Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ambassade Interview

Gestart door stip66, maandag 21 september 2009, 23:00:25

Vorige topic - Volgende topic

stip66

#10
Citaat van: Mawibata op dinsdag 22 september 2009, 16:53:31
Nog een paar zaken die me te binnen schieten :

Ze vragen aan ons elk apart, hoeveel en hoe frequent er geld wordt opgestuurd. Ze schenen hier blijkbaar toch wel belang aan te hechten, dat we met dezelfde cijfers over de brug kwamen.

Ook vroegen ze  aan Mihmi (toen zaten we tesamen), wat ze van plan was in   :belgiesmiley: ?
Wilde ze gaan werken, of eenmaal in   :belgiesmiley:  op zoek gaan naar een jongere man ? (over degoutante vragen gesproken, Mihmi wist niet meer waar ze het had)   :negatief:

Dan begon het over het geld opsturen naar de family in de :smiley-philippines: . Dit zit in hun cultuur/genen, en of ik daar wel van op de hoogte was.

Er zouden al wat huwelijksconflicten geweest zijn, omdat de Pinay geld opstuurde, en de echtgenoot het hier niet mee eens was.
Daar hebben ze een punt.
Het kan beter ter sprake komen voor je gehuwd bent, en je hierover in te lichten om misverstanden te voorkomen.
Er zijn Pinay, die geld sturen, waar de man niets van afweet. Geen gezonde situatie, me dunkt.  :neeneenee:


uuummm, de eerste vraag is makkelijk te beantwoorden, nl niks, nul, zero :-)
Zij heeft nooit achter of naar geld gevraagd.
Echt koude voeten heeft ze niet daar ze van haar 18de tot haar 28ste in Japan gewerkt heeft voor een TV zender en ook een huis gekocht in Tarlac.

De bedoeling is dat ze na de inburgeringscursus inderdaad een baan gaat zoeken hier.

Qua leeftijdsverschil mag dat niet zo een groot probleem vormen, ikke 43, zij 35

Haar familie, die in haar huis women hebben ook allemaal een redelijk inkomen, zodat geld opsturen vanuit Belgie niet echt aan de orde is.
Ik weet uit mijn vorige relatie dat de achtergebleven familie inderdaad maandlijks een bedrag verwacht van de " rijke witneuzen ".
Ik heb daar nooit problemen over gemaakt.
Ik had meer problemen met het geluid van de gemartelde katten bij hun karaoke avonden  :lachen:

Thx voor de info anyway  :thumb:

Btw, check uw gmail account, kheb je juist iets gestuurd.

stip66

Ohhh ja, Peter Van Bogaert, de consul generaal hier in A'pen heeft al verhalen gehoord van mensen die tijdens het interview de vraag voorgeschoteld kregen hoeveel keer ze intiem geweest waren sinds zijn aankomst.  :moord: :moord:

Van decadentie gesproken.

Volgens hem is het van belang om uitermate rustig te blijven ( vooral voor de Philippijnse wederhelft ) want op die manier willen ze je aanstaande van de slag brengen zodat ze stomiteiten gaat vertellen en BOOS worden.  :explotieren:

Zoals ik reeds eerder meegaf kan ik enkel toekomstige koppeltjes zeggen ben ik van mening dat een goede voorbereiding geen overbodige luxe is.

Wordt vervolgd op 6 october, hier op dit forum  :atyourservice:

Amice

Citaatover degoutante vragen gesproken, Mihmi wist niet meer waar ze het had

Waarom heeft ze die dan blijkbaar wel beantwoord?

CitaatIk denk dat je het niet goed beseft, maar ze kunnen de meest degoutante vragen stellen.
Ik besef dat maar al te goed en geef daarom ook interview training. Het zij u vergeven dat u niet weet wie ik ben.
De ambassade nog ambtenaren van heden ten dagen staan niet boven de wet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

dolfijn76

Ik kan begrijpen dat je goed voorbereidt wil zijn, maar als je een normale relatie hebt opgebouwd moet je normaal gewoon door zo'n gesprek doorkomen.  tuurlijk proberen ze je te jennen en kijken of je fouten maakt.  Zeker als het een van buiten geleerd stukje is val je door de mand.  Maar als jullie een serieuze relatie hebben en elkaar toch kennen vooraleer jullie trouwen zou het geen probleem mogen vormen.  Zoals je kan zien aan velen van de vorige vragen zijn het toch redelijk gewone vragen.  Op de sexueel getinte vragen na dan.  Nu moet ik eerlijk zeggen dat wij ook sexuele vragen kregen bij het seminarie voor het kerkelijk huwelijk.  Dus misschien vinden ze dit normaal in de Filippijnen (en ja daar keken de aanwezige filipina's ook raar op vooral omdat je daar nog met 5 andere koppels samen zat)

Mawibata




Aan Mihmi vroegen ze welke kleur van ogen ik had.

Daar kon ze niet op antwoorden. Niet moeilijk want ze zijn grijs-groen-blauw van kleur.    :weetikniet:

De interviever heeft mij meermaals laten horen, dat ik ging trouwen met een vrouw, die zelfs de kleuren van mijn ogen niet wist.   :denk:





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ladgar

De legal capacity ( attest geen  huwelijksbeletsel) , mag u niet geweigerd worden als uw papieren in orde zijn. ( Tot januari 2006 werd dit veelvuldig geweigerd , doch dat was volledig onwettig). U hoeft zich daarover totaal geen zorgen te maken . Er worden echter wel 'notities' gemaakt die zullen gebruikt worden bij de aanvraag tot gezinshereniging.

johan2705

wij zijn ook in de filipijnen getrouwd , ook alle papieren in orde , wij hebben ook een intervieuw gedaan maar wij hebben dat samen mogen doen !!!!!!!
na getrouwd te zijn heeft het 6 maanden geduurt voor ze in belgie was


stip66

Thx Johan, i can use some positive add here.

Begrijp met niet verkeerd, ik apprecier alle aanwijzingen en tips, maar dit verhaal steekt me een hart onder de riem om dit te lezen.

yap, ik ga voor het zelfde verhaal hier.

Het ga jullie goed

Grtz

Stip66

stip66

Citaat van: Mawibata op vrijdag 25 september 2009, 16:00:44


grijs-groen-blauw van kleur.    :weetikniet:




Deze politieke strekking ken ik niet  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:  :lachen:

stip66

Citaat van: ladgar op vrijdag 25 september 2009, 16:57:04
Er worden echter wel 'notities' gemaakt die zullen gebruikt worden bij de aanvraag tot gezinshereniging.

Hoe zit dat eigenlijk in elkaar, die gezinshereniging, wat dient men hiervoor te doen, wat moet men hier voorleggen van documenten, waar ???:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: