Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Fr. Trupa "ZOO"

Gestart door bananacreek, donderdag 11 november 2010, 12:04:31

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#30
@Fail_Over:

Ja, met een waarde van duizenden dollars neem ik aan, (de slang).

Vervolgens wat meer foto's van dieren welke niet allemaal in Fr. Trupa zijn te vinden maar de dieren behoren dan toch op dit topic had ik gedacht:


Jonge adelaar gevangen (niet door mijzelf) in de bergen van Tanjay (Kanghatap)


Gevaarlijke jongen met een lengte van ongeveer 2 cm, maar dit is niet de zogeneemde "lampinik"  :denk: :benweg:


Kijk, dit zijn de z.g."lampiniks". Een kleine soort wesp met een lengte van ongeveer 4-5 mm.Ik werd met het opruimen van dit nest WEL gestoken, maar het deed me niets tot mijn zeer grote verassing. Waarom? Ik was als de dood voor die dingen want ik heb mensen gezien die door die beesten gestoken waren en, bijvoorbeeld, als zo'n best je in de lip steekt dan is je halve gezicht na een dag zeer gezwollen en zeeeer pijnlijk, evenals met andere lichaams onderdelen die worden gestoken. Iemand vertelde mij enige tijd geleden, op mijn vraag waarom ik geen problemen had na dat ik gestoken werd, dat NIET IEDEREEN daar last van had maar niemand kon me precies uitleggen waarom niet. Misschien dat een aantal mensen iets in hun bloed hebben waardoor het "gif" van deze wespen niet veel uithaalt? Ik weet het niet, maar zou het wel graag willen weten.  Mensen die hier op de PI geweest zijn moeten daarvan gehoord hebben. Ze bouwen hu nesten tegen muren onder hangend onkruid of struiken of gewoon in dicht struik/onkruid gewas. Tot nu toe ben ik nooit achter de werkelijke scientific name gekomen. Als iemand dat weet, dan hoor ik dat graag. :weetikniet:


"Hallo Bananakloot !! Heb je de hond van je vriend meegenomen? Ik verrek van de honger want ik heb een week niet gegeten, mijn kerst dineetje neem ik aan?" :applaus:


Ook een gevaarlijke jongen? Weet het niet maar neem geen risico. :benweg:


Zie je zeer veel in de buurt van Lake Balinsasayo


Oeps.. De kop van het monster van Loch Ness?




Nee, toch niet, het was de "zeer mooie" kop van Ome Nelis het schildpad.




Ok, even koffie drinken :ikkeniebegrijp:


Oeps, een zeer grote duizendpoot, maar onduidelijke foto.


:benweg:

Rich

Schitterende foto's Creek.   :thumb: Ik ga is opzoeken wat voor een spin dat is.
Rich de Nederbelg.

bananacreek

Citaat van: Rich op woensdag  8 december 2010, 15:55:04
Schitterende foto's Creek.   :thumb: Ik ga is opzoeken wat voor een spin dat is.

Ok, dank en ik ben benieuwd.

Rich

Zou dit hem zijn ? :weetikniet:  Ik zoek verder

This argiope spider belongs to a family with members around the world, many of which build webs with the type of white "stabilimentum" which you see here, whose purpose might be to help birds and other animals to see the web, and so avoid damaging it.




http://www.richard-seaman.com/Travel/Philippines/Wildlife/index.html
Rich de Nederbelg.

bananacreek

Rich ik denk dat uw spin een andere kop heeft, ik ga ook verder zoeken op zaterdag.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Nee Kano ook niet, sorry, maar Uw spin heeft een OVAAL lichaam. Ik ga zaterdag kijken of hij er nog is en probeer ik hem tijdelijk te "arresteren" om een MACRO foto te maken, dus als ik bij zondag geen bericht geef op dit forum dan graag een behoorlijke donatie van de leden van ditzelfde forum voor mijn crematie.
Kost hier nu 28 T pesos.

boomerang

Citaat van: bananacreek op donderdag  9 december 2010, 13:22:18
Nee Kano ook niet, sorry, maar Uw spin heeft een OVAAL lichaam. Ik ga zaterdag kijken of hij er nog is en probeer ik hem tijdelijk te "arresteren" om een MACRO foto te maken, dus als ik bij zondag geen bericht geef op dit forum dan graag een behoorlijke donatie van de leden van ditzelfde forum voor mijn crematie.
Kost hier nu 28 T pesos.

Dan is het misschien handig dat je vóór die tijd het bankrekeningnummer vermeld waar wij dan de donaties op kunnen storten.

Bovendien zal er dan een nieuw topic met een condoleantie register opgestart moeten worden.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Ok, ik zal vrijdag een speciaal bankrekeningnummer openen. Donaties onder de P 500 kunnen helaas wegens computer-technische redenen niet verwerkt worden.

Johan En Elvie

Laat ons misschien best eerst allemaal samen een gebedje lezen misschien helpt het of toch niet?
Tja als je niet gelovig bent helpt niets haha
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.