Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vergunning nodig voor tricycle

Gestart door boldy, woensdag 25 mei 2011, 20:42:17

Vorige topic - Volgende topic

boldy

hallo allemaal, ik heb pas een 2dehands tricycle voor me vriendin aangeschaft zodat ze een beetje geld kan verdienen . nu vertelde ze mij dat er een soort van bond bestaat waar je dan geld aan moet betalen zodat het is toegestaan om mensen op te pikken en te vervoeren . het schijnt dat ze met aparte wijken werken en als je in die bepaalde wijk wilt rijden moet je daar eenmalig een bedrag voor betalen(is nog niet echt weinig ook duurste wijk is 120000 peso goedkoopste iets van 70000 peso ongeveer ze zou dat nog nagaan)  . is daar bij iemand iets over bekend want ikzelf heb geen flauw idee . ze woont in pampange btw  iedereen alvast bedankt voor de informatie

mvg raynier
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Johan En Elvie

Boldy,

Het zou me heel erg verwonderen dat dit daar zoooooooooooveeeeeeeeeeeeeel kost.
Mijn vrouw haar broer rijt ook in Languna Manila waar zo'n 2 miljoen mensen wonen met trycicle. Hij betaald ook voor de zogenaamde license (vergunning) maar dat is pinuts zo'n 2000 pesos op jaarbasis.
Naast zijn motorfiets heeft hij wel een sidecar gemaakt en deze koste zo'n 15000 pesos.

Als het zo zou zijn dat dit daar zoveel kost dan zou NIEMAND daar rijden omdat ze het niet kunnen betalen denk ik ofwel enkel mensen die een grote sponsor hebben hehe.

Wie weet waarvoor ze geld nodig heeft? maar het zal zeker niet daarvoor zijn daar ben ik zeker van, let gewoon heel goed op jongen ik heb je al een paar keer gezien hier bij mij thuis toen u uw dozen kwam vullen om naar haar te zenden en je bent een goede jongen (ook je moeder hehe maar dan een goede vrouw hé)
Ik zou zeggen dat ze tevreden is met de spullen die je haar zend maar zoveel geld voor iets wat niet kan daar hangt een reukje aan.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Budgie

@ Boldy

Die vergunningen worden volgens mij door de Barangaycaptain verstrekt In ieder geval kan hij ze wel innemen want dat heb ik meegemaakt dat dat gebeurde En dat bedrag is inderdaad volgens mij ook van de gekke want het is telkens voor 1 jaar Ik weet dat in Lucena bijvoorbeeld moeten ze hem in de tricycle aanwezig hebben 
Getting older beats the alternative -dying young

Robert

Waar is dat in Pampanga Boldy.
En gaat zij er zelf mee rijden ?
Kan never nooit 70000 pesos zijn, trap daar niet in.
Dit had je eerst even moeten onderzoeken voordat je die tricycle kocht, maar die kan je altijd weer verkopen mocht het mis gaan. Hoeveel heb je voor die tricycle betaald.
Laat het even goed uitzoeken, want geld weggooien kan altijd nog. 


Rich

70000 tot 120000 peso???  Daar geloof ik niets van :neeneenee:
Rich de Nederbelg.

Phille

@Boldy, effe zoektochtje gedaan opt net en volgende gevonden http://www.tagumcity.gov.ph/citizens-charter/index.php?mtop, is van een andere deel in the phils,maar zo een groot verschil zal er wel niet zijn tussen de verschillende steden, hier spreken ze over een fee van 1.150,00 pesos; die 120.000 pesos lijkt me wel heel erg overdreven zenne; zijn haast Maffia praktijken  :weetikniet:

Robert

Citaat van: Phille op woensdag 25 mei 2011, 22:50:51
@Boldy, effe zoektochtje gedaan opt net en volgende gevonden http://www.tagumcity.gov.ph/citizens-charter/index.php?mtop, is van een andere deel in the phils,maar zo een groot verschil zal er wel niet zijn tussen de verschillende steden, hier spreken ze over een fee van 1.150,00 pesos; die 120.000 pesos lijkt me wel heel erg overdreven zenne; zijn haast Maffia praktijken  :weetikniet:

niet haast phille, zijn maffia praktijken, macht van deze gasten bv in Angeles is groot, daarom vroeg ik Boldy ook waar in Pampanga, het officiële papiertje zal niet veel meer kosten, je komt er echter gewoon niet tussen. 

Digos


Heb je bij de bedragen die je hier vermeld misschien een nulletje teveel getikt?  :weetikniet:

Ik heb toen indertijd met men taxi's nooit zo iets moeten betalen, de franchise (vergunning) telde voor heel Negros Oriential en voor zover ik weet voor tricycle ook.

Wat ik wel weet is dat je een franchise kan hebben voor een jeepny op een bepaalde route waar ze zich aan moeten houden.....maar van dat extra.....nooit van gehoord.

Effe de lijn recht zetten....

iemand die tricycle's verhuurd .....for rent als operator, die vangt per dag 120 peso, verzekering en onderhoud eraf op jaarbasis houd niet zoveel meer over, rij je zelfstandig blijft er op jaarbasis ook niet veel over.

Zal niet zeggen dat het niet zou kunnen bestaan, maar zulke bedragen die je hier vernoemd vind ik wel heel extreem voor de phils en ben dat nog nooit niet tegengekomen.

Barangaycaptain heeft met vergunningen en franchise helemaal niks te maken......of noem het steekpenningen en een graantje meepikken.

Ik ga er van uit dat er je een dik oor word aangenaaid.

Zulke bedragen voor een tricycle is niet normaal volgens mij.

Dat is mijn gedacht en een ander kan er anders over denken.
LIVE ONCE - LIVE IT

opinie

En wat als niemand gelogen heeft?  :ikkeniebegrijp: Dit bedoel ik:

Citaat van: boldy op woensdag 25 mei 2011, 20:42:17
duurste wijk is 120000 peso goedkoopste iets van 70000 peso ongeveer ze zou dat nog nagaan

Citaat van: Phille op woensdag 25 mei 2011, 22:50:51
hier spreken ze over een fee van 1.150,00 pesos; die 120.000 pesos lijkt me wel heel erg overdreven

Let op de interpunctie!
Europees: 1.150,00
Amerikaans: 1,150.00
ontbrekend: 115000
Het eerste is in  :eu: 1.150 peso, het tweede 1 peso 15 en het derde 115 duizend peso.

Stel dat ze geen interpunctie gebruikte dan zou het maar 700 à 1.200 peso zijn. Ik stel voor dat boldy eens vraagt: "Did you mean seven hunderd peso?" Voluit geschreven zal het duidelijk moeten zijn.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

callebaut

As I touched on a couple weeks ago the PRTO was in the process of finalizing a regulated trike fare schedule.  Well it has materialized and trike drivers are currently in the process of switching over to the new system.  The transportation section has more information on the new trike fares.


Quote from sunstar.com.ph:


By Reynaldo Navales


ANGELES CITY -- Tricycle drivers and operators here have started securing new fare matrix from the Public Transportation and Regulatory Office (PTRO) amid the implementation of an amended city ordinance regulating the operation of tricycles in the city.


PTRO officer in charge Edgardo Sibug said the tricycle drivers, numbering to about 7,500, will be given two weeks (November 17 until November 28) to secure the new fare matrix.


Mayor Francis "Blueboy" Nepomuceno ordered the strict implementation of City Ordinance 230, series 2008 known as "An Ordinance Amending Ordinance Number 27 Series of 1992 regulating the operation of tricycle for hire by fixing tricycle fares within the city boundaries."


The ordinance also states that students, disabled persons and senior citizens shall be charged with a discounted rate.


"I appeal to 'colorum' tricycles and new applicants to apply for their Motorized Tricycle Operators Permit (MTOP) before the PTRO conduct operation against them," Sibug said.


Nepomuceno recently unveiled a tricycle terminal outpost signage of the Tricycle Operators and Drivers Association (Toda) along Apo Road corner Rue de Paree Street in Barangay Santo Domingo here.


Some 150 signboards will be posted in different Toda terminal for the public to know the right tricycle fare.


The PTRO and Angeles City Political Affairs Office (Acpao) will open their hotlines to the public for any complaint and reports violating the tricycle fare matrix, Nepomuceno said.

PTRO: No trike fare hike in AC :: 2011-04-18 02:36:34 CDT :: posted by Vic

ANGELES CITY — "Not yet." This was the unanimous reaction of city government officials following the massive complaints of the riding public on tricycle fare rates overcharging by some drivers.

The Public Transportation Regulatory Office (PTRO) has announced that there are no tricycle fare increases in this city as of the moment.

Commuters were reminded during the April 10 flag ceremony at the Angeles City Hall that there is no standing ordinance for the increase of fare hikes on tricycles.

Reny "Bong" Mariano, head of PTRO said his office has not approved any increase in fare rates for tricycles as there has not been any petition for increase.

"No one among the local tricycle organizations in the city filed a petition to increase a fare schedule," he said.

Mariano said a petition for fare rate increase has to be approved first by the city council before a corresponding fare matrix will be issued.

He maintained that the P20.00 fare stays for the first four-kilometer distance.

Mariano said that in the absence of the fare matrix, tricycle drivers cannot demand for the rate they are asking from the passengers.

The PTRO chief also stated that everyone should report "colorum" tricycles to the PTRO.

"Colorum" refers to tricycles or any public utility vehicle that does not have a franchise to ferry commuters in the city.

Tricycles without a body number or a green plate number and take passengers for a fare are considered to be colorum tricycles.

If ever any commuter experienced any violation — over-pricing, and also offensive attacks or any misconduct of professional drivers — they can report the body number and/or the plate number of the tricycle to the PTRO for proper identification.

Mariano said that passengers cannot demand for monetary claims once "colorum" vehicles figure in an accident.

"It is the reason why it is unsafe to ride on colorum vehicles," Mariano stressed.

He warned that his office has intensified the campaign against "colorum" vehicles including tricycles.

Mariano said the penalty for operating without a franchise is P1,000 and the owner pays another P500 if the vehicle is impounded.

He said that a new motorized tricycle operator's permit only costs P100 and can be paid to the City Treasurer's Office.

PTRO has already suspended seven (7) tricycle drivers. The office took their license and will not be able to transport for one week.
Meanwhile, tricycle drivers and operators in this city are requesting for fare increase due to the high cost of gasoline as well as the steep cost of spare parts and maintenance of tricycles, basic commodities and erosion of the purchasing power of the peso.


@ Boldie Een beetje zoekwerk via google kan wellicht uw vermoedens bevestigen ....in ieder geval , linke zaak als je er zelf niet bij bent , ze kunnen je wijsmaken wat ze willen , je bent hier toch niet ....let een beetje op met uw zuurverdiend geld ......