Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Papierformaat Application

Gestart door Danny, maandag 10 januari 2011, 18:47:25

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Citaat van: josv op zaterdag 15 januari 2011, 12:41:48
Lege velletjes papier opsturen staat voor mij gelijk aan kokosnoten opsturen. In iedere stad kan je alle formaten, kwaliteiten krijgen die je maar wil. De kwaliteiten van de copie laat nog wel eens te wensen over. Maar dan kan je altijd naar 'n andere gaan. Ik kijk altijd naar de copies die de klant voor me krijgt. Niet goed ?  :benweg: naar de volgende shop.

Het is juist wat u zegt maar als hij dat daar zelf moet kopen knaagt dit aan zijn winst, als ik hem gratis lege vellen papier opstuur is zijn winstmarge onmiddellijk veel hoger, ook de toner voor zijn machine stuur ik op zodat elke copie voor hem 1,5 pesos opbrengt en hij heeft steeds goede kwaliteit van copies.
Dit zie ik als steun aan de familie, als ik geld opstuur moet hij naar Cebu op jacht naar goed papier en ik ben niet zeker dat hij dit dan ook daadwerkelijk koopt voor zijn zaak misschien doet hij er wel andere dingen mee de vrijgezel die het daglicht niet mag zien hehe.
Ik ken hem en vertrouw het niet zo, zit er niet met mijn neus op he.
Ik heb het niet begrepen aan geld opsturen voor alles en nog wat (nu enkel voor het huis op een rekening die enkel daarvoor gebruikt wordt, wat overschiet is voor de meubelen en diens meer, hij kan daar elke maand juist genoeg afnemen om de lening te betalen en dat is het)
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Kano

@Johan en Elvie  Voor de aankoop van papier wil je niet een paar euro's opsturen omdat je geen vertrouwen hebt dat het daarvoor wordt besteed. Als dat zo is, dan zou ik maar heel goed in de gaten houden dat de veel grotere bedragen die je opstuurt voor de aflossing van de lening wel op de goede plaats terecht komen (betaalbewijzen, checken bij de ontvanger e.d.)  :daag:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Johan En Elvie

#22
Citaat van: Kano op zaterdag 15 januari 2011, 14:45:20
@Johan en Elvie  Voor de aankoop van papier wil je niet een paar euro's opsturen omdat je geen vertrouwen hebt dat het daarvoor wordt besteed. Als dat zo is, dan zou ik maar heel goed in de gaten houden dat de veel grotere bedragen die je opstuurt voor de aflossing van de lening wel op de goede plaats terecht komen (betaalbewijzen, checken bij de ontvanger e.d.)  :daag:

Jazeker dat doe ik, ik weet zelfs wat er van de rekening gaat door de uittreksels die hij mij moet mailen.
En als ik geld zou sturen voor bijvoorbeeld een computer of CD speler of GSM zou ik veel geruster zijn dat ze het ook daar gaan voor gebruiken, voor papier ben ik dit inderdaad niet omdat je dat daar in kleine hoeveelheden ook kunt kopen zonder dat ze het echt voelen in hun budget.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

bananacreek

Hier de foto's:















Cangs Inc. branch 

opinie

Toen ik de foto's bekeek viel me iets op en er klopte iets niet. Ofwel was mijn informatie fout of ...

Wat blijkt? Only in the Philippines and Chile also.

U.S. paper sizes are currently standard in the United States, the Philippines and Chile. The latter two use U.S. "letter", but the Philippine and Chilean "legal" size is 81â,,2 × 13 in (215.9 × 330.2 mm). ISO sizes are available, but not widely used, in both the U.S. and the Philippines.

Zou het dan niet beter zijn om een lading te kopen als je er bent of het online van hieruit te kopen in bv. Cebu en onder voorwaarde van levering in Ormoc. Het kan dan ingekleed worden als "verrassing".
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Rich

Nou.....en zo zijn we nog wel even bezig  :lachen: en dat allemaal om een blaadje papier  :blahblah:
Rich de Nederbelg.

opinie

Citaat van: Rich op zaterdag 15 januari 2011, 22:47:33
Nou.....en zo zijn we nog wel even bezig  :lachen: en dat allemaal om een blaadje papier  :blahblah:

Ach ja! Je kan toch Rich delegeren volgende keer hij in Cebu is.  :biggrinn:  :evil:  :evil:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

sasib

Om deze topic nog wat door te zetten heb ik ook nog een aardige verrassing gezien op de foto's  namelijk die waarop het BondPaper staat afgebeeld...
Het Fromaat Legal staat op de verpakking als 8 1/2" x 13"....
Mijn Brother printer geeft voor Legal een formaat van 8 1/2" x 14".....

Wellicht is het het formaat..  :floet: OOK hierbij NIET van belang.... :biggrinn:

bananacreek

Citaat van: opinie op zaterdag 15 januari 2011, 22:26:37
Toen ik de foto's bekeek viel me iets op en er klopte iets niet. Ofwel was mijn informatie fout of ...

Wat blijkt? Only in the Philippines and Chile also.

U.S. paper sizes are currently standard in the United States, the Philippines and Chile. The latter two use U.S. "letter", but the Philippine and Chilean "legal" size is 81â,,2 × 13 in (215.9 × 330.2 mm). ISO sizes are available, but not widely used, in both the U.S. and the Philippines.

Zou het dan niet beter zijn om een lading te kopen als je er bent of het online van hieruit te kopen in bv. Cebu en onder voorwaarde van levering in Ormoc. Het kan dan ingekleed worden als "verrassing".

Ja, maar, ik neem toch aan dat al deze normale formaten papier (natuurlijk ook legal) ook in Ormoc city te verkrijgen is?
Ik zie hier net op internet dat er een Gaisano mall in ormoc city is !!

Elke Gaisano mall heeft normaal gesproken toch een book section waar ze papier verkopen?????????

bananacreek

#29
Maar misschien zie ik het even verkeerd. Als de goede man het daar in Ormoc moet kopen zou (volgens U) dat aan zijn winst gaan knagen.

Ok, u stuurt het geld op en zegt : DIT IS ALLEEN VOOR HET PAPIER.Punt uit

Als de goede man er dan iets anders voor koopt gaat hij niet alleen U belazeren, maar ook zichzelf, en dan zou ik zeggen, ja maar nu houd dan ook alles op. Die man zou op zijn knieén moeten vallen en onze lieve Heer bedanken voor het feit dat u hem uit de nood helpt. Als ik in zijn schoenen stond dan zou ik u elke maand een complete boekhouding sturen, al is het alleen maar om aan u te laten zien dat hij uw goede hulp niet verkwist, en dan heeft hij veel meer kans dat u met investeren doorgaat als wanneer u maar moet gissen of het geld inderdaad wel wordt besteed zoals u dat verwacht. Natuurlijk zijn dit mijn zaken niet maar alleen een mening. Maar mijn verontschuldigingen als ik het verkeerd begrijp. :weetikniet: Maar ja, het is en blijft een Filipijn en dan kun je van alles verwachten afhankelijk hoe slim de man is.

Ok heb net uw bericht wat beter gelezen, en ja, u heeft ook al een aantal twijfels betreffende die man.
Maar toch vraag ik weer: "Waarom naar Cebu city?, er is toch een Gaisano Mall in Ormoc en ga me nou niet vertellen dat ze daar geen papier verkopen??