Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Papierformaat Application

Gestart door Danny, maandag 10 januari 2011, 18:47:25

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: bananacreek op zondag 16 januari 2011, 14:14:43
Maar misschien zie ik het even verkeerd. Als de goede man het daar in Ormoc moet kopen zou (volgens U) dat aan zijn winst gaan knagen.

Ok, u stuurt het geld op en zegt : DIT IS ALLEEN VOOR HET PAPIER.Punt uit

Als de goede man er dan iets anders voor koopt gaat hij niet alleen U belazeren, maar ook zichzelf, en dan zou ik zeggen, ja maar nu houd dan ook alles op. Die man zou op zijn knieén moeten vallen en onze lieve Heer bedanken voor het feit dat u hem uit de nood helpt. Als ik in zijn schoenen stond dan zou ik u elke maand een complete boekhouding sturen, al is het alleen maar om aan u te laten zien dat hij uw goede hulp niet verkwist, en dan heeft hij veel meer kans dat u met investeren doorgaat als wanneer u maar moet gissen of het geld inderdaad wel wordt besteed zoals u dat verwacht. Natuurlijk zijn dit mijn zaken niet maar alleen een mening. Maar mijn verontschuldigingen als ik het verkeerd begrijp. :weetikniet: Maar ja, het is en blijft een Filipijn en dan kun je van alles verwachten afhankelijk hoe slim de man is.

Ok heb net uw bericht wat beter gelezen, en ja, u heeft ook al een aantal twijfels betreffende die man.
Maar toch vraag ik weer: "Waarom naar Cebu city?, er is toch een Gaisano Mall in Ormoc en ga me nou niet vertellen dat ze daar geen papier verkopen??

Vermoedelijk zijn de verzendkosten hoger als de waarde van de inhoud.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

stip66

Citaat van: boomerang op zondag 16 januari 2011, 14:26:15
Vermoedelijk zijn de verzendkosten hoger als de waarde van de inhoud.
:clapping:

Eindelijk dan toch iemand die het door heeft

Johan En Elvie

De verzendkosten zijn zeker hoger dan de inhoud, maar dit gaat mee in een balikbayan box zodoende valt dit wel mee (moet met iets opgevuld worden he)

@ Opinie, voorlopig woont hij nog in Palompon, als ik in Ormoc koop en laat het naar Palompon sturen zal het ook wel duurder uitkomen.
Met zijn A4 papier die ik vorige keer meestuurde zal hij een tijdje toekomen (5x 2500 vellen) die kwaliteit is goed (80 gram) en hij kan daar mee printen.
Als het formaat toch geen rol speelt.
Als ik de volgende keer naar daar ga zal ik met hem op jacht gaan voor Legal size papier en daar en kopen dat zal nog het beste zijn als het hier toch niet verkrijgbaar is, tenzij in Nederland  :weetikniet:
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

bananacreek

#33
Graag even iets recht trekken van mijn kant:

Ergens moet ik toch wel iets aan John en Elvie toegeven betreffende het blindelings vertrouwen:

Ik had er gisteren niet aan gedacht dat ik zo'n beetje dezelfde omstandigheden heb meegemaakt terwijl ik er, om zo maar te zeggen, met mijn neus boven op zat:

Waar gaat het om? Of we dan wel of niet zomaar "blindelings" de mensen moeten vertrouwen en daarbij geld geven voor welk goed doel dan ook:

Ik had iets meer dan een jaar geleden een huishoudster hier wiens familie in de bergen woonde en op een gegeven moment beloofde ik de ouders om een nieuw huisje voor hun te helpen bouwen.

Eerst twee truckloads met materials  :picsplease: (spijtig geen foto meer daarvan, zitten op een kapotte harde schijf maar zal mijn best doen) in de bergen afgeleverd en later  een bepaald bedrag in pesos gegeven en de vader zou het allemaal wel even regelen regelen want de cocolumber zou hij van zijn buurman kopen.

Alleen twee weken later kwam de "tjismiss" door dat de man dronken was geweest en meer dan een derde van het bedrag vergokt had. En de bomen voor het hout wat hij dan van zijn buurman zou kopen stonden op ZIJN EIGEN LAND.
Dus had de goede man me leuk bij de neus genomen en dacht waarschijnlijk: " Eens een klootzak, altijd een klootzak". :thumb: Het huis werd eventueel wel gebouwd (zonder extra geld van mijn kant) maar ik ben nooit meer terug geweest en zal daar ook nooit meer komen ook. Dus op de lange weg is het toch die man die de verliezer gaat zijn, maar wellicht intereseert dat hem totaal niets.

Ok, nu zijn we er dacht ik. Ik had materialen moeten geven. Mijn excuses? "Ja, maar dat is met de truck met volle lading 4 uur de bergen in, en het houtwas daar al ter plaatse". Goed excuus, maar dan ook kop dicht en niet meer klagen want je weet dat het een normale zaak is hier en zeker als wanneer een buitenlander geld gaat sturen vanuit buitenland aan mensen die hij toch niet "helemaal" kan vertrouwen dan verkeerd gebruikt kan worden, en meestal eindigd dat in plaats van een leuk huisje te bouwen, in een leuk feestje voor de hele barangay te bouwen. :drunk:
En dan wordt er gevraagd op zo'n party: " Hoy Pare, waar komt al dat geld vandaan?" Dan antwoord hij: "Van die blanke klootzak die hier vorige week was, en hij heeft waarschijnlijk nog veel meer, Mabuhay Filipinas !!!!!!!". :fles:


Natuurlijk gaat het niet altijd zo, en ik neem hierbij aan dat er ook wel gevallen zijn waar het versturen van geld geen probleem is afhankelijk van de situatie. maar er zijn ook hele dramatiche verhalen waar het om een paar miljoen pesos ging. Dus kan ik ergens ook begrijpen hoe John en Elvie  of John zich zorgen maken. Maar nogaals, ik geloof gewoon niet dat ze daar in Ormoc city in Gaisano GEEN LEGAL paper formaat hebben. Ormoc city is toch wel veel groter dan Dumaguete city en hier koop je het zelfs in de Sari-Sari store bij wijze van spreken. :benweg:









Johan En Elvie

Dank u voor het begrip bananacreek.
De eerste betaling voor ons huisje is gestuurd via LCC (kost maar 4 euro en kan in GEMRIN asian foodshop in Aalst)
Mijn schoonbroer kan dit afhalen van zijn rekening en naar het kantoor dragen voor de betaling te doen, dit is dus gebeurd en hij heeft een RECIEP gekregen dat hij me mooi via de webcam zopas heeft laten zien dus alles OK.
Indien hij dit niet doet heeft hij trouwens een heel groot probleem, hij heeft op de papieren voor aankoop getekend en niet ik, dus is het eigenlijk zijn huisje maar daar geef ik niet om hoor wij zullen het later wel kunnen gebruiken als we daar zijn daar ben ik niet bang voor.
Nu is de familie toch wel te vertrouwen hoor zo erg is het allemaal niet maar toch in elk geval bouw je best een zekerheid in en met het huis vond ik dit het beste, als het het mijne zou zijn en ik stuur geld en hij verbrast het op één of andere manier dan zullen ze bij mij komen aankloppen maar nu dus niet, als hij het spel niet eerlijk speelt zal hij er ook voor opdraaien.

Wat het papier betreft, ik heb hem de opdracht gegeven om daar in Gaisano eens uit te kijken (er zijn er in Ormoc 2, een oude en een nieuwe) voor papier en te zien wat het kost voor Legal (lang formaat) in 80 gram, dan stuur ik volgende keer ietsje meer voor zijn papier daar, hij krijgt dan ook de opdracht op het RECIEP te laten zien of in te schannen en mij te mailen (mijn oude schanner staat daar ook maar werkt prima dus geen excuus)
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

bananacreek

Ja, dat is beter dat u hem iets meer laat lopen voor zijn papier dacht ik, maar dat zijn mijn zaken niet, maar normaal: geef ze een hand en ze willen de hele arm :denk:

Ok sukses met alles en laat ons even weten svp of hij het juiste papier toch heeft weten te vinden in Gaisano? Gewoon nieuwsgierig  :jajaja: