bij welke bank kan het meeste aantal PHP in 1x gepind worden?

Gestart door PHwaarde, zondag 8 mei 2011, 09:28:35

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Ik vroeg me af bij welke Filippijnse bank het meeste aantal PHP in 1x gepind kan worden?  :weetikniet:

Amice

#1
Die vraag is al meerdere keren in verschillende topics beantwoord.

Bij HSBC kun je (afhankelijk van je daglimiet van je nederlandse bank) per dag php. 30000 pinnen in 1x en zonder kosten (nogthans)
Het maximum bedrag is afhankelijk van de euro/peso koers en kan derhalve verschillen. Meestal is het een equivalent van â,¬ 500 in pesos die je per dag kunt opnemen.

Andere banken hebben ook wel de mogelijkheid om dit totaal bedrag op te nemen maar daar moet je dan 3x 10000 pinnen waarbij je voor iedere P10000 dan P200 kosten dien te betalen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Alleen jammer dat die HSBC in  :smiley-philippines: aleen in Metromanila,cebu en Davao zit.
          http://www.hsbclocations.com/philippines/

PHwaarde

Bij welke andere banken kan meer dan 10000 PHP per keer gepind worden. Bij mijn eerste keer in Manila kwam ik alleen maar BDO ATM's tegen. Max 10000 per x :(

Amice

Er zijn er meerderen die hetzelfde bedrag uitspuwen met dezelfde optie om dat tot maximaal tot p30000 te doen.

BPI
Metrobank
PSB bank
RCBC

Let wel op, rond kersttijd, worden meestal de bedragen voor buitenlandse rekeninghouders verlaagd om zodoende meer geld in de ATM te houden voor filipino's.  :floet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep


JFK

Gisteren bij de BPI in Dumaguete (Quezon park) weer geld opgenomen en eens geprobeerd er dit keer 30000 Php te pinnen (n.a.v. de posting van Amice).
Niks hoor..... na 2x 10000 Php te hebben 'gekregen' (20 briefjes van 1000) zei hij bij de derde poging dat ik geen "balance" meer had.
Onzin, hij geeft niet meer dan 20000 Php per dag.
Ooit heb ik wel eens 30000 Php kunnen trekken maar dat is mogelijk afhankelijk van welke ATM je gebruikt.
Het verhaal van Amice is dus zeker te weten geen ZEKERHEID bij alle door hem genoemde banken waar je 30000 Php zou kunnen trekken.
JFKJFK

rony

k' weet niet waar het probleem zich voordoet .. toen ik getrouwd ben met elsa ( november 2009 )heb ik een keer op 1 dag 100 000 peso afgehaald ...wel 10 000 per keer ...
gewoon met mn maestro kaart van dexia
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

Johan En Elvie

Zou het niet kunnen zijn dat uw belgische bank dit bepaald hoeveel je kan afhalen in het buitenland?
Als je een miljoen hebt staan zoals zovelen (ike niet) dan zou je toch wel meer kunnen afhalen maar nen arme sukelaar zoals ik kan maar tot 30000 per dag gaan denk ik.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Amice

Juist bij de BPI is het net als bij de metrobank goed geregeld, na iedere trek van p10000 krijg je n bonnetje waarop vermeldt staat hoeveel je nog kunt trekken, die dag.

Buitenlandse banken bepalen de daglimiet van je rekening. Filipijnse banken bepalen de daglimiet van de ATM en het bedrag per keer dat er getrokken kan worden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent