bij welke bank kan het meeste aantal PHP in 1x gepind worden?

Gestart door PHwaarde, zondag 8 mei 2011, 09:28:35

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Citaat van: vvjoris op woensdag 14 november 2012, 06:37:25
Verder, pinnen doe je NOOIT met een credit card, en als je 't met maestro doet, weet je dat je de 200 php maffia fee aan je been hebt....
Heb je een positief saldo op de bijbehorende rekening van je creditcard, rekent Visa enkel 1,50 euro als je met een creditcard ga pinnen. De 200 peso maffia fee wordt echter niet in rekening gebracht.

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 16 november 2012, 05:43:05
Citaat van: vvjoris op woensdag 14 november 2012, 06:37:25
Verder, pinnen doe je NOOIT met een credit card, en als je 't met maestro doet, weet je dat je de 200 php maffia fee aan je been hebt....
Heb je een positief saldo op de bijbehorende rekening van je creditcard, rekent Visa enkel 1,50 euro als je met een creditcard ga pinnen. De 200 peso maffia fee wordt echter niet in rekening gebracht.

Met een prepaid card (een met 'echt' krediet zou ik niet aan  :smiley-philippines: vriendin geven) heb je bij pinnen 3 euro fee, 1 euro wisselkosten en 200 php maffia fee, dus altijd 6 euro kosten. De ene prepaid card is wel duurder dan de andere. Met een prepaid card winkel of restaurant betalen kost niks extra.

Als iemand overweegt dat te nemen: je hebt 'naamloze' en 'op naam' prepaid kaarten. Let op met de naamloze, daar kan je bvb geen vliegticket mee boeken. In  :belgiesmiley: heb je prepaid kaarten van Mobile Vikins, BPost, AXA en Belfius, waar ik van weet, mogelijk zijn er nog andere. Zowel in  :belgiesmiley: als in  :smiley-philippines: kun je een Moneybookers/Skrill kaart aanschaffen (is eigenlijk van Royal Bank of Scotland) en met zo een kan je gelooof ik (net zoals bij Mobile Vikings) gratis geld van de ene naar de andere kaart transfereren. Kosten die voor de rest aan een prepaid credit card verbonden zijn liggen in  :smiley-philippines: veel lager dan in  :eu: (voorbeeld USSC, verkrijgbaar in de meeste Western Union kantoren) Dat is ook logisch, de kosten voor geldtransfers bij WU zijn in Azië ook veel lager dan in Europa.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Citaat van: vvjoris op vrijdag 16 november 2012, 08:28:36
Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 16 november 2012, 05:43:05
Citaat van: vvjoris op woensdag 14 november 2012, 06:37:25
Verder, pinnen doe je NOOIT met een credit card, en als je 't met maestro doet, weet je dat je de 200 php maffia fee aan je been hebt....
Heb je een positief saldo op de bijbehorende rekening van je creditcard, rekent Visa enkel 1,50 euro als je met een creditcard ga pinnen. De 200 peso maffia fee wordt echter niet in rekening gebracht.

Met een prepaid card (een met 'echt' krediet zou ik niet aan  :smiley-philippines: vriendin geven) heb je bij pinnen 3 euro fee, 1 euro wisselkosten en 200 php maffia fee, dus altijd 6 euro kosten. De ene prepaid card is wel duurder dan de andere. Met een prepaid card winkel of restaurant betalen kost niks extra.

Als iemand overweegt dat te nemen: je hebt 'naamloze' en 'op naam' prepaid kaarten. Let op met de naamloze, daar kan je bvb geen vliegticket mee boeken. In  :belgiesmiley: heb je prepaid kaarten van Mobile Vikins, BPost, AXA en Belfius, waar ik van weet, mogelijk zijn er nog andere. Zowel in  :belgiesmiley: als in  :smiley-philippines: kun je een Moneybookers/Skrill kaart aanschaffen (is eigenlijk van Royal Bank of Scotland) en met zo een kan je gelooof ik (net zoals bij Mobile Vikings) gratis geld van de ene naar de andere kaart transfereren. Kosten die voor de rest aan een prepaid credit card verbonden zijn liggen in  :smiley-philippines: veel lager dan in  :eu: (voorbeeld USSC, verkrijgbaar in de meeste Western Union kantoren) Dat is ook logisch, de kosten voor geldtransfers bij WU zijn in Azië ook veel lager dan in Europa.
Ik geef een reactie op je eerdere posting waarin je vermeldt dat men NOOIT met een creditcard moet pinnen. Als ik dat ontzenuw kom je met een prepaid card op de proppen. Maakt mij allemaal niks uit hoor. Het topic heet: bij welke bank kan het meeste aantal PHP in 1x gepind worden? Wat dan een naamloze prepaid kaart heeft uit te staan met het niet kunnen boeken voor een vliegticket ontgaat me dan even. Maar goed alle info is uiteindelijk welkom, hoewel men dan van de hak op de tak springt zo gezegd. Overigens ik geef met een gerust hart een van mijn debitcards aan mijn vriendin als ze naar huis gaat om haar familie te bezoeken, ingeval van onverwachte financiële uitgaven en geloof me het beschikbare opneembare saldo is vele malen meer als wat de doorsnee creditcard biedt. Dus ik heb het probleem om geen prepaid card of welke card dan ook aan mijn vriendin te geven al helemaal niet. Moet ik er wel bij zeggen dat we elkaar al enige jaren kennen. Bij een eendagsvlieg/blind date of zoiets zou ik het wel uit mijn hoofd laten natuurlijk dat te doen.

xav

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 16 november 2012, 05:43:05
Citaat van: vvjoris op woensdag 14 november 2012, 06:37:25
Verder, pinnen doe je NOOIT met een credit card, en als je 't met maestro doet, weet je dat je de 200 php maffia fee aan je been hebt....
Heb je een positief saldo op de bijbehorende rekening van je creditcard, rekent Visa enkel 1,50 euro als je met een creditcard ga pinnen. De 200 peso maffia fee wordt echter niet in rekening gebracht.

dat is heel mooi van visa, maar als ik pin met mijn visa in de phils ben ik bij IEDERE transactie +-6 euro kwijt...

Lenn

Weet je wat?Ik doe hier nooit meer pinnen :lachen:Woon hier nu bijna 6 jaar.Ga 1 keer per mnd. naar de bank. Dus geen kosten whatever en de beste wisselkoers.

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 16 november 2012, 11:24:55
Citaat van: vvjoris op vrijdag 16 november 2012, 08:28:36
Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 16 november 2012, 05:43:05
Citaat van: vvjoris op woensdag 14 november 2012, 06:37:25
Wat dan een naamloze prepaid kaart heeft uit te staan met het niet kunnen boeken voor een vliegticket ontgaat me dan even.

Simpel, je moet de credit card die op dezelfde naam staat als het vliegticket kunnen tonen als je incheckt (toch alleszins bij Airphil Express en Cebu Pacific), en op een naamloze staat uiteraard geen naam...

Ze vragen het niet altijd, maar 3 van de 4 keren toen ik incheckte moest ik mijn master card laten zien....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Citaat van: xav op vrijdag 16 november 2012, 11:29:25
Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 16 november 2012, 05:43:05
Citaat van: vvjoris op woensdag 14 november 2012, 06:37:25
Verder, pinnen doe je NOOIT met een credit card, en als je 't met maestro doet, weet je dat je de 200 php maffia fee aan je been hebt....
Heb je een positief saldo op de bijbehorende rekening van je creditcard, rekent Visa enkel 1,50 euro als je met een creditcard ga pinnen. De 200 peso maffia fee wordt echter niet in rekening gebracht.

dat is heel mooi van visa, maar als ik pin met mijn visa in de phils ben ik bij IEDERE transactie +-6 euro kwijt...
Ik kan het ook niet verklaren waarom jij +/- 6 euro kwijt ben en ik maar 1,50 euro. Enige verschil zou kunnen zijn dat de creditcard maatschappij in  :belgiesmiley: (in  :nederlandsevlag: ICS) andere voorwaarden hanteert.

ladgar

De kosten en voorwaarden voor pinnen met een creditcard ( Visa , Mastercard) worden bepaald door uw bank en niet door de Visa of Mastercard . Daarom verschillen de voorwaarden en kosten per bank .

O.B.Bommel

#48
Citaat van: ladgar op zaterdag 17 november 2012, 08:39:22
De kosten en voorwaarden voor pinnen met een creditcard ( Visa , Mastercard) worden bepaald door uw bank en niet door de Visa of Mastercard . Daarom verschillen de voorwaarden en kosten per bank .
Inderdaad, niet iedere Creditcard kent dezelfde voorwaarden. Je hebt Creditcards die aan je bank vastzitten en rechtstreeks van de maatschappij. De eerste heeft slechtere voorwaarden.
Als je op de VISA van de VISA-maatschappij een positief saldo hebt op je card zijn de kosten van opname beperkt, toch nog 2,50/1,50 ik weet het niet precies.
Toen ik een keer heb gepind kreeg ik niet de melding van de 200 en die zijn ook niet afgeschreven.
De laatste tijd neem ik weer gewoon cash mee en de card is voor noodgevallen.
Die rechtstreekse is wel duurder, ik belde eens omdat mijn jaarfee duurder was en toen werd me dat uitgelegd. Maar of dat waar is en ze me maar wat op de mouw hebben gespeld  :weetikniet:
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam