Zelfstandige adoptie van een Filippijnse kindje

Gestart door flikamax, zaterdag 19 februari 2011, 22:38:46

Vorige topic - Volgende topic

Michaela

Citaat van: Jens op donderdag 13 april 2017, 09:30:37
het gaat mij niet om het geld in spe , maar om de materialistische inslag van de dames .  :lachen:  weet ook wel dat het als grap bedoelt was . maar toch kon zij het niet laten om dit te vermelden , ik moest dan ook direct aan mijn vriend en gewaardeerde member Pjoter denken. zoals ook de vele post van bananacreek  [wilem de kloo....] .

:run:  :lachen:   

met adoptie is niets mis hoor , en ik heb oprecht respect voor mannen die dit doen .  maar denken doe je met je hoofd en niet van uit de gulp . en daar scheelt het echte mannen nog al eens aan .  maar goed voor elk wat wils .

Dat is kort door de bocht gezegd, mijn opmerking over de erfenis die mager aan het worden is wel serieus, vooral richting naar zijn 3 oudere kinderen bij zijn eerdere huwelijk. Opinie heeft al een toelichting gegeven, dat is precies wat ik bedoel, wat in feite niet meer van toepassing is want ik ben nu de erfgenaam. Ik heb wel verkeerd geteld, hij heeft er nu zes kinderen i.p.v. 5 kinderen, dus nog magerder.

Iedere relatie is anders, Willem heeft b.v. geen kinderen bij zijn ex en als ik goed begrepen heb is het allemaal zijn geld, zij heeft helemaal niks binnengebracht. En dan ben ik weer met je eens.
Ik weet niks over het verhaal van Pjoter,   maar dat terzijde.
Ik ga wel vanuit dat adoptie besloten worden terwille van het kind, niet voor het behoud van de relatie. Uiteindelijk beschouwt zon kind je als vader, een vaderschap is toch een levenslange verantwoordelijkheid.
Dat doe je niet zomaar.

Ingy

Dag Michaela,

Sinds een paar jaar volg ik dit forum en ik feliciteer je met je posts! :applaus:
Altijd eerlijk, nuchter en niemand kleineren of aanvallen. :thumb:
Ik zou zeggen doe zo verder en laat je niet intimideren.
Gefeliciteerd voor je kennis van het Nederlands!  :hoedjeaf:

Mijn asawa en mijzelf hebben zeer veel respect voor mensen zoals jij!

Grtz,

Ingy


opinie

Citaat van: Jens op donderdag 13 april 2017, 09:30:37
.....  weet ook wel dat het als grap bedoelt was . maar toch kon zij het niet laten om dit te vermelden , ...

... maar denken doe je met je hoofd en niet van uit de gulp . en daar scheelt het echte mannen nog al eens aan . ...

Je uitspraak is een mes dat aan twee kanten snijdt. Als je vervolgens humoristisch zegt dat echte mannen zelden met hun hoofd denken, komt de tweede snijzijde in beeld. Het is juist die beeldvorming die veel visa doet in het water vallen.
Het beeld van een meelijwekkende, niet al te snuggere oudere man die treurend om zijn verloren jeugd in de handen van een nietsontziende jongere vrouw valt.
Ook is er de neiging om één geval te veralgemenen net zoals buitenstaanders dat merendeels doen. Mensen zien graag het idee van één oplossing voor alles. Behalve voor zichzelf want enkel zij zijn de uitzondering die de regel bevestigd.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Cosyns Guy

Citaat van: opinie op zaterdag 15 april 2017, 14:40:05
Citaat van: Jens op donderdag 13 april 2017, 09:30:37
.....  weet ook wel dat het als grap bedoelt was . maar toch kon zij het niet laten om dit te vermelden , ...

... maar denken doe je met je hoofd en niet van uit de gulp . en daar scheelt het echte mannen nog al eens aan . ...

Je uitspraak is een mes dat aan twee kanten snijdt. Als je vervolgens humoristisch zegt dat echte mannen zelden met hun hoofd denken, komt de tweede snijzijde in beeld. Het is juist die beeldvorming die veel visa doet in het water vallen.
Het beeld van een meelijwekkende, niet al te snuggere oudere man die treurend om zijn verloren jeugd in de handen van een nietsontziende jongere vrouw valt.
Ook is er de neiging om één geval te veralgemenen net zoals buitenstaanders dat merendeels doen. Mensen zien graag het idee van één oplossing voor alles. Behalve voor zichzelf want enkel zij zijn de uitzondering die de regel bevestigd.
en daar scheelt het echte mannen nog al eens aan . ...
Beste Jens zou wel eens graag willen weten wat je onder een echte man verstaat zonder de gulp erbij te halen...

boeman

Ben al een paar jaar hier als lid maar lees graag de avonturen van de leden hier ;) maar heb nu ook weer een vraag wat betreft adoptie van een Filipijns kindje .
heeft er hier iemand ervaring met deze optiek ? Zou geen familie zijn van mijn vrouw , zij is Filipijnse .

Kano

Gaat het om een lokale of internationale adoptie in de Filipijnen of een lokale of internationale adoptie in Belgie?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boeman

Liefst een lokale adoptie ginder als dat mogelijk zou zijn

Luke

Citaat van: boeman op donderdag  9 mei 2019, 17:50:47
Ben al een paar jaar hier als lid maar lees graag de avonturen van de leden hier ;) maar heb nu ook weer een vraag wat betreft adoptie van een Filipijns kindje .
heeft er hier iemand ervaring met deze optiek ? Zou geen familie zijn van mijn vrouw , zij is Filipijnse .


Officieel zou dat via DSWD moeten gebeuren. Een lange procedure. Hou rekening dat de moeder (die het kind opgeeft) aanspraak kan maken om het het kind, tot de leeftijd van 7 jaar, terug op te eisen. Als de moeder een kennis is of in de buurt woont is dat volgens mij geen goed idee.

boeman

En wat met weeskindjes ? wat is de procedure hiermee ?