Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Fr. Trupa "ZOO"

Gestart door bananacreek, donderdag 11 november 2010, 12:04:31

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Gewoon iets van het strand, voor de lol en om het een beetje echt te laten lijken alsof die slang leeft  :lachen:
Rich de Nederbelg.

bananacreek

Ok, ja, ik zou ook wel eens graag willen weten wat voor een zeeslang dat zou kunnen zijn.

gosternokke

In Filippijnen worden deze slangen   WALO-WALO   genoemd, en ze zijn wel degelijk giftig

Rich

Ja, Gosternokke, ik zoek me rot op internet om een foto en beschrijving te vinden, maar helaas.

mmm zal is kijken nu naar Walo Walo.

Bedankt voor de info !
Rich de Nederbelg.


JFK

Dat is 'm Bananacreek. Ik noem hem de 'banded sea snake' maar what is in the name ?
Op mijn onderwater video's van duiken in deze streek heb ik vele opnamen gemaakt van deze (inderdaad giftige) slangen.
Hun bekjes kunnen gelukkig niet zo ver open en als je ze niet opjaagt (onder water) komen ze je echt niet aanvallen.
Nog NOOIT gebeurd bij mij en ik heb er wat gefilmd !
Alleen zijn de banden (ringen) op hun rug minder geaccentueerd en regelmatig dan die op mijn films.
Bijna een perfekte regelmaat van banden (vandaar de naamgeving banded see snake) is daar te zien.
Soms schrok ik me rot als zo'n ding naar me toe 'zwom' waarbij ik effe dacht dat hij in de aanval ging maar spoedig bleek dat hij enkel naar adem snakte en snel naar de oppervlakte wilde  :biggrinn:
JFKJFK

bananacreek

#16
Dank voor de informatie JFK, maar even de vraag:
Waar heeft u die gezien ?
Bij Apo, in de buurt van uw plaats, of beide? Dat moet toch wel een zeer mooie hobby zijn om zulke videos te kunnen maken en dan maar hopen dat ze zo'n "sea-reservation" daar bij u in de buurt dan ook werkelijk kunnen beschermen?

Ja, dan missen we toch nog één ding: " d' Angelo's Airbus A380 " afgezonken voor de kust. Hoeveel jaren zou dat duren voor dat zo'n vliegtuig vol met koralen zou zitten?
Ik heb ze hier autobanden zien gebruiken als "artificial" coral reef behuizingen dacht ik lang geleden. Doen ze dat nog op die manier?

waarbij ik effe dacht dat hij in de aanval ging maar spoedig bleek dat hij enkel naar adem snakte en snel naar de oppervlakte wilde  

Wat bedoelt u? Die jongens moeten regelmatig naar de oppervlakte komen?

Rich

Citaat van: bananacreek op woensdag 17 november 2010, 15:30:31
Misschien deze?


Als het deze is dan is hij ook zeer giftig zo te lezen:



Inderdaad, dat is em. Bedankt voor de info Creek  :thumb:

Ik besef dat ik enorm veel geluk heb gehad tijdens het snorkelen op Olango island. Om het dieper water te bereiken bewoog ik mij voort met mijn handen in de modder en greep ei zo na in zo'n slang die op de bodem lag te (slapen?)  Dezelfde type slang als die ik zag in Masbate.

Ik ben uit het water gegaan en er daarna niet meer in geweest. Tot in hoeverre is het dan veilig om te snorkelen daar  :weetikniet:  Want je kan er ook op trappen natuurlijk.

Goh ik mag er niet aan denken.
Rich de Nederbelg.

bananacreek

Ja,ik kan daar volledig mee inkomen dat je hart dan even stil gaat staan.

opinie

Citaat van: Rich op woensdag 17 november 2010, 16:37:08
Ik besef dat ik enorm veel geluk heb gehad tijdens het snorkelen op Olango island.

Volgens de volgende site is ie maar 2,9 keer giftiger dan de Indisch cobra, hoor!

http://www.venomsupplies.com/toxicity/
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus