geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 14 november 2012, 10:41:08
Citaat van: vvjoris op woensdag 14 november 2012, 10:34:21

Vraag is of dat zo kan ingebracht worden als je niet getrouwd bent...


Maar misschien betaald je partner hier wel haar belastingen en kan zij het doen.


Ah, nee, Janice woont nog steeds in Cebu é...

Ziet er dus naar uit dat ik zo snel mogelijk moet trouwen .... :jajaja:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

prutser

Hallo, eerste post dus eerst even testen, hopen dat het goed gaat...

prutser

Post lijkt te lukken dus hierbij mijn verhaal.

Deze topic lijkt niet meer actief maar voor het geval er nog iemand geïnteresseerd is - ik gebruik, denk ik, de allergoedkoopste oplossing om geld te sturen naar de Filippijnen. Het kost een beetje werk maar wanneer het eenmaal werkt, zijn de kosten verwaarloosbaar, zeker bij talrijke kleine bedragen. Het enige nadeel is dat het een dag of 3 duurt vooraleer het geld beschikbaar is.

Het gaat zo:
- iedereen heeft wel een bankrekening in eigen land (België/Nederland) dus dat is al in orde
- open een Paypal-account voor jezelf - gratis
- open een Paypal-account voor je asawa - gratis
- koppel je bankrekening aan je Paypal-account - gratis (PP rekent een paar centiemen aan maar die worden na activering teruggestort)
- laat je asawa een EON-bankrekening openen bij UnionBank, hieraan wordt een ATM-kaart gekoppeld (debetkaart, m.a.w. ze kan alleen uitgeven wat op de rekening staat, het is geen kredietkaart): openen is gratis en eenvoudig, de kaart kost 300 pesos per jaar, als ze bv. 1000 pesos stort bij het openen, kan ze al drie jaar voort
- koppel haar Paypal-account aan de EON-bankrekening (PP haalt een paar pesos van de bankrekening maar die worden na activering teruggestort via PP)

Daarna doe je het volgende om geld te sturen:
- stuur van jouw PP-account het gewenste bedrag naar haar PP-account.
- zij stuurt het geld van haar PP-account naar de EON-bankrekening.
- een dag of 3 later (werkdagen) staat het geld op haar bankrekening en kan ze in winkels betalen (alle winkels die VISA aanvaarden) of geld afhalen via automaten
(vervolg in nieuwe post)

prutser

Op deze manier hoeft ze niet met veel cash rond te zeulen en heb jij volledige controle over wat er wordt uitgegeven. Alles gebeurt online.

De kosten:
- 300 pesos per jaar voor de kaart
- de overschrijvingskosten zijn afhankelijk van het bedrag maar altijd heel laag.
Een voorbeeld voor 60 euro:
- van jouw PP naar haar PP: 0,03 euro
- van haar PP naar EON-bankrekening: 50 pesos tot 6999 pesos, en gratis daarboven
- afhalen met haar ATM-kaart: 12 pesos per keer
- saldo controleren met haar ATM-kaart (in principe niet nodig want alles kan online gecontroleerd worden): 10 pesos per keer

Voilà, dat was het. Hopelijk heeft iemand er iets aan. Opmerkingen welkom. Ben benieuwd of iemand iets goedkopers vindt...

vvjoris

Geen 200 PHP maffia gee bij afhaling aan ATM?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

Citaat van: prutser op maandag  3 juni 2013, 17:17:19
Post lijkt te lukken dus hierbij mijn verhaal.

Deze topic lijkt niet meer actief maar voor het geval er nog iemand geïnteresseerd is - ik gebruik, denk ik, de allergoedkoopste oplossing om geld te sturen naar de Filippijnen. Het kost een beetje werk maar wanneer het eenmaal werkt, zijn de kosten verwaarloosbaar, zeker bij talrijke kleine bedragen. Het enige nadeel is dat het een dag of 3 duurt vooraleer het geld beschikbaar is.

Het gaat zo:
- iedereen heeft wel een bankrekening in eigen land (België/Nederland) dus dat is al in orde
- open een Paypal-account voor jezelf - gratis
- open een Paypal-account voor je asawa - gratis
- koppel je bankrekening aan je Paypal-account - gratis (PP rekent een paar centiemen aan maar die worden na activering teruggestort)
- laat je asawa een EON-bankrekening openen bij UnionBank, hieraan wordt een ATM-kaart gekoppeld (debetkaart, m.a.w. ze kan alleen uitgeven wat op de rekening staat, het is geen kredietkaart): openen is gratis en eenvoudig, de kaart kost 300 pesos per jaar, als ze bv. 1000 pesos stort bij het openen, kan ze al drie jaar voort
- koppel haar Paypal-account aan de EON-bankrekening (PP haalt een paar pesos van de bankrekening maar die worden na activering teruggestort via PP)

Daarna doe je het volgende om geld te sturen:
- stuur van jouw PP-account het gewenste bedrag naar haar PP-account.
- zij stuurt het geld van haar PP-account naar de EON-bankrekening.
- een dag of 3 later (werkdagen) staat het geld op haar bankrekening en kan ze in winkels betalen (alle winkels die VISA aanvaarden) of geld afhalen via automaten
(vervolg in nieuwe post)

Het addertje onder het gras is de afzetterige wisselkoers die door paypall gehanteerd wordt....Zoals gewoonlijk ...te mooi om waar te zijn...  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Christof

Bij xoom vragen ze State en je postcode, heb België ingevoerd als land, maar er staan enkel staten in van Amerika, en men zip code lukt ook niet?
Nog mensen dit ondervonden? Hoe opgelost?

Herbie

Citaat van: Christof op woensdag  2 juli 2014, 14:32:11
Bij xoom vragen ze State en je postcode, heb België ingevoerd als land, maar er staan enkel staten in van Amerika, en men zip code lukt ook niet?
Nog mensen dit ondervonden? Hoe opgelost?

Dat is al enkele jaren dat wij dat niet meer kunnen gebruiken.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luke

Citaat van: Christof op woensdag  2 juli 2014, 14:32:11
Bij xoom vragen ze State en je postcode, heb België ingevoerd als land, maar er staan enkel staten in van Amerika, en men zip code lukt ook niet?
Nog mensen dit ondervonden? Hoe opgelost?

Het blijkt nog enkel te werken voor Amerikanen MET een CC uitgegeven door een Amerikaanse bank.
Waarschijnlijk te veel fraude doorgemaakt.

drikvis1968

voor de kenners,
werkt een maestro kaart nog in de filipijnen als je daar op bezoek bent of enkel een visa/mastercard
Ik heb een mastercard van argenta en debetkaart van dexia en argente en ing
Moet je bij de activering voor ginder gewoon vragen 'buiten de eeg" of specifiek de filipijnen aanduiden?