Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vergunning nodig voor tricycle

Gestart door boldy, woensdag 25 mei 2011, 20:42:17

Vorige topic - Volgende topic

boldy

ff een update  je heb dus wel degelijk te betalen om in een bepaalde wijk mensen op te mogen pikken . de zwager van me vriendin heeft dus al ruzie gehad met drivers omdat hij niet betaald had voor de line (je kan het dus vergelijken met se snorders op schiphol ) . er zijn dus verschillende wijken  waar je kan rijden je heb goedkopere en je heb de extreem dure wijken .tis dus wel zo hoe duurder de line is des te meer mensen daar zijn om geld aan te verdienen . nu heb ik dus geld overgemaakt voor een lijn en nee niet voor zo een hele dure maargoed dat doet er ook niet toe . nu kan hij dus zonder gedonder zijn geld proberen te verdienen  :jajaja:


hier is nog een advertentie van iemand die zijn lijn te koop heeft :

trike line on fields ave (fields ave angeles city) PHP120



trike line on fields ave (fields ave angeles city) PHP120

great trike line on manson drug and 7-11 24 hrs a day great money maker only one hundered and twenty thousand paid 150 a year ago but am moving on to a new area in cebu or text 09281897642 or e mail downdiver132@yahoo.com
- Location: fields ave angeles city
-it's NOT ok to contact this poster with services or other commercial interests

@ rich en andere die denken dat ik haar familie sponser dat doe ik niet, wat ik doe is enkel en alleen voor haar en haar kinders ,dat hij toevallig er ook zijn brood mee verdiend is alleen maar mee genomen d8 ik tog zo . tis tog altijd beter om een familie lid te laten profiteren dan een wild vreemde . mocht ze later zelf haar rijbewijs hebben of haar zoon dan kenne ze zelf  gaan rijden .( dit wou ik tog ff uit de wereld helpen )  :jajaja: and offcourse no hard feelings hehe
:biggrinn:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Robert

Ik geloof dat verhaal van die kerel over die trike line bij Manson Drug niet zo Boldy. Daar kom je niet zomaar tussen, kan zomaar om oplichting gaan. Er zitten daar heel veel van die groepen, daar aan de overkant heb je weer bij de Jolibee gasten staan, verder op Fields is weer een andere groep.
Waar gaat jou trike nu rijden.

balikbayan

Weer zo'n dure investering waar je nog maar bij moet afwachten of het zich terug betaald.

Een vriendin van me woont in Manilla en haar zus verkoopt aan studenten chips aan de voorkant van het huis.

Levert per dag netto 300-400 op.

Soms is dat toch echt beter.

boldy

@ robert wat betreft  op welke line de trike gaat rijden  weet ik niet , ik zal dat eens vragen (hier kom ik nog op terug zodra ik weet welke line). mijn vriendin is bij de president van todo geweest  en gevraagd hoe dat zat en die vertelde haar dat ze om op een bepaalde line te gaan rijden moest betalen .

@balikbayan het is inderdaad weer een dure investering  en ik moet zeker nog zien of het zich gaat terug betalen.  wat het verkopen  aangaat  ze verkoopt wel wat dingetjes thuis  maar geen snoep en chips want ze heeft nog 4 kids en die vreten alles op  :negatief: .  ik moet zeggen 3 tot 400 peso per dag winst maken dat ze dan HELE  goede zaken doet , want een bouwvakker verdiend iets van 400 peso per dag en dat is tog wel iets zwaarder werk  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

och ja, en zo sturen dan velen hun zuur verdiende spaarcentjes naar de filipijnen en de dag dat de betreffende dame hier toekomt zijn de centjes op ... het zal aan mijn zeer beperkt intellect liggen, maar als ik al die bedragen lees, ik kan dat echt niet begrijpen ... hou je maar vast voor meer, meer en meer ...

in mijn reactie naar Koy heb ik het ook al geschreven, iedereen doet met z'n centen wat hij wilt; maar verplaats u nu ne keer in de plaats van de filipijnen, velen zijn nog nooit buiten hun land geweest en dus heeft men geen flauw idee hoe het er hier aan toe gaat; wat het leven hier kost ... maar als ge dan opeens ne witte tegekomt die astronomische bedragen ophoest, zonder al te veel te morren, dan kunnen die alleen maar denken, wooooooooooow, dat is echt wel ne rijke!   :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes:

Ik zal het helaas nooit kunnen begrijpen ...  :weetikniet:

boldy

@phille  ik zeg maar zo je kan je geld niet mee nemen hoor  :lachen: en zoals jezelf al zeg iedereen doet met zijn geld wat ie wilt  :jajaja: .
zoals jij niet kan begrijpen dat sommige mensen (veel)geld opsturen, begrijp ik niet  dat sommige mensen zo op hun centen zitten . ik noem dat een krent ,vaak zijn mensen die altijd maar over geld bezig zijn de grootste krenten (zulke mensen moeten net weg als het hun beurt is on een rondje te geven in de kroeg) ik ben gelukkig niet zo . iedereen leeft en dat waar hij zichzelf het beste bij voelt en wat jij niet "normaal"vind vind ik wel en vice versa .  no offence phille maar hier schelen wij erg van mening en zal altijd wel zo blijven .ik zal trouwens niet ontkennen dat het niet veel geld is allemaal ,maar ik heb daar een goed gevoel bij om haar te kunnen helpen  leven en laten leven eg ik maar  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

balikbayan

Tja boldy het is in de filippijnen niet altijd degene die de grote investeringen doet die geld verdient.

Zoveel mensen kopen grond bij de hectare terwijl je als je 1000 euro leent en de title krijgt als onderpand en de grond als bruikrecht je vaak net zoveel verdient.

En zolang er niks is terugbetaald bebouw jij de akker met rijst of suikerriet.

Zeker in de gebieden van landreform is dat een makkelijker manier om aan land te komen.

Het zit hem niet altijd in kopen of met het neerleggen van grote bedragen.

Robert

Boldy,

Jij moet ook gewoon doen wat je zelf wil, ga je de mist in met deze centen, jammer dan.
Vind het erg knap van je dat je met een vrouw omgaat die al 4 kinderen heeft, ik zou het echt nooit en te nimmer kunnen, daar ben ik eerlijk in. Totaal niks voor mij.

xav

Citaat van: boldy op maandag 13 juni 2011, 11:36:37
@phille  ik zeg maar zo je kan je geld niet mee nemen hoor  :lachen: en zoals jezelf al zeg iedereen doet met zijn geld wat ie wilt  :jajaja: .
zoals jij niet kan begrijpen dat sommige mensen (veel)geld opsturen, begrijp ik niet  dat sommige mensen zo op hun centen zitten . ik noem dat een krent ,vaak zijn mensen die altijd maar over geld bezig zijn de grootste krenten (zulke mensen moeten net weg als het hun beurt is on een rondje te geven in de kroeg) ik ben gelukkig niet zo . iedereen leeft en dat waar hij zichzelf het beste bij voelt en wat jij niet "normaal"vind vind ik wel en vice versa .  no offence phille maar hier schelen wij erg van mening en zal altijd wel zo blijven .ik zal trouwens niet ontkennen dat het niet veel geld is allemaal ,maar ik heb daar een goed gevoel bij om haar te kunnen helpen  leven en laten leven eg ik maar  :jajaja:

:thumb:

josv

Citaat van: boldy op maandag 13 juni 2011, 11:36:37
@phille  ik zeg maar zo je kan je geld niet mee nemen hoor  :lachen: en zoals jezelf al zeg iedereen doet met zijn geld wat ie wilt  :jajaja: .
zoals jij niet kan begrijpen dat sommige mensen (veel)geld opsturen, begrijp ik niet  dat sommige mensen zo op hun centen zitten . ik noem dat een krent ,vaak zijn mensen die altijd maar over geld bezig zijn de grootste krenten (zulke mensen moeten net weg als het hun beurt is on een rondje te geven in de kroeg) ik ben gelukkig niet zo . iedereen leeft en dat waar hij zichzelf het beste bij voelt en wat jij niet "normaal"vind vind ik wel en vice versa .  no offence phille maar hier schelen wij erg van mening en zal altijd wel zo blijven .ik zal trouwens niet ontkennen dat het niet veel geld is allemaal ,maar ik heb daar een goed gevoel bij om haar te kunnen helpen  leven en laten leven eg ik maar  :jajaja:

Boldy, ik denk dat je Phille verkeerd begrijpt. Geld sturen is natuurlijk ok. En hoeveel ? Dat kan alleen jij bepalen. Wat Phille bedoelt is denk ik dat je geld stuurt voor een zeer vaag doel. Rekensommetje : jij stuurt 120k. Dat is 12x een maandsalaris voor 'n gemiddelde kantoorbediende. Een tricycle driver moet het doen met ritjes van 10 tot 15 peso. Ok, hoop ritjes is hoop inkomsten. Maar nooit van z'n langs zal ze leven zal hij die 120k ( ziende als  investering) terug verdienen. No way !!!!! En 'n aanbieding voor 'n tricicad op internet heb ik nog nooooit gezien. Sorry dat ik het zeg maar ik denk dat er best wel ergens 'n tricycle rondrijdt van jouw geld maar NIET voor 120k  :neeneenee:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....