Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Discriminatie.

Gestart door Rich, donderdag 21 oktober 2010, 17:11:37

Vorige topic - Volgende topic

Rich


Op deze website kan je zien dat foreigners P 200 per dag additional moeten betalen.

Hier zien ze mij dus nooit !


http://www.philippinesbudgettravel.com/2010/10/ultimate-whaleshark-adventure-php3353/
Rich de Nederbelg.

Mawibata

Citaat van: Rich op donderdag 21 oktober 2010, 17:11:37

Op deze website kan je zien dat foreigners P 200 per dag additional moeten betalen.

Hier zien ze mij dus nooit !


Citaat van: Rich op donderdag 21 oktober 2010, 17:22:32


Ik denk er nog niet aan om nog maar één dag langer hier te blijven dan nodig, en hoop volgend jaar een oneway ticket te boeken.......... richting Filippijnen.



Rich, denk je er nog niet aan om te beginnen met  je aan te passen ?   :denk:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Citaat van: Mawibata op donderdag 21 oktober 2010, 17:28:50
Citaat van: Rich op donderdag 21 oktober 2010, 17:11:37

Op deze website kan je zien dat foreigners P 200 per dag additional moeten betalen.

Hier zien ze mij dus nooit !


Citaat van: Rich op donderdag 21 oktober 2010, 17:22:32


Ik denk er nog niet aan om nog maar één dag langer hier te blijven dan nodig, en hoop volgend jaar een oneway ticket te boeken.......... richting Filippijnen.



Rich, denk je er nog niet aan om te beginnen met  je aan te passen ?   :denk:

Jawel Mawibata, en ik zal mij zeker aanpassen, maar ik ben niet iemand die over zich heen laat lopen  :neeneenee: ( En als we dat allemaal eens zouden doen?)

In dit geval zou ik vriendelijk vragen waarom ik als foreigner meer moet betalen, en hen daarna gewoon de rug toekeren.
Rich de Nederbelg.

yepyep

Ik heb daar ook altijd een hekel aan gehad.

Aan de andere kant kan ik er wel in komen dat wij als 'rijke' buitenlanders 3,20 euro meer moeten betalen. We verdienen vaak ook 7x meer per maand dan de gemiddelde Filippijn.


Phille

7x meer verdienen ok ... en wat met onze kosten hier?

stip66

Ach, â,¬ 3.20 of â,¬ 3,50 0f de prijs van een Leffe. Waarom druk maken, aanvaardt de spelregels en ga aub niet muggeziften, daar wordt je niet gelukkiger van. Probeer nu eens te aanvaarden dat het hun prijs is. Niemand verplicht je om er binnen te gaan, up to u

Rich

Citaat van: stip66 op vrijdag 22 oktober 2010, 00:51:32
Ach, â,¬ 3.20 of â,¬ 3,50 0f de prijs van een Leffe. Waarom druk maken, aanvaardt de spelregels en ga aub niet muggeziften, daar wordt je niet gelukkiger van. Probeer nu eens te aanvaarden dat het hun prijs is. Niemand verplicht je om er binnen te gaan, up to u

Ik maak me ook helemaal niet druk. Het gaat mij om het principe.

Ik zou eens willen zien als jij daar zou wonen met je pensioentje.......zou je dan ook zo reageren?  :neeneenee:
Rich de Nederbelg.

boomerang

Citaat van: Rich op donderdag 21 oktober 2010, 17:11:37

Op deze website kan je zien dat foreigners P 200 per dag additional moeten betalen.

Hier zien ze mij dus nooit !


http://www.philippinesbudgettravel.com/2010/10/ultimate-whaleshark-adventure-php3353/

Als een dergelijke trent doorzet dan wordt het leven hier in de Filippijnen inderdaad een stuk duurder. Bij de banken betalen wij als foreigners immers ook al een extra 150/200 voor pintransacties.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Amice

Citaat van: stip66 op vrijdag 22 oktober 2010, 00:51:32
Ach, â,¬ 3.20 of â,¬ 3,50 0f de prijs van een Leffe. Waarom druk maken, aanvaardt de spelregels en ga aub niet muggeziften, daar wordt je niet gelukkiger van. Probeer nu eens te aanvaarden dat het hun prijs is. Niemand verplicht je om er binnen te gaan, up to u

Met de filippijnse mentaliteit t.o.v. foreigners zit je zo aan 7x â,¬3,20. Ik geef je daarvoor zelfs enkel maar 1 dag en dan heb je nog 29 dagen te gaan tot je 7x groter  salaris weer binnen komt.  :jajaja:

Uiteraard up to u, maar je zult toch moeten eten als je daar verblijft.....7x duurder dan en dat 3x perdag.
Up to u wordt dan al gauw overgeleverd zijn aan de mercy van de filipino.

Ja ik ben me daar n beetje  belazerd :neeneenee:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Nogmaals, extra betalen omdat je een buitenlander bent is inderdaad iets wat ik niet kende voorheen en mij ook aan irriteerde. Ik heb me er echter bij neergelegd en moet zeggen dat ik het in de afgelopen 9 jaar pas een keer ben tegengekomen toen ik op een schietbaan wilde gaan schieten. Met drank, eten, supermarkt, huur etc. betaal je niks extra's en wordt er geen onderscheidt gemaakt.

Dat je extra moet betalen bij een pintransactie gebeurd volgens mij ook als je in de VS wil pinnen of in een ander land buiten Europa. De bank moet immers ook hun administratieve verwerkingskosten dekken. Verder betaal je met bijvoorbeeld een BDO pas ook extra als je bij een andere bank pinned. Alleen zijn de kosten die doorberekend worden aan de pinner lager.

Overigens is het in Nederland zo dat er ook verwerkingskosten a 2,50 euro worden gemaakt per pin transactie bij een andere bank (bijv. pinnen met je ING pas bij een Rabobank). Alleen merkt de klant daar niks van omdat de banken in Nederland dit onderling regelen.