Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Papierformaat Application

Gestart door Danny, maandag 10 januari 2011, 18:47:25

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: bananacreek op vrijdag 14 januari 2011, 13:43:45
Legal size is OVERAl te verkrijgen hier en wordt altijd gebruikt op de rechtbanken, government kantoren, affidavits en wat dan ook

Hier een voorbeeld
216x330 mm

Vele merken en kwaliteiten, DOUBLE-A is een wat dikker papier. Om zo'n RIM vanuit Belgie naar de PI sturen is zo duur dat je voor dat geld hier 15 RIMS kan kopen. :atyourservice:

Papier is in Nederland en Belgie peperduur vergeleken met hier neem in aan? Morgen wat foto's in de winkel maken om je te overtuigen en wat prijzen daarbij :benweg:

Bij Unitop op de onderste planken moet je dan kijken.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Wacht even meneer Boomerang. Kwaliteit papier kopen we hier bij Cang's, Lee Plaza, en de National Bookstore.

Maar nu ik er aan denk: Ja, in Unitop hebben ze ook papier, maar van mindere kwaliteit neem ik aan, hangt er maar vanaf waar je het voor nodig hebt: WC papier koop ik op rol en na eerste gebruik wordt dat gewassen, eventueel gebleekt, gedroogd (onder de zon) en opnieuw gerold. Niets wordt er hier weggegooid.
Geldbomen komen hier niet op na het zaden, waarom weet ik niet. :weetikniet:

Kijk het Gerechtshof in Den Haag heeft uitgesproken dat illegale buitenlanders niet meer mogen worden gestopt en bij elke overtreding krijgen ze 1365 euros uitbetaald. Wij die in de jaren '60, '70 en '80 daar hard voor hebben gewerkt gaan nu kortingen krijgen op onze AOW.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8722153/__Machteloos_tegen_illegalen__.html?sn=binnenland,buitenland

Was Geert Wilders ook lid van dit forum?  :ontopic:

boomerang

#12
Voor dezelfde kwaliteit, welke ik in  :nederlandsevlag: ook altijd kocht, betaalde ik bij Unitop voor een pak van 500 vel (8,5 x 11) A4  150 pesos oftewel €2,57
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Voor dezelfde kwaliteit, welke ik in   ook altijd kocht, betaalde ik bij Unitop voor een pak van 500 vel (8,5 x 11) A4  150 pesos oftewel â,¬2,57

Ok morgen even kijken, staat genoteerd, er zijn nog drie wachtenden voor u...............

ladgar

Hier heet dat formaat folio , vroeger was dat courant te krijgen .Nu ziet ge dat haast niet meer , en zal een stuk duurder uitkomen dan A4.

opinie

Het verschil zit in de lengte:
  • Letter: 11 duim 279,4 mm
  • Folio: 13 duim 330,2 mm
  • Legal: 14 duim 355,6 mm

Het zal het eenvoudigste en voordeligste zijn om het gewoon in de PH te kopen. US-standard is er beter te vinden dan ISO of EU-standaarden.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Johan En Elvie

Ja ja ben ervan overtuigd dat papier daar goedkoper is (ook WC papier dat je best per rol koopt als je dat per pak van 12 koopt bijvoorbeeld is de stukprijs opeens heel veel duurder in de Filippijnen eerst begreep ik niet waarom ze steeds naar de sari sari lopen voor één rol maar nu begrijp ik het wel omdat ik het zelf heb kunnen vaststellen wat het verschil is)
Maar terug naar het onderwerp.
De papierkwaliteit dat in Palompon verkrijgbaar is laat echt te wensen over, heel dun.
Hier hebben wij standaard 80 gram en ik heb in mijn vorige balikbayan boxen A4 formaat voldoende meegestuurd zodat hij een beetje verder kan voor een jaar denk ik.
Als hij dit zelf moet gaan kopen heeft hij minder winst natuurlijk daarom doe ik dit.
Een copie kost 1,5 pesos als hij zijn papier zelf koopt gaat daar toch wat van af en wat blijft er dan nog over?
Een Toner kost daar 6050 pesos voor die machine en daarmee (zeggen ze) kan hij 18000 copies nemen, maar als ik hier op Nederlandse websites zie kan je met die toners maar 12000 copies nemen.
Laat ons aan 12000 rekenen dan kom je op een kostprijs van 0,504 per copie aan kosten voor de toner en dan nog het papier.
Als er dan ook al eens af en toe een copietje verkeerd loopt heb je afval die extra doorweegt (daarom ook dat hij in zijn vitrinekast geen wit papier zichtbaar legt voor zijn klanten anders vragen ze altijd opnieuw een betere copie.

Ja de kwaliteit van de copies kan wel te wensen over laten aldaar maar mijn schoonbroer heeft een goede machine, 2 jaar terug zo'n 60000 pesos.
Het probleem zit hem in de toners die te duur zijn voor die mensen, ze nemen copies zolang ze kunnen met toners die bijna leeg zijn, ze moeten die 18000 halen hé of altans ze proberen dat maar dat lukt niet.
Daardoor zijn de copies dan ook van mindere kwaliteit.

Als ik hier in België of in Nederland (eens een uitstapje doen) het lang formaat vind in 80gram dan stuur ik zeker een paar dozen naar ginder, hij zal er heel erg blij mee zijn hoor waardoor zijn copiemachine meer zal renderen en 80gram zal ook veel beter zijn voor de machine dat minder snel zal vastlopen.

En de kostprijs zal niet zo veel verschillen zeker voor het papier hier of daar?
als je een paar dozen van 2500 vellen koopt gaat de prijs hier ook sterk naar omlaag (als ik het vind natuurlijk)
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: bananacreek op vrijdag 14 januari 2011, 14:56:01
Voor dezelfde kwaliteit, welke ik in   ook altijd kocht, betaalde ik bij Unitop voor een pak van 500 vel (8,5 x 11) A4  150 pesos oftewel â,¬2,57

Ok morgen even kijken, staat genoteerd, er zijn nog drie wachtenden voor u...............

2,57 euro voor een riem van 500 vellen ok
Hier in Belgie kocht ik A4 formaat bij bruneau voor 3,35 euro per 500 vellen maar dan wel voor 80gram.
Zonder btw (trek die terug) was dit 2,69 euro per 500 vellen wat niet zover meer ligt van de Filippijnse prijs.
Als je hier even uitkijkt kan je hier ook wel kloppen doen.

Nu weet ik uit ervaring dat hij daar papier koopt in veel kleinere hoeveelheden en dat dan de prijs WEL gevoelig hoger ligt, in de kleine shops vragen ze per vel 1 peso wat neerkomt op 500 pesos he.
Hij verkoopt trouwens ook papier daar aan 1 peso per wit blad en hij verkoopt dat ook aan de schoolgaande jeugd en zeker de 80 gram want ze voelen zeker het verschil.
als hij daarvoor steeds naar cebu moet om goedkoper papier te vinden is hij zijn tijd aan het verspillen en moet hij één van zijn winkels sluiten (1 helper)
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

opinie

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 14 januari 2011, 20:52:06
Als je hier even uitkijkt kan je hier ook wel kloppen doen.

Nu vergelijk je appels met peren! Letter en A4 zijn geen Legal formaat. Ik verwacht niet dat het Legal formaat hier voordelig te kopen is omdat het een maat op bestelling is. In de PH is dat dan meer een normale maat.

Natuurlijk moet je het daar aangeboden papier vergelijken met dezelfde dikte. 80 g/m2 is niet vergelijkbaar met 60 g/m2. Tel toch maar eerst uit wat het hier zou kosten en verzending tegen ter plaatse kopen. Hij zou met een dagje Cebu nog flink kunnen verdienen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

josv

Lege velletjes papier opsturen staat voor mij gelijk aan kokosnoten opsturen. In iedere stad kan je alle formaten, kwaliteiten krijgen die je maar wil. De kwaliteiten van de copie laat nog wel eens te wensen over. Maar dan kan je altijd naar 'n andere gaan. Ik kijk altijd naar de copies die de klant voor me krijgt. Niet goed ?  :benweg: naar de volgende shop.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....