Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Fr. Trupa "ZOO"

Gestart door bananacreek, donderdag 11 november 2010, 12:04:31

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Callebout, ik had de foto met de slang er toch NIET opgezet, vandaar nu hierbij ingevoegd




callebaut

Een niet zo een klein exemplaar doch ....Als grootste python  kan de netpython  een lengte bereiken van 8 meter en een ouderdom van meer dan 25 jaar.

Het zijn agressieve slangen die ook in gevangenschap hun temperament niet verliezen. Of een python al dan niet een mens kan wurgen hangt af van zijn lengte en van het aantal omwindingen die hij kan maken, om zodoende de ledematen te immobiliseren. Vanaf een lengte van 4 meter kan deze slang dit verwezenlijken. Ze hebben een slanke lichaamsbouw......dus voorzichtigheid is steeds geboden .... :jajaja:

JFK

Een python....een netpython ?
Heb hier naast mijn laptop een foldertje liggen van Father Tropa's (niet: Trupa) Zoo Paradise World waarin staat dat er een levende Cobra (Black Cobra) te zien is.
Heb ik ook nog eens een foto gemaakt van dat grote beest rond de schouders van het toen nog 10 jarige zoontje van mijn sweetheart.
Goh..als ik geweten had dat dat een netpython was had ik subiet de vlucht genomen  :biggrinn:
Maar Callebaut, misschien is die Cobra wel inmiddels ingeruild voor een NEPpython  :lachen:
Ik ben geen kenner dus weet niet wat het NU is wat daar in die kist wordt opgeborgen als toeristische wereld attraktie.
Overigens ben ik er toch wel TWEE keer geweest want de Filipino's (mijn werkers) vonden het voor herhaling vatbaar en namen de 2e keer hun kleintjes mee (mochten ze van mij).
JFKJFK

Mawibata



Zou ik ook een NEPpython zijn.    :happy2:











Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

callebaut


bananacreek

#5
Citaat van: JFK op vrijdag 12 november 2010, 08:27:24
Een python....een netpython ?
Heb hier naast mijn laptop een foldertje liggen van Father Tropa's (niet: Trupa) Zoo Paradise World waarin staat dat er een levende Cobra (Black Cobra) te zien is.
Heb ik ook nog eens een foto gemaakt van dat grote beest rond de schouders van het toen nog 10 jarige zoontje van mijn sweetheart.
Goh..als ik geweten had dat dat een netpython was had ik subiet de vlucht genomen  :biggrinn:
Maar Callebaut, misschien is die Cobra wel inmiddels ingeruild voor een NEPpython  :lachen:
Ik ben geen kenner dus weet niet wat het NU is wat daar in die kist wordt opgeborgen als toeristische wereld attraktie.
Overigens ben ik er toch wel TWEE keer geweest want de Filipino's (mijn werkers) vonden het voor herhaling vatbaar en namen de 2e keer hun kleintjes mee (mochten ze van mij).

In die kist zit alleen maar de "Netpython" (ik weet het verschil niet tussen een netpython en een "gewone python") en niets anders en betreffende de cobra?: Nee, ik ben daar een behoorlijk aantal keren geweest maar heb nog NOOIT een Cobra gezien. Ook niet aanwezig tussen de opgezette dieren want alles wat daar sterft (en die hele plaats sterft uit) wordt opgezet en geplaatst in het gebouw waar ook de slang is te zien. zoals ook de Oerang Oetang waarmee Fr. Tropa altijd op tv was toen ze allebij nog leefden. Fr. Tropa is begraven naast (achter) de zoo en STAAT in zijn graf. Er is een dierenarts hier (dat is een goede) en die bood hulp aan de sekte van Fr. Tropa om de dieren van uitsterven te behoeden werd geweigerd ddor de sekteleden.
Een hoop dieren zoals de leeuw en anderen zijn er niet meer zoals dat op de kaart staat aangegeven. De krokodillen liggen in hun "vijvertje" hetgeen van twee krokedillen net zoalsng is als het beest zelf. De meeste apen zijn vals gemaakt en kijk uit als ze je camera pakken dan ben je die kwijt en word gelijk achter de tralies "gedemonteerd" in een paar seconden.Er zijn ook nog een appr andere slangen buiten in de "zoo" en dat zijn er een stuk of zes.Maar voor echte toeristen valt daar niets te bewonderen.


Er hangen bij de ingang ook een aantal "opmerkingen" oftewel "philosofiën" van Fr. Tropa en daaronder één waarbij hij zegt:

"SEX KAN JE BESCHOUWEN ALS GEWOON EVEN OLIE VERVERSEN" en volgens Fr. Trupa:
"WE ARE NOW IN DE LAST DAYS OF THE END OF THE WORLD"

 







































JFK

#6
Moet toch weer gauw eens gaan kijken als ik weer op de motor kan.
Het is ook ZO dicht bij ons dat ik het bijna lopend kan doen.
Bananacreek, op de door jou getoonde ticket (exact dezelfde tekst als op de mijne hier) zie je bij de pijl op de 4e plaats vooraan in het rijtje staan:
Black Cobra (Alive). Nergens lees ik iets over een Cobra, dus vindt het svp niet gek dat ik vragen stel.
Als ik echter Google naar Cobra en naar Python moet ik OOK geloven dat ze daar een typefoutje hebben gemaakt. Lijkt inderdaad veeeel meer op een python.
Kan natuurlijk zijn dat die Cobra inmiddels weg is maar het stond ook op jouw kaartje.
Goed, zoals gezegd ben ik helaas ook geen kenner van wat voor slangen dan ook al wil ik altijd wat leren.
Hier op ons grondstuk heb ik 2 weken geleden de 4e hier gezien (in 4 jaar), maar ze waren allemaal van een andere kleur en ander formaat.
Mijn honden waren er zelfs bang van dus ik OOK maar  :biggrinn:
Dus we vinden wel eens uit waar die cobra (alive) dan gebleven is of misschien weten ze het daar ook niet.  :confused2:
JFKJFK

bananacreek

Ok, JFK, ik ga dat zeker uitzoeken en ga er achter vragen want ik moet toch weer een keer terug naar die Artis, want ik wil een foto maken van de hele leuze van Fr. Tropa betreffende zijn zienswijze aangaande sex en olie verversen.

Ik heb nog nooit precies gelezen wat er op die kaartjes stond.

Ben daar toch wel een keer of 20 geweest maar echt nooit horen spreken over de Cobra

Hier thuis heb ik af en toe wat kleine slangetjes gezien van een vinger dikte en ongeveer 40 cm lang met mooie kleuren (of ze giftig waren mag Joost weten), maar nu ik een muur heb laten bouwen en zie ik niets meer.
Ik heb een keer gezien dat ze een zware lange slang vingen die onder een huis zat (huis op palen) in Pulantubig een jaar op 10 geleden en die werd gedood en opgegeten (neem ik aan). Echt filipijnse domheid want voor zo'n mooie grote slang zou je een hoop geld kunnen vangen van een liefhebber.
Toen ik in Cebu city woonde in 1979 (naast Provincial Jail ) daar was een "lumber-yard" en daar zaten tussen het vochtige hout zeer veel slangen.

Ik vind het leuke beesten

Rich

Nu jullie het toch over slangen hebben.

Ik vond deze dode slang bij eb op het strand in Placer/Masbate. Volgens mij een zeeslang aan zijn platte staart te zien.

Weet soms iemand wat voor een slang het is en of deze giftig is? Eén van de neven (hier op de foto) van de familie wist het ook niet.



Rich de Nederbelg.

bananacreek

Wat is dat dan wat hij in zijn linkerhand vasthoud?