Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Discriminatie.

Gestart door Rich, donderdag 21 oktober 2010, 17:11:37

Vorige topic - Volgende topic

Carpie

Vorige week kwam ik het ook tegen, dan gingen we naar Initao Park en bij het buitenrijden moet je 150php betalen, is voor iedereen zo.

Maar...... toen ze mij zagen zitten werd er opeens 250php gevraagd, mijn vrouwtje (hmmm, vriendin, morgen mag ik pas ten volle vrouwtje zeggen  :lachen: ) kon er echter niet mee lachen en heeft die kwibus daar een reprimade gegeven die hij niet snel zal vergeten, uiteindelijk "maar" 150php betaald  :lachen: :lachen: :lachen:

Maar inderdaad, ze proberen overal.

Gisteren ook om mijn boxen geweest in Cebu (Via Johan en Elvie) en overal waar we moesten passeren met de boxen bleven er de nodige php's hangen, grrrrrrrrrrrr

Om op de boot te gaan heb je "porter" nodig (nee, heb ik niet nodig maar ja....), daar blijft al wat hangen. Bij het verlaten van de boot weer hetzelfde liedje, bij het buiten gaan aan de haven dien je te betalen en de porter vroeg bij het plaatsen van de boxen in de jeepney wederom om centen....... en dit terwijl hij al es betaald was. Ditmaal kwam hij echter van een kale reis terug.

En geen vies gezicht ofzo hoor, ze proberen gewoon, lukt het niet, geen probleem, lukt het wel..... meegenomen  :happy:

Maar ja, de Filipijnse foriegner-cultuur zullen we maar zeggen, vrees dat er heeeeeel weinig tegen te doen is, af en toe es op uw strepen staan of het laten doen door uw vriendin of asawa :thumb:

Greetz

Michelle en Johan

Bulldozer

En waarom is het niet erg dat 65+ mensen in Nederland vaak minder hoeven te betalen? Of als je 5 pakken waspoeder koopt je 10 euro minder entree hoeft te betalen bij de efteling? Of kinderen niet hetzelfde hoeven te betalen als volwassene? In Nederland wordt er net zo hard gediscrimineerd alleen is het wel geaccepteerd.

JFK

Citaat van: stip66 op vrijdag 22 oktober 2010, 00:51:32
Ach, â,¬ 3.20 of â,¬ 3,50 0f de prijs van een Leffe. Waarom druk maken, aanvaardt de spelregels en ga aub niet muggeziften, daar wordt je niet gelukkiger van. Probeer nu eens te aanvaarden dat het hun prijs is. Niemand verplicht je om er binnen te gaan, up to u
Dat is dan JOUW mening....prima. De mijne is anders.
Ik leg me bij dingen neer die ik maar HEB te accepteren anders kan ik beter oprotten.
Maar bij zaken die ONJUIST zijn in mijn optiek (zoals wat gedaan wordt in het verkeer op onveiligheid) leg ik me NIET neer.
Een andere prijs aan buitenlanders vragen zal ik accepteren (tegen mijn wil in) als dat echt in de officiele wetgeving hier is toegestaan.
Is dat NIET het geval dan ga ik er tegen in want ze proberen inderdaad overal (geen alleenrecht voor Filipino's hoor) een oor aan te naaien.
Discrimminatie is voor mij waar ook ter wereld onjuist en accepteerde ik ook in NL al niet.
Ik wil nog wel eens zien of dit (meer vragen aan een foreigner) in de wet is toegestaan.
Als je maar alles accepteert zal hier nooit iets veranderen beste Stip66.
Dan was het ook in  Belgie en NL nu nog een grote bende (Nu is het nog altijd een bende maar een beetje hier en daar beter gereguleerd of noem het hier en daar overgereguleerd, als je dat liever stelt).
De zwijger is niet altijd de verstandigste. Gelukkig hebben onze voorouders in het verleden zaken ook niet langer geaccepteerd en zijn er verbeteringen in hun leefomstandigheden gekomen.
Dat is MIJN kijk op dit soort 'kleinigheden maar accepteren".
JFKJFK

Kano

#13
Bulldozer, we hebben het hier over het maken van onderscheid op grond van ras/nationaliteit (witneus/foreigner) en dat is in Nederland verboden.

Waarom zou iemand voor een gelijkwaardig prestatie meer moet betalen dan de normale prijs die geldt voor een ingezetene/iemand met een bruine huidskleur? Er zijn toch ook onnoemelijk veel (schat)rijke Filipino's en OFW's, zoals er ook buitenlanders zijn die met een klein pensioentje in de Filipijnen rondkomen? Als het een senior betreft dan betaalt hij soms 2x extra, omdat hij dan ook seniorenkorting mist (ook al zoiets dat bejaarde residentiele buitenlanders geen seniorenkaart mogen hebben, zouden ze in Nederland moeten doen ).  

Overigens heeft de Filipijnen nog steeds geen wet tegen racisme, hoewel de international Convention on the Elimination of Racial Discrimination (CERD) 42 jaar geleden werd geratificeerd  zie  :link:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pieter-Jan

En wat met de buitenlanders zoals ik die hun geld zuur verdienen in pessos? Ik werk hier hard zoals alle filipijnen hier ook doen. Over 7 keer zoveel verdienen in euros is hier geen sprake meer. Pensioen heb ik ook al niet. waarom moet ik dan meer betalen als ik ergens heen ga? Puur racisme is me dat. Ik betaal hier taxen en moet OVERleven. Ik ga op zulke plaatsen waar ze meer vragen aan buitenlanders nooit binnen. Probeer eens meer te rekenen aan de marokkanen aan de ingang van een pretpark. je krijgt een opstand. Die gasten laten niet met zich sollen. Zij kunnen dat anders wel met ons. En wat met de vele rijke filipijnen hier? Die verdienen mss 70keer meer dan de gemiddelde filipijn. Moeten die nu ook meer betalen? Mss vragen ze binnenkort een bank statement or proof of income voor je ergens binnenkan. Wat als al jullie vrouwen plots meer moeten gaan betalen als ze iets willen bezoeken in belgie of nederland? Ik heb alles hier aanvaardt. dat je omwille je witte kleur als rijk aanzien wordt heb ik ook aanvaardt. Ik heb wel bijna geen rotte bal meer maar dit heb ik ook aanvaardt. Dit zijn culturen. Meer ingang betalen vanwege je kleur is puur racisme.

De term racisme wordt in meerdere betekenissen gebruikt. In de meest algemene zin betekent racisme dat leden van een bepaald ras zich inherent superieur achten aan leden van een ander ras. Bij debatten over racisme is echter vaak sprake van verwarring over de precieze betekenis of implicatie van deze term. Velen gebruiken het racisme in algemene zin als aanduiding van xenofobie (angst voor vreemdelingen) of etnocentrisme. Anderzijds trachten wetenschappers laatstgenoemde begrippen juist af te bakenen van racisme als ideologie of wetenschappelijk racisme.

Algemene omschrijvingen
Hoewel de term racisme meestal een negatieve lading heeft en wordt gebruikt in verband met rasgebonden vooroordeel, geweld, discriminatie of onderdrukking, zijn er ook andere omschrijvingen mogelijk. Zo is volgens de Oxford English Dictionary racisme gebaseerd op de "mening of de ideologie dat leden van een ras bepaalde eigenschappen of kwaliteiten bezitten die specifiek zijn voor dat ras, in het bijzonder om het als beter of slechter van een ander ras te onderscheiden". De Merriam-Webster Dictionary omschrijft racisme als de "opvatting dat ras de belangrijkste bepaler is van menselijke eigenschappen of vermogens, en dat raciale verschillen de basis vormen van de inherente superioriteit of inferioriteit van een bepaald ras boven een ander ras". Ook wordt volgens deze dictionaire de term racisme gebruikt in de zin van het vooroordeel waarop een dergelijke opvatting is gebaseerd.

Wettelijke definities
Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".[1]

De laatste definitie maakt dus geen onderscheid tussen discriminatie op grond van ras of etniciteit. Het onderscheid tussen beide begrippen blijkt ook voor antropologen een onderwerp van debat. Ook de Britse wet verstaat bijvoorbeeld onder raciale groep "elke groep mensen gedefinieerd op grond van ras, huidskleur of nationaliteit (inclusief burgerschap), of etnische of nationale afkomst".

Bron wikipedia

Dit is duidelijk is het niet? Ik ga er niet tegen gaan vechten want dat begrijpen zij hier toch niet. Ik werk er gewoon niet aan mee en ga op zulke plaatsen niet binnen. Je moet je overal integreren en dat doe ik ook. Er zijn hier mensen die zeggen van zaag toch niet over die 2,50 euro. Als je overal 2.50 meer gaat betalen dan doen die 2.50 je wel de das om. Je moet ook alle principes en mentaliteiten van de filipijnen niet gaan ophemelen. Iedereen die hier woont of gewoond heeft kan bevestigen dat het leven hier zeer schoon is maar er zijn verschillende mindere kanten. In zekere zin word je gedicrimineerd. Ik werk er niet aan mee. In west valaanderen zeggen wij '' ge moogt op uwe kop niet laten kakken''

Pieter-Jan

Citaat van: Kano op vrijdag 22 oktober 2010, 05:18:16
Bulldozer, we hebben het hier over het maken van onderscheid op grond van ras/nationaliteit (witneus/foreigner) en dat is in Nederland verboden.

Waarom zou iemand voor een gelijkwaardig prestatie meer moet betalen dan de normale prijs die geldt voor een ingezetene/iemand met een bruine huidskleur? Er zijn toch ook onnoemelijk veel (schat)rijke Filipino's en OFW's, zoals er ook buitenlanders zijn die met een klein pensioentje in de Filipijnen rondkomen? Als het een senior betreft dan betaalt hij soms 2x extra, omdat hij dan ook seniorenkorting mist (ook al zoiets dat bejaarde residentiele buitenl :applaus:anders geen seniorenkaart mogen hebben, zouden ze in Nederland moeten doen ).  

Overigens heeft de Filipijnen nog steeds geen wet tegen racisme, hoewel de international Convention on the Elimination of Racial Discrimination (CERD) 42 jaar geleden werd geratificeerd  zie  :link:

Precies Kano.

Pieter-Jan

Straks mogen de witneuzen achterin de bus gaan zitten ook

ladgar

#17
Zo erg is het niet als ge op een tarief van 3300 peso 200 peso meer moet betalen .
Het hoger tarief vragen voor buitenlanders komt niet veel voor , meestal de toegang tot een 'national park' dat van de staat is of zo.

Die 200 peso is misschien omdat er een toegang gevraagd wordt tot het 'whaleshark reserve ' daar.
Dat gebeurt echter ook in Europa dat vreemdelingen meer moeten betalen dan ingezetenen.
Bvb:
In Frankrijk is de toegang gratis voor -26 jarigen tot de nationale musea ( Louvre , versailles ) etc terwijl niet europese -26 jarigen wel moeten betalen.
In vlaanderen mogen 65 plussers gratis op De Lijn , buitenlandse 65 plussers moeten betalen
In Antwerpen moeten niet-antwerpenaars meer betalen voor een lidkaart van de bibliotheek.
Aan de unief van Leuven moet een niet Europeaan een inschrijvingsgeld betalen dat soms meer dan 10 keer hoger is dan van een europeaan.

Rich

Citaat van: Mawibata op donderdag 21 oktober 2010, 17:28:50
Citaat van: Rich op donderdag 21 oktober 2010, 17:11:37

Op deze website kan je zien dat foreigners P 200 per dag additional moeten betalen.

Hier zien ze mij dus nooit !


Citaat van: Rich op donderdag 21 oktober 2010, 17:22:32


Ik denk er nog niet aan om nog maar één dag langer hier te blijven dan nodig, en hoop volgend jaar een oneway ticket te boeken.......... richting Filippijnen.



Rich, denk je er nog niet aan om te beginnen met  je aan te passen ?   :denk:

Toch nog even iets over de veronderstelling dat ik mij niet zou aanpassen of willen aanpassen.

Dat is hier namelijk niet aan de orde.  En dat veronderstelt Mawibata dat jij je dus, al is het 10 keer per dag zou laat ringeloren ?  :ikkeniebegrijp:
Maw, ik betaal wel meer want ik pas me aan ?  Kom nou. Dan laat je wel echt op je kop kakken hoor.

Trouwens, ik heb me zelfs in België aangepast want ik woon hier al 50 jaar  :lachen: (grapje) Dus waarom zou het dan in de Filippijnen niet lukken.
:daag: Rich
Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: Pieter-Jan op vrijdag 22 oktober 2010, 05:38:59
Citaat van: Kano op vrijdag 22 oktober 2010, 05:18:16
Bulldozer, we hebben het hier over het maken van onderscheid op grond van ras/nationaliteit (witneus/foreigner) en dat is in Nederland verboden.

Waarom zou iemand voor een gelijkwaardig prestatie meer moet betalen dan de normale prijs die geldt voor een ingezetene/iemand met een bruine huidskleur? Er zijn toch ook onnoemelijk veel (schat)rijke Filipino's en OFW's, zoals er ook buitenlanders zijn die met een klein pensioentje in de Filipijnen rondkomen? Als het een senior betreft dan betaalt hij soms 2x extra, omdat hij dan ook seniorenkorting mist (ook al zoiets dat bejaarde residentiele buitenl :applaus:anders geen seniorenkaart mogen hebben, zouden ze in Nederland moeten doen ).  

Overigens heeft de Filipijnen nog steeds geen wet tegen racisme, hoewel de international Convention on the Elimination of Racial Discrimination (CERD) 42 jaar geleden werd geratificeerd  zie  :link:

Precies Kano.

Volledig mee eens. Gezond verstand  :thumb:
Rich de Nederbelg.