Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

folkertjong

Mee eens...Denk niet dat er erg ''eerlijk'' wordt geteld in PH.

Ps gecondoleerd met het overlijden van de vice mayor van Dumaguete

https://newsinfo.inquirer.net/1438909/dumaguete-city-vice-mayor-passes-away


pierrevanwies

Citaat van: folkertjong op zondag 30 mei 2021, 11:21:20
Mee eens...Denk niet dat er erg ''eerlijk'' wordt geteld in PH.

Ps gecondoleerd met het overlijden van de vice mayor van Dumaguete

https://newsinfo.inquirer.net/1438909/dumaguete-city-vice-mayor-passes-away

erg voor iedereen die er mee te maken heeft,triestig gebeuren,hij was net genezen van corona-19.....

hier een foto van de vice-mayor getrokken in november vorig jaar 2020.   :ripba8:  :ripba8:   .

hij staat hier[ zijn hoofd ] net in het midden van de foto.




innka3

 :confused2:
Citaat van: pierrevanwies op maandag 31 augustus 2020, 23:31:17
@ innka3  ze zijn er toch geraakt met de 60 dagen constructie in corona omstandigheden,...    :hoedjeaf:   32 negative pressure rooms.
:confused2:   :denk:   :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

folkertjong

Dumaguete City is pandemic's 'area of most serious concern' outside NCR Plus — OCTA

Dumaguete City recorded a 129 percent increase in new COVID-19 cases in one week, with an average of 95 new cases from June 7 to 13, more than double the previous week's average of 42 new cases daily.




Read more: https://newsinfo.inquirer.net/1445859/dumaguete-city-is-pandemics-area-of-most-serious-concern-outside-ncr-plus-octa#ixzz6xkMdNc00
Follow us: @inquirerdotnet on Twitter | inquirerdotnet on Facebook

O.B.Bommel

#25185
Dit komt we ongeveer overeen met de informatie die ik van mijn vriendin hoor. In haar omgeving sterven er regelmatig wat ouderen en vermoedelijk ook wat meer aan corona. Plus de infecties voor wat ze waard zijn. Maar dit is het eerste bericht wat wat concreter is dan alle stories.

De ziekenhuizen liggen vol dus er heerst een opnamestop. Jammer maar helaas. Toch blijft een sterf-explosie nog wat uit, tenminste, regelmatig wel een stefgeval in de buurt maar niet bij bosjes. De vaccinaties lopen hard achter met de rijke landen maar het is ook niet makkelijk om dat op te lossen. Zelfs al zouden ze er al zijn dan ontbreekt de organisatie om het te regelen. En de corruptie doet de rest. Als ik al zie hoe de corruptie heeft toegeslagen bij ons in Europa dan is het een volslagen illusie te denken dat het in de Filipijnen wel snel geregeld gaat worden. Het wordt dus NIET opgelost zonder extra corruptie.

De Filipijnen zullen vermoedelijk het virus moeten laten uitrazen, veel andere keuzes lijken er niet te zijn. Het gaat ook over willen of kunnen. Of je de landen wel met elkaar kunt vergelijken betwijfel ik ten zeerste. Zijn ze qua conditie, mentaliteit en omgaan met dingen wat weerbaarder? Ik weet het niet.

Ondertussen wacht ik nog op de mogelijkheid om te bewijzen dat ik mijn prikken gehad heb, zowel voor Europa maar uiteraard ook voor PH.  Op die laatste heb ik nog helemaal geen zicht.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

opinie

Citaat van: Kano op vrijdag 18 juni 2021, 02:47:25
Zou je je dan nogmaals met Pfizer kunnen laten inenten? Hier in de Filipijnen weten ze het niet en doen ze het niet.

Er is toch Astra Zenica in de  :smiley-philippines: ? Dat is momenteel wat enkele familieleden kregen. O.a. enkele al aan 30 jaar (onderwijzers)
Volgens een voorlopig Duits onderzoek zou 1x Astra Zenica en 1x Pfizer meer anti-stoffen geven dan 2x hetzelfde. De fabrikanten willen dan echter geen garantie geven (afwijken van hun richtlijnen). Een oplossing zou zijn een opvolgvaccinatie (dus 3de spuit) van het andere merk. Indien mogelijk, ben ik van zin dit te doen. Een goede bumper en een veiligheidsgordel is goed maar als er een airbag bij kan, dat is weer een procentje veiliger. (en misschein eindelijk gratis 5G)  :biggrinn:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luke

Citaat van: opinie op vrijdag 18 juni 2021, 04:06:39
Citaat van: Kano op vrijdag 18 juni 2021, 02:47:25
Zou je je dan nogmaals met Pfizer kunnen laten inenten? Hier in de Filipijnen weten ze het niet en doen ze het niet.

Er is toch Astra Zenica in de  :smiley-philippines: ? Dat is momenteel wat enkele familieleden kregen. O.a. enkele al aan 30 jaar (onderwijzers)
Volgens een voorlopig Duits onderzoek zou 1x Astra Zenica en 1x Pfizer meer anti-stoffen geven dan 2x hetzelfde. De fabrikanten willen dan echter geen garantie geven (afwijken van hun richtlijnen). Een oplossing zou zijn een opvolgvaccinatie (dus 3de spuit) van het andere merk. Indien mogelijk, ben ik van zin dit te doen. Een goede bumper en een veiligheidsgordel is goed maar als er een airbag bij kan, dat is weer een procentje veiliger. (en misschein eindelijk gratis 5G)  :biggrinn:

Het registreren is per municipality en er val niet te kiezen. Hier in Makati Is het nog altijd SINOVAC. Elders distribueert men AstraZenica en Phizer....

Admin

De berichten die volledig het verband Dumaguete city en Oriental Negros verloren hadden, zijn nu apart geplaatst.

Berichten dienen dus op zijn minst verband te houden met die provincie. Dus ook als men in een ander land is maar een situatie of probleem vermeldt dat het bericht verbindt met die provincie.
Hallo gast. :welcome:

koy

leven en laten leven...