
Zij komen daar heel wat moeilijker overheen als wij over die paar centen die wij momenteel op de peso verliezen.

als het om kleinere bedragen gaat is het natuurlijk peanuts... maar als je van plan bent om te investeren in een lapje grond daar, dan loopt het verschil toch vlug op hoor... daarmee heb ik beslist om nog te wachten om geld op te sturen voor de aankoop... want de waarde van de peso nu en bij mijn vertrek zal het mij toch al bijna 1000 euro meer kosten nu...

Het begint nu inderdaad wat zorgelijk te lijken want de Euro toont weinig tekenen van herstel. Maandagochend leek het de positieve kant uit te gaan maar inmiddels ligt de peso op dit moment zelfs beneden de 57.
Misschien is het te proberen om eerst een aanbetaling op een lapje grond te doen en de rest pas dan te betalen als de Euro een duidelijk herstel vertoond.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

xav

Citaat van: boomerang op woensdag 12 mei 2010, 06:56:36





Het begint nu inderdaad wat zorgelijk te lijken want de Euro toont weinig tekenen van herstel. Maandagochend leek het de positieve kant uit te gaan maar inmiddels ligt de peso op dit moment zelfs beneden de 57.
Misschien is het te proberen om eerst een aanbetaling op een lapje grond te doen en de rest pas dan te betalen als de Euro een duidelijk herstel vertoond.

ik wacht gewoon af... wil de eigenaar niet wachten dan zoeken we wel wat anders... zelfs voor een voorschot vind ik het verschil al teveel.. we zien wel...

Kano

Het lijkt wel of er geen eind aan komt. Ik zie nu op http://www.oanda.com/currency/converter/ dat je voor een Euro nu nog maar 55.9659 pesos krijgt. De Euro noteerde om 11.15 uur (Europese tijd) een stand van 1,2475 dollar.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boomerang

Citaat van: Kano op vrijdag 14 mei 2010, 12:01:10
Het lijkt wel of er geen eind aan komt. Ik zie nu op http://www.oanda.com/currency/converter/ dat je voor een Euro nu nog maar 55.9659 pesos krijgt.

Ik wordt er ook werkelijk misselijk van. De volgende week komt mijn AOW toelage en vakantiegeld binnen en ik hoop dan ook werkelijk dat die Euro op zéér korte termijn weer een erectie krijgt.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Mawibata





Het blijft bergaf gaan.       :negatief:      :janken:



Grafiek van de laatste 3 maanden



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Amice

Idd het blijft bergafwaarts gaan en het eind is nog niet in zicht.
Daarnaast is de peso erg sterk op dit moment.

Het lijkt erop dat de ECB het wel goed vindt allemaal want een correctie op de oplossing van het griekenland probleem en de gemaakte afspraken omtrent  het noodfonds geven geen verbetering in de euro stand.

Kan ook niet want m.i. is dit ook niet het probleem maar de hedgefondsen die door blijven speculeren,waaraan niemand iets doet momenteel.

Normaliter zou men de handel al hebben stilgelegd met zulke dramatische cijfers maar het lijkt allemaal goed in het straatje van de bobo's uit te komen.

Speculeren,manipuleren en wat dies ook meer zei, maar wij zijn wel mooi de dupe.

Mooie verhalen als dat wij nu ook maar eens moeten slikken of dat we van 2 walletjes willen eten, leg ik daarbij naast me neer,want kloppen doet het van geen kant.

Opmerkelijk is wel dat de laatste jaren erg veel financiele "luchtbellen" zijn doorgeprikt...een beetje teveel als je het mij vraagt. De financiele wereld wil klaarblijkelijk de macht en dat zou hen niet gegeven moeten worden.

Radicaal ingrijpen van de overheden lijkt me allerzins op de plaats.  :jajaja:

Het is goed als men zich voorbereid op erger (zover dat mogelijk is)want ik denk dat er nog vele problemen zullen volgen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Devaluatie en inflatie zijn voor de overheid de makkelijkste manier om schulden te laten verdampen. Wanneer je de intrestvoeten dan nog belachelijk laag kunt houden en de inflatiecijfers manipuleert en daarmee de spaarder besteelt zal hun worst wezen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Mawibata





Euro op laagste niveau sinds maart 2009







NEW YORK - De euro is donderdag op het laagste niveau gegaan sinds maart 2009. Reden is de aanhoudende bezorgdheid over de economie in de eurozone.

Rond 22.45 uur was een euro nog 1,2520 dollar waard, tegenover 1,2615 dollar woensdagavond rond 23.00 uur.

Dat is het laagste niveau sinds 5 maart 2009, toen de Europese munteenheid verhandeld werd voor minder dan 1,25 dollar.

Het verlies komt er na het nieuws over een explosie donderdag voor de Griekse hoofdgevangenis van Korydallos in Athene. Daar zouden volgens de laatste bronnen niet een, maar wel twee gewonden bij zijn gevallen.


  :link:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.