Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Naamsverandering echtgenote na huwelijk

Gestart door stip66, vrijdag 18 februari 2011, 15:26:14

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Citaat van: ladgar op vrijdag 18 februari 2011, 15:17:06
Een nieuw paspoort aanvragen is niet noodzakelijk.

Weet je nu nog niet hoe het werkt ginder ?
Het zijn allemaal intellectuele beambten die achter den desk zitten.
De ene vraagt wel een nieuw paspoort, den andere niet.
Dus, om elke vertraging en dispuut te vermijden zeg ik: Een nieuw paspoort is een must, dan bestaat er geen discussie.
Tenzij je veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel tijd hebt om de ganse procedure opnieuw te starten als er ne slimme idioot voor je zitten hebt bij DFA.
Neem het zekere voor het onzekere, dat ze gelijk een nieuw paspoort aanvraagt, kost uiteindelijk geen bal.

[mod]Afgesplitst van topic "Trouw 12/2/11"  http://www.filippijnen.org/index.php/topic,2098.0.html[/mod]

pvgossum

- ik beaam stip, ik moest het nieuw paspoort laten aanvragen voor de stad Gent, anders geloofde die niet dat we getrouwd waren
- laat ook één NSO document legaliseren door Phil administratie en Belgische ambassade, laat dit naar u sturen en ga alvast naar je gemeente om te vragen of ze het huwelijk wensen te registreren

dimi

phille  

2 huwelijkskontrakten aanvragen 1 alvast voorzien van red label binnendoen op dinsdag in de ambassade en de vrijdag heb je het terug gelegaliseerd deze u laten bezorgen in belgie en binnendoen op de gemeente en voor het pasport zou ik u vrouw aanraden toch een nieuwe pas aan tevragen met uwe achternaam .indien alles een beetje goed opgevolgd word dat kan dit geregeld zijn op 1 maand wij zijn op 06.09 2010 getrouwd op 06.10.2010 hadden we visumdossier

ladgar

Een nieuw paspoort aanvragen is niet noodzakelijk (als ze er al een heeft natuurlijk ) . Dat zou trouwens eens juist een groot tijdverlies kunnen zijn , men kan enkel naar de DFA na een afspraak lang op voorhand voor een paspoort aan te vragen (lees maar eens bij Danny hoeveel tijd hij hiermee verloren is ). En dat haar naam MOET gewijzigd worden in uw achternaam is onnozele praat.

dimi

. Dat zou trouwens eens juist een groot tijdverlies kunnen zijn ???????????????????????????????????????????//

indien je pasport heb met de achternaam van je echtgenoot ben je 100 % ZEKER het zou slechter zijn indien je visumafspraak hebt en dan zeggen ze je pasport is niet veranderd maak maar een andere afspraak en kom later nog eens terug.ik zie het probleem niet in van tijdverlies als je alles rondkrijgt van trouw tot de aanvraag van visum op 1 maand.wees maar zeker als ze u kunnen terugsturen op de ambassade dan doen ze het ik kan nu vrijuit spreken want heb het net allemaal achter de rug

stijn54

Ik moet beamen wat ladger zegt. Ik heb dat ook niet gedaan en geen problemen gehad en ik heb dat ook nooit gelezen dat dat moest de naamsverandering.

dimi

nie komen blijten achteraf emlyn beste vriendin is teruggestuurd op de ambassade wat denk je dat ik haar pasport voor de lol heb veranderd .ondertussen is emlyn al in belgie haar vriendin is nog steeds in de philipines.vraag maar eens na in de DFA EN IN DE CFO verander uw pasport want je verlaat de filippijnen als getrouwde vrouw.dan zijn er mensen bij die klagen het duurd zolang tegen dat je visumaanvraag kunt doen.bij ons is het juist 4 maand geleden dat we alles hebben opgestart dus het zit nog goed in mijn geheugen wat er allemaal moet gedaan worden .zou wel eens willen weten hoeveel het er klaarspelen op 1 maand dat de papieren in orde zijn .voor mij moet er niks verandert worden aan het pasport maar ik kan maar de informatie geven die ik zelf heb ondervonden up to you als ge daar iets mee doet of niet .de moment dat ge visumafspraak hebt en ge moogt terugkeren om uw pas te veranderen dan pas ben je gereden met de broek aan

Gago

#7
De naam van mijn vrouw is ook niet veranderd geweest. En visum is ook goedgekeurd. Herinner me nog dat we er toen ook een discussie over hadden. En toen werd me aangeraden door de forumleden om haar naam niet te laten veranderen omdat ze nog maar pas een internationaal pasport had, en de naam veranderen zou terug op tijdverlies uitdraaien.
Ik zeg gewoon hoe het was van ons. Ik ga niet zeggen dat het zus of zo moet. Maar zonder naamsverandering is het ook gelukt van ons.
groetjes gago

dimi

ja gago klopt wanneer was de datum van uw visumaanvraag ????? de mijne was op 6 october 2010 en dan was het wel nodig pasport op mijne naam.ik zeg het nog eens wat een ander doet kan mij niet veel schelen het is alleen maar om de andere te helpen en dat heeft niks met bangerd te maken denk dat er veel meer schrik moeten hebben dan dat ik ooit heb gehad

Gago

Citaat van: dimi op zaterdag 19 februari 2011, 11:43:50
ja gago klopt wanneer was de datum van uw visumaanvraag ????? de mijne was op 6 october 2010 en dan was het wel nodig pasport op mijne naam.ik zeg het nog eens wat een ander doet kan mij niet veel schelen het is alleen maar om de andere te helpen en dat heeft niks met bangerd te maken denk dat er veel meer schrik moeten hebben dan dat ik ooit heb gehad

onze visumaanvraag was 19 Augustus 2010.
Klopt Dimi. We kunnen elk maar onze bevindingen neerpennen. Aan de anderen dan om te beslissen wat ze ermee doen.