Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ABNAMRO GEVAARLIJK VOOR EXPAT!

Gestart door Amice, zondag 21 november 2010, 05:36:45

Vorige topic - Volgende topic

balikbayan

Je kan misschien heel makkelijk een overschrijving automatiseren of te wel 1 x per maand forwarden naar je PH rekening

Kano

Het is onbegrijpelijk dat banken bankpassen en creditcards per normale post naar de Filipijnen sturen, terwijl zij weten of kunnen weten dat het daar vaak mis gaat bij de post. Zo heb ik onlangs een bankpas ontvangen, die twee maal eerder vergeefs is opgestuurd en dit heeft 6 maanden in beslag genomen. Zorg dat je in ieder geval ook een andere bankrekening hebt met een pasje anders ben je de pineut.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

het zou zo eens kunnen gebeuren dat je plots je pas niet meer kan gebruiken buiten europa...

oh ja... in belgenland is dat het geval  :crazy:

bananacreek

Ik heb allen maar een visa-card voor noodgevallen en bank met internet overschrijvingen......

Amice

Citaat van: Kano op woensdag 21 september 2011, 14:05:41
Het is onbegrijpelijk dat banken bankpassen en creditcards per normale post naar de Filipijnen sturen, terwijl zij weten of kunnen weten dat het daar vaak mis gaat bij de post. Zo heb ik onlangs een bankpas ontvangen, die twee maal eerder vergeefs is opgestuurd en dit heeft 6 maanden in beslag genomen. Zorg dat je in ieder geval ook een andere bankrekening hebt met een pasje anders ben je de pineut.

Mee eens, maar het kan blijkbaar anders want een andere Nederlander kreeg n pasje toegestuurd van de rabobank met het verzoek het ontvangst per email te melden met copie paspoort waarna de bank de pas activeerde. Het verschilt nogal met die nederlandse banken,vooral die aan het infuus liggen.

Al met al dien je met een pensioentje dusdanige bedragen te reserveren, die vooral met een karig pensioen,simpelweg niet te reserveren zijn. Denk daarbij maar aan reservering voor ziektekosten en nu dus ook voor als het misgaat met de bank. Tel daarbij de overheidsmaatregelen op die we verwachten kunnen volgend jaar en het rekensommetje resulteert in een risikovol verblijf, opgelegd door externe factoren.

Met enkel een AOW is het af te raden om in de filippijnen te verblijven. Vermitst men zich voldoende kan indekken.

AOW en pensioen waren m.i. altijd bedoeld om te genieten en niet om te lijden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


ABN / AMRO zijn inderdaad NOG veel erger als de andere banken.
Ook ik kan daar boeken over schrijven, zowel met mijn (zakelijke) bedrijfsrekeningen als privee rekeningen.
Trouwens ook de ING bank was slecht.

Bij de Rabo bank zijn het ook idioten: ik ga laatst naar deze bank en pin geld om mee te nemen naar de PH. Alles 50 euro biljetten. Ik heb liever groot geld en ga naar binnen en vraag om te wisselen naar 2 briefjes van 500 euro (makkelijker te verstoppen in bv. bilspleet ipv zo een rol die vlucht van 15 uur lang).
Krijg als antwoord (dus bij een Rabo BANK !!) meneer we hebben hier geen geld. Maar er ligt wel achter glas een 10 tal mobietjes (telefoontjes) die ik daar zo kopen kan, met load, abonnemneten en al. Dat hebben ze als bank dan weer wel. Zegt ie ook nog: ja, het is me wat met die banken tegenwoordig, en lacht erbij. Tot ie mij in het gezicht ziet. Ik had hem op dat moment dood kunnen slaan. Ik dank God dat ik niet sterk ben en mijn mes niet bij me had.  :moord: De strontzak.

Maar de ervaringen bij de ABN Amro waren dus echt veel erger. Schokkend, zoals het verhaal van Amice. Wil er verder hier niet over spreken, dan is niet alleen mijn dag maar mijn hele week bedorven. Bah !!

:negatief: :negatief: :negatief:




Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Pjottr

Citaat van: Amice op woensdag 21 september 2011, 12:15:49
Dit verhaal kan nu afgemaakt worden:

Betreffende nederlander zat dus in totaal 8 maanden zonder geld en bankpas van de ABN AMRO en heeft dus intussen een bankrekening geopend bij een bdo bank hier in manila, waar hij zijn AOW op laat storten.

Op die manier kon hij dus geld sparen voor een ticket naar nederland om daar het geld van zijn ABNAMRO rekening door te sluizen naar zijn filippijnse rekening.
Echter zijn bedrijfspensioenfonds wilde de aanvullende pensioensuitkering niet naar de filippijnen overmaken omdat dat te duur zou worden.
Ook andere banken wilde de ABNAMRO rekening niet overnemen omdat het aanvullend pensioen bedrag te laag was om geld aan te verdienen.

Noodgedwongen heeft de man dus zijn ABNAMRO rekening aangehouden en zijn in nederland wonende zus volledig gemachtigd en haar van bankpas voorzien.

NU komt de clue:
De ABNAMRO heeft zijn pasje naar zijn filippijns adres gestuurd en bij terugkomst las hij dus in de begeleidende brief dat hij die pas enkel in Nederland kon activeren. :ikkeniebegrijp:
Vervolgens heeft hij die pas dan maar opgestuurd naar zijn gemachtigde zus om te activeren en retour filippijnen te zenden.
Maar nee dat kon volgens de ABNAMRO niet zonder persoonlijke brief met copie paspoort van hemzelf.
Nee ook na ontvangst van de brief werd dat niet geaccepteerd vanwege vermoede van fraude.

ABNAMRO is aldus rijp voor een TV soap gelijk aan goede tijden slechte tijden, want de man zit dus alweer zonder pas in de filippijnen, maar gelukkig nu wel met zijn aow op zijn filippijnse rekening en zijn zus stuurt hem het geld  na gepind te hebben toe per western union.

Wat je met zo'n bank nog moet in nederland is mij een raadsel. :jajaja:

Je maakt wat mee hier



Hij had gewoon voor hij vertrok de adressering van de rekening moet aanpassen op het adres van de zus en zus volledig laten machtigen of mederekeninghouder moeten maken
Zij ontvangt de pas en activeert deze via de geldautomaat.
Tevens ware het slim geweest om internetbankieren te regelen en ik doe dit zelf al zolang als het bestaat Nooit heb ik enige problemen gehad.
ABN internetbankieren is echt erg goed en zeker niet te duur
Ik heb zakelijke en particuliere rekeningen in Ned bij AAB en Rabo Mijn dochter is voor de BV volledig bevoegd en voor mijn priverek idem dito
Zij activeert en stuurt in mijn geval de kaarten Credit kaarten met DHL Kost wel wat maar binnen 3 dagen heb je je spul binnen
Wat was ikblij dat ik het zo geregeld had juist toen mijn portefeuille werd gestolen
Onmiddelijk tel blokkeren nieuwe kaarten aangevraagd en mijn dochter regelde de rest.
Dat het geld kost met DHL mij een zorg maar in twee weken tijd had ik weer geldige bankpassen en creditkaarten
Gewoon goed regelen voor je weggaat


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Amice

Internet bankieren is een goede uitvinding,maar neemt niet weg dat er bij de bank zelf voldoende alternatieven aanwezig moeten zijn voor diegene die nog digibeet zijn en dat zijn er nogal  in die AOW leeftijd.

Aldus dient de bank pasjes op te sturen per beveiligde post zoals DHL maar doet dat dus niet.
In deze kwestie hebben ze die pasjes blijkbaar helemaal niet opgestuurd, want die kreeg hij dus pas toegestuurd toen hij weer in terug in de Filippijnen was.
De bank heeft hem dus willens en wetens 8 maanden aan t lijntje gehouden dat de pasjes waren opgestuurd,wat dus helemaal niet gebeurd is.

Voor een bank die bijna failliet was,noodgedwongen opgesplitst en aan het infuus gelegd is bij de overheid(op kosten van de belastingbetaler) vind ik dat n arrogante houding die zeker bij zo'n bank niet past. ABN-AMRO blijft voor mij  n schurk bankier. :jajaja:

Ik zal nog eens navragen hoe het nu gesteld is met deze zaak.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Budgie

Citaat van: Amice op woensdag 18 januari 2012, 21:36:10

Voor een bank die bijna failliet was,noodgedwongen opgesplitst en aan het infuus gelegd is bij de overheid(op kosten van de belastingbetaler) vind ik dat n arrogante houding die zeker bij zo'n bank niet past. ABN-AMRO blijft voor mij  n schurk bankier. :jajaja:

Ik zal nog eens navragen hoe het nu gesteld is met deze zaak.

En nu zal het daar nog wel minder wezen met de service Bank word nu geleid door een ex ambtenaar Die zijn nog trager en arroganter
Getting older beats the alternative -dying young

Ketelbinkie

Citaat van: Pyotr op woensdag 18 januari 2012, 13:16:38
Hij had gewoon voor hij vertrok de adressering van de rekening moet aanpassen op het adres van de zus en zus volledig laten machtigen of mederekeninghouder moeten maken.
Gewoon goed regelen voor je weggaat.

Goed regelen voor je uit  :nederlandsevlag: vertrekt, is zeker een eerste vereiste. Maar dan nog. Ik zit bij ING bank, de tenaamstelling van de betaalrekening staat op mijn naam en een mede rekeninghouder. De laatste woont permanent in NL. Ik zal je alle details en ellende besparen, hoeveel moeite het me heeft gekost om het mobiele telefoonnummer te wijzigen, dat je nodig hebt om te kunnen internet bankieren bij deze bank. Dan wel geen 8 maanden, maar vind 2 maanden voor iets wat bij wijze van spreke met een pennenstreek kan worden uitgevoerd, ook niet om echt vlot te noemen.
Tegen de tijd dat de geldigheid van mijn huidige debet card afloopt en moet worden vervangen, zal wel weer heel wat voeten in de aarde hebben.