Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vergunning nodig voor tricycle

Gestart door boldy, woensdag 25 mei 2011, 20:42:17

Vorige topic - Volgende topic

Digos


Vraag altijd naar de OR van al wat ze uitvoeren en aankopen......brengt ook niet direct zekerheid, maar is toch wel een vorm van controle.

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

Digos

Citaat van: Rich op vrijdag 27 mei 2011, 00:14:34
En maar geld sturen, en maar steunen. Schoonbroer-zus en weet ik wie nog allemaal.  Vinden jullie het gek dat ze ons gaan bekijken als rijken? 
En telkens de grens verleggen in je eigen nadeel want het is altijd wat eens je erin trapt, want de verwachtingen worden steeds groter.
:ikkeniebegrijp:

Ik snap je bewering wel en ga echt geen deuk werken voor hen.....maar andere personen denken er anders over.

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

boldy

Citaat van: Rich op vrijdag 27 mei 2011, 00:14:34
En maar geld sturen, en maar steunen. Schoonbroer-zus en weet ik wie nog allemaal.  Vinden jullie het gek dat ze ons gaan bekijken als rijken? 
En telkens de grens verleggen in je eigen nadeel want het is altijd wat eens je erin trapt, want de verwachtingen worden steeds groter.
:ikkeniebegrijp:

ik steun alleen me vriendin normaal gesproken en dit doe ik ook voor haar .
ze heeft kinderen en die moeten naar school  voor ze op school zijn moeten ze eerst uit hun brgy komen door een tricycle te nemen a 25 peso dan nog 2 keer een jeepney a 8 peso pp. dsat is heen dus ook nog terug . me vriendin heeft nog geen rijbewijs drom zei ik als je tog iemand neemt om te rijden doe dan je brother inlaw . hij brengt en haalt dan haar kinders en betaald haar 90 peso per dag . verder zal ik echt geen familie leden steunen hoor .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Robert

Ok Boldy, je hebt een gok genomen, succes ermee. Zoals ik al zei, die tricycle kan je altijd nog verkopen mocht het niet gaan zoals je wil.
En dat je vriendin geen rijbewijs heeft is niet erg, als ik die meiden zie rijden op een scooter of zo, dan zie ik ze recht vooruit kijken, grote zonnebril op, naar rechts of links kijken is er niet bij.


Phille

Citaat van: boldy op vrijdag 27 mei 2011, 06:34:05
Citaat van: Rich op vrijdag 27 mei 2011, 00:14:34
En maar geld sturen, en maar steunen. Schoonbroer-zus en weet ik wie nog allemaal.  Vinden jullie het gek dat ze ons gaan bekijken als rijken? 
En telkens de grens verleggen in je eigen nadeel want het is altijd wat eens je erin trapt, want de verwachtingen worden steeds groter.
:ikkeniebegrijp:

ik steun alleen me vriendin normaal gesproken en dit doe ik ook voor haar .
ze heeft kinderen en die moeten naar school  voor ze op school zijn moeten ze eerst uit hun brgy komen door een tricycle te nemen a 25 peso dan nog 2 keer een jeepney a 8 peso pp. dsat is heen dus ook nog terug . me vriendin heeft nog geen rijbewijs drom zei ik als je tog iemand neemt om te rijden doe dan je brother inlaw . hij brengt en haalt dan haar kinders en betaald haar 90 peso per dag . verder zal ik echt geen familie leden steunen hoor .


:denk: en toch zijn de meeste onder ons verbaast dat de gemiddelde filipijn denkt dat we rijk zijn, tjien tjien tjien  :denk: hoe zou dat toch komen  :weetikniet: een yup zijn bedenking  :jajaja:

Wat gebeurt er met die tricycle overdag? wie draait er op voor de brandstof en voor het onderhoud en voor mogelijk kosten wegens slijtage?

Voor de rest wil ik mij hier eigenlijk niet mee bemoeien ... tis uw geld!  :jajaja:


boldy

hartelijk dank allen voor uw mening en uw op en aanmerkingen.
@phille  de bezine kosten zijn voor hemzelf ieder geval  de reparaties denk ik ook wle maar dat moet ik nog ff bezien .
en ik ben niet verbaasd dat ze in afrika en azie denken dat ze in heel europa rijk zijn ,ze hebben ook tv hoor en zien wle nieuws en hebben familie die dat tegen hun zeggen .
je kan ook beter niet naar daan gaan om vakantie te vieren dan want dan zien ze ook dat je "veel"geld heb ,maar goed  ieder ziet dat weer anders .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

josv

Ik hou me even uit de discussie kwa prijzen. Btw, motor+bijzit kan uitkomen op 60 ( kan je zo gek maken als je zelf wil )  + 10 = 70k ( hier in Davao ). Vraagje aan boldy : tis toch wel 'n motor en niet 'n fiets ??  :biggrinn:  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

boldy

@josv ja het is motor tricycle geen fiets tricycle  :jajaja: 
het leven is net een lul keihard en veel te kort

josv

Ja, dat vermoeden had ik al 'n beetje ;-). Ik kan je maar 1 advies geven ! Vergeet dat hele 70 tot 120kPH verhaal......................... Ondenkbaar dat een tricycle-driver dat bij elkaar kan verdienen om alleen maar de "vergunning" te betalen, laat staan in z'n levensonderhoud te voorzien.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

boldy

ik heb ook tegen me vriendin gezecht dat ik dat niet ga betalen dat bedrag ,omdat het niet normaal is zulke bedragen .
hij rijd nou ook alleen moet hij oppassen dat ze hem niet snappen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort