bij welke bank kan het meeste aantal PHP in 1x gepind worden?

Gestart door PHwaarde, zondag 8 mei 2011, 09:28:35

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

DE beste wisselkoers krijg ik hier bij de HSBC premier.In elk geval hoger dan de zwarte markt en aangezien ik ook een euroaccount bij ze heb betaal ik alleen de overschrijvingskosten vanaf het buitenland.
Meestal ga ik 1 keer per mnd. naar de bank om mijn creditcard te betalen en neem meteen 100000 of 200000 php cash mee.

Kano

Lenn, wat is het minimumbedrag dat je bij HSBC moet stallen om voor een premierrekening in aanmerking te komen?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

Citaat van: Kano op woensdag 14 november 2012, 10:33:55
Lenn, wat is het minimumbedrag dat je nij HSBC moet stallen om voor een premierrekening in aanmerking te komen?

Denk dat er â,¬ 10000 'balance' moet zijn, dwz in 't begin van 't jaar moet dat op je rekening staan, in de loop van 't jaar kan je 't gebruiken, en op 't eind van 't jaar moet het er ook opstaan. Ik ga in ieder geval eens bij HSBC informeren (ik had vorig jaar al contact) omdat ik waarschijnlijk zaken ga hebben in Hong Kong ook, en dat is eigenlijk een bank van Hong Kong é (dus geen Britse en zeker geen Zwitserse zoals vandaag in een artikel in HLN staat)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Lenn

Het min bij de HSBC premier in de ph moet zijn 4M.Dat mogen ook beleggingen zijn.Als premier krijg je een wat betere wisselkoers als niet premier.De wisselkoers als niet premier is ook zeer goed en je moet dan 100000 stallen.
Ik probeer hier echt geen reclame te maken, maar na 6 jaar wonen in de ph weet ik echt wel wat het beste is.

bananacreek

Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 13 november 2012, 15:38:25
Net gehoord van een klant.
Hij haalt nooit pesos uit de muur daar maar heeft een EURO rekening in de Filippijnen hij haalt Euros af in de bank en laat die dan tegen een veel betere wisselkoers uitwisselen in één of andere kleine pownshop
Dus geen kosten van 200 pesos per keer, geen limiet om af te halen binnen in de bank en krijgt meer voor zijn euros.
waarom doen jullie die in de Filippijnen wonen dit niet allemaal zo?

Het forum staat vol met tips maar hoe het echt moet of kan of het beste is lees ik hier bijna nooit of wil iedereen wat ze weten en belangrijk is voor hunzelf houden.

Minimaal moet er 500 euro op rekening blijven staan..

Dat doe ik al een aantal jaren met de BPI, en de hoogste rate is in lee Plaza kelder maar ik weet er eentje die nog 10 centavos meer geeft en als men een koper heeft dan wordt ik ook gewaarschuwd en dan is het verschil soms meer dan een peso...........


Lenn


bananacreek

Citaat van: Lenn op woensdag 14 november 2012, 13:00:16
Heb ook een BPi account.stelletje rovers :lachen:

ZEKERS, MAAR DAT ZIJN ZE ALLEMAAL......VERTEL MIJ MAAR EENS WELKE BANK NIET ROOFT VAN DE KLANTEN..... :weetikniet: :weetikniet:

vvjoris

Citaat van: bananacreek op woensdag 14 november 2012, 13:10:55
Citaat van: Lenn op woensdag 14 november 2012, 13:00:16
Heb ook een BPi account.stelletje rovers :lachen:

ZEKERS, MAAR DAT ZIJN ZE ALLEMAAL......VERTEL MIJ MAAR EENS WELKE BANK NIET ROOFT VAN DE KLANTEN..... :weetikniet: :weetikniet:


In  :belgiesmiley: gaan ze eerst bijna failliet, halen dan wat miljarden van de belastingbetaler, geven vervolgens minder rente op spaargeld dan de inflatie, sluiten 80 % van de loketten waar je door mensen kan bediend worden, en binnen afzienbare tijd gaan ze ongetwijfeld extra vragen voor self bank en on line bankieren. En als je â,¬ 10.000 wil lenen heb je â,¬ 100.000 borg nodig....


:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Bulldozer

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 14 november 2012, 08:46:14
En die kosten heb je nu waarschijnlijk niet om je geld te gaan halen bij je bank?
Het kan als je nu te voet kan gaan natuurlijk.
In ons geval kost het me een aardige stuiver op die manier om aan mijn geld te geraken.
Als ik 30000 pesos wil is het 3x200 pesos fee.
Nee, zoals gezegd zijn er veel meer BPI banken dan HSBC of Citibank. De bank met atm zit hier net buiten de subdivisie, terwijl de eerstkomende HSBC of citibank atm 30 km ver weg is (over de tolweg). Zoals ook al eerder gezegd heb je met een peso account vaak niet eens geld nodig omdat je gratis in de winkel met je pinpas kan betalen. Ook al gezegd als je bij een atm van je bank gratis geld kan afhalen en geen P200 hoef te betalen. Maar goed als jij zo ongelovig bent laat ik lekker mijn tips voor me en laat ik je lekker in de waan dat je het allemaal zo goed weet terwijl je hier niet eens woont. Ik wens je veel succes met het zoeken van een huis naast een citibank of HSBC vestiging (je moet er maar willen wonen) en ook met het openen van een bank rekening wat in de Filippijnen geen fluitje van een cent is als je buitenlander bent (maar goed dat wist je natuurlijk ook al)

mike-bel