geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

josephpinoy

Ik gebruik Money Trans gekend zeker in Antwerpen en ik denk reeds veel steden
Je kan 1700â,¬ verzenden naar een bank account in de fillipijnen gelijk welke bank en geen problemen met IBAN  of SWIFTCODE kosten 5â,¬ per zending na 24 uur staat het daar op de rekening
Of een persoon via de L'huliier de kosten zijn dan 5â,¬ en ze zullen het geld na 24uren kunnen ontvangen
Maar ik ben zekers ook geintreseerd hoe de andere leden het goedkoop of zelf gratis verzenden.
Wat er gezegd word over LLC lijkt me wel zéér intresant maar ik ken het niet en weet ook niet waar ik het kan vinden in de omgeving van Antwerpen is dit iets van ING ?
Dat met City bank lijkt me ook zeer intresant al ben ik geen fan van City Bank maar vermits het gratis is zeker de moeite waard

stijn54

@josephpinoy Ik ben tevreden over LCC in Antwerpen te vinden, als het adres nog up to date is tenminste, Appelmansstraat 25, Empire Shopping Center, shop 46 te 2018 Antwerpen Ikzelf ben eenmaal naar Brussel geweest and dan kan alles per mail gebeuren en overschrijven naar hun rekening
tel 02 209 0310    www.lccmt.com
Groeten

Anakin

Citaat van: stijn54 op donderdag 14 juli 2011, 22:41:17
@josephpinoy Ik ben tevreden over LCC in Antwerpen te vinden, als het adres nog up to date is tenminste, Appelmansstraat 25, Empire Shopping Center, shop 46 te 2018 Antwerpen Ikzelf ben eenmaal naar Brussel geweest and dan kan alles per mail gebeuren en overschrijven naar hun rekening
tel 02 209 0310    www.lccmt.com
Groeten

sorry what is LCC
ik weet in grootsteden als Brussel en antwerpen meer mogelijkheden zijn.
maar niet iedereen heeft deze morgelijkheid,velen wonen ver van die steden.
zoals ik ,en nog anderen.
welke optie hebben wij dan.

Johan En Elvie

Voor LCC moet je niet altijd in grootsteden wonen ook in AALST toch een kleinere stad is er een LCC bij Gemrin Asian foodstore in de Vrijheidstraat.
En er zijn misschien nog andere adressen maar die weet ik niet misschien te vinden op hun website?
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

stijn54

@anakin Je moet maar één keer naar Brussel of Antwerpen gaan de rest gebeurt per mail en overschrijving naar hun ING rekening
Groeten

mistico

hallo hoe zou ik best men pensioen laten komen in fhilp kzou volgend jaar daar gaan wonen hoe dit goedkoop en veilig te doen dank op voorhand

josephpinoy

he mistico ik ben ook benieuwd hoe dat best gaat ik heb al gehoord waneer je in de phis woont voor altijd dat het wel degelijk gaat om daar je pensioen te krijgen op een bank ginder zelfs maar ik heb ook gehoord dat je elke maand naar de ambasade zou moeten gaan om te zien of je nog in leven bent, reden waarom zegde men mij omdat ze anders zeer moeilijk het geld zouden kunnen terugkrijgen , je asawa zou dan nog wel na je dood het befaamde weduwe pensioen krijgen .
Of dit allemaal juist is weet niet zo zeker ik hoop dat er mensen hier op het forum daar meer duidelijke informatie kunnnen geven wat al dan niet moet en hoe .
ik hoop dat je ons op de hoogte houd

Luc

Citaat van: josephpinoy op donderdag 25 augustus 2011, 15:00:34
he mistico ik ben ook benieuwd hoe dat best gaat ik heb al gehoord waneer je in de phis woont voor altijd dat het wel degelijk gaat om daar je pensioen te krijgen op een bank ginder zelfs maar ik heb ook gehoord dat je elke maand naar de ambasade zou moeten gaan om te zien of je nog in leven bent, reden waarom zegde men mij omdat ze anders zeer moeilijk het geld zouden kunnen terugkrijgen , je asawa zou dan nog wel na je dood het befaamde weduwe pensioen krijgen .
Of dit allemaal juist is weet niet zo zeker ik hoop dat er mensen hier op het forum daar meer duidelijke informatie kunnnen geven wat al dan niet moet en hoe .
ik hoop dat je ons op de hoogte houd


Administratieve stappen

De gepensioneerde brengt de RVP, twee maanden vóór zijn vertrek, op de hoogte met een ondertekende brief (Als er een gezinspensioen wordt toegekend, moet de echtgeno(o)t(e) de brief mee ondertekenen).
De gepensioneerde moet de vertrekdatum en zijn nieuw adres vermelden.

Alle gepensioneerden die in het buitenland verblijven, ontvangen jaarlijks een levensbewijs in de maand van hun verjaardag. Dit document moet worden ingevuld, ondertekend en gelegaliseerd door een bevoegde instantie alvorens te worden teruggestuurd naar de RVP.

En de betaling?

Indien de gepensioneerde zijn pensioen op een buitenlandse bankrekening wenst te ontvangen, moet hij de RVP hiervan twee maand van tevoren op de hoogte brengen.
De storting op een rekening in het buitenland is momenteel enkel mogelijk voor de onderdanen van een land van de Europese Economische Ruimte en dit op een rekening geopend in één van de volgende landen:

    Frankrijk
    Italië
    Spanje
    Nederland
    Duitsland
    Groothertogdom Luxemburg
    Portugal


De betaling op een bankrekening is ook mogelijk in Marokko, op voorwaarde dat het Belgische of Marokkaanse onderdanen betreft die daadwerkelijk in Marokko verblijven.

In alle andere landen gebeurt de betaling per cheque of internationaal mandaat.

Voor de verwerking van internationale cheques rekenen sommige financiële instellingen administratieve kosten aan die redelijk hoog kunnen oplopen. Als het pensioenbedrag laag is, kan de gepensioneerde vragen (met een ondertekende brief) om zijn pensioen jaarlijks te laten uitbetalen om die kosten te beperken.

Is het mogelijk om de betaling in België te behouden?

Als het pensioen al gestort wordt op een Belgische rekening, dan kan betrokkene deze betalingswijze behouden, zelfs na een verhuizing naar het buitenland. Hij moet dan aan zijn financiële instelling vragen om het bedrag door te storten op een buitenlandse rekening.

http://www.onprvp.fgov.be/NL/profes/support/move/foreign/Pages/default.aspx


There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luke

Dat laatste zal het veiligst zijn!
Dan heb jezelf nog de controle over je eigen geld.
En in geval het te lastig wordt in de Filipijnen geen probleem om naar Belgie terug te keren (hopelijk levend)

apollo

Ik ben ook al een tijd bezig om me klaar te maken voor vertrek.
Bij mijn weten is het best hier een rekening aan te houden,je pensioen wordt dan op deze rekening gestort.
1 x per jaar dien je een document in te vullen dat je nog in leven bent,dit als bewijs voor vader staat in Belgie
Je kan de bank hier verwittigen en een opdracht geven tot overschrijving. Ik denk dat het ook mogelijk moet zijn indien je met pc werkt zelf via pc banking je rekening te beheren.
Bij definitief verblijf heeft men mij verteld dat je 1 maal per jaar over de Filippijnse grenzen moet dit ivm je visum voor verblijf .
Je mag je belgische ID nooit opzeggen!!

indien jullie wat meer info hebben blijf ik daar graag van op de hoogte  :jajaja:  :benweg: