Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ambassade Interview

Gestart door stip66, maandag 21 september 2009, 23:00:25

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Hallo iedereen,

Op 29 september vertek ik voor 1 maand naar mijn vriendin in Tarlac, met de bedoeling om te huwen. Alle vereiste documenten, nodig voor deze stap, heb ik reeds door een officiele tolk laten vertalen in het Engels en in mijn bezit. Daar maak ik me geen zorgen over. Het enige waar ik een beetje zenuwachtig over ben is het zogenaamde " Interview " op de Belgische ambassade om de toestemming te krijgen om te trouwen ( Legal Capacity for Wedding )
Heeft er iemand hier reeds in het verleden ervaring(en) mee gehad ?
Welke soort van vragen stellen ze ? Doen ze echt moeilijk ?
Trics and tips always welcome.

Alvast ne dikke merci voor bruikbare reacties.

Peter

Mawibata



Peter,

eerst en vooral  .

Veel lees en ook postplezier gewenst.


Om op je vraag terug te komen, doel is dat men wil nagaan dat het geen schijnhuwelijk betreft.

Onder andere wenst men te weten of jullie elkaar echt kennen.

Eerst werd ik apart genomen (lekker)

Er werden mij allerlei vragen gesteld, nota's werden genomen.

Dan was het beurt aan de toekomstige echtgenote.

Zelfde scenario bij haar.

Terwijl zij de antwoorden van ons beiden checkten, moesten wij wachten.

Ten slotte samen in de verhoorkamer in.

Nu werden we geconfronteerd met onze antwoorden, en proberen ze je op een leugen te betrappen.




TIP : Als je toekomstige niet weet wat voor kleur van ogen je hebt   :weetikniet:   PROBLEM

Voor ons is het iets makkelijker : altijd bruin    :lachen:



Mawibata


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Baliw-katok

In mijnen tijd (1994) was dit interview niet nodig.  Maar van mijn kant ook een hartelijke  :welcome: en veel suc6 toegewenst.

Baliw-katok

Mawibata

Citaat van: Baliw-katok op maandag 21 september 2009, 23:40:16
In mijnen tijd (1994) was dit interview niet nodig.  Maar van mijn kant ook een hartelijke  :welcome: en veel suc6 toegewenst.

Baliw-katok


Amai, hoe oud zijde gij dan wel nie  ?
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Baliw-katok

Citaat van: Mawibata op maandag 21 september 2009, 23:42:39
Amai, hoe oud zijde gij dan wel nie  ?

67 ... ik bedoel van 1967, en jij   :floet: :floet: :floet:

stip66

Thx voor jullie positieve reacties.

@ Willy: Je kent me van hoors, ikke ook 12 jaar in Het Kamp gewoond en regelmatige klant van Lut Groetjes aan Mhimi.
Over 7 dagen vertrek ik  :thumb:


Digos


Heel simpel.....maak twee cv's op.......

één van haar en één van jouw met alle gegevens en leer en oefen die van buiten.

Gegevens als....

- de maten

- Kleur van de ogen

- Lievingskleur

- Wat eet hij zij/hij graag

- Wat drinkt zij/hij graag

- Wat is de naam van haar of zijn moeder en vader en zus en broer en etc....

- Wat eet zij of hij het liefst?

- Wat is zijn of haar verjaardag.......

kortom alle kleine details...moet je echt doen.


O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Amice

Ik ben toch van mening dat als de intenties goed zijn en de relatie ook dat zo'n CV niet echt nodig is, men weet dat soort zaken dan toch wel lijkt me.

Mocht het geval zich voordoen dat de ambassade afwijst omwille van incorrect beantwoorde vragen, gewoon in beroep gaan.

Ps,
Op de vraag hoe hij zijn kont afveegt behoeft u niet te antwoorden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stip66

@ Amice

Ik denk dat je het niet goed beseft, maar ze kunnen de meest degoutante vragen stellen.
Beroep is niet mogelijk.

Dan heb ik voor jan snot een maand verlof genomen en kan ik weer van vooraf aan beginnen, met een nieuwe vakantie te plannen.

Met als gevolg terug van nul beginnen en alle formaliteiten aanvragen, laten vertalen,........

Het is inderaad het best om goed voorbereid te zijn tijdens zo'n interview.

Zoniet wordt het een peperdure vakantie

Mawibata



Citaat van: stip66 op dinsdag 22 september 2009, 15:23:23

Ik denk dat je het niet goed beseft, maar ze kunnen de meest degoutante vragen stellen.





Nog een paar zaken die me te binnen schieten :

Ze vragen aan ons elk apart, hoeveel en hoe frequent er geld wordt opgestuurd. Ze schenen hier blijkbaar toch wel belang aan te hechten, dat we met dezelfde cijfers over de brug kwamen.

Ook vroegen ze  aan Mihmi (toen zaten we tesamen), wat ze van plan was in   :belgiesmiley: ?
Wilde ze gaan werken, of eenmaal in   :belgiesmiley:  op zoek gaan naar een jongere man ? (over degoutante vragen gesproken, Mihmi wist niet meer waar ze het had)   :negatief:

Dan begon het over het geld opsturen naar de family in de :smiley-philippines: . Dit zit in hun cultuur/genen, en of ik daar wel van op de hoogte was.

Er zouden al wat huwelijksconflicten geweest zijn, omdat de Pinay geld opstuurde, en de echtgenoot het hier niet mee eens was.
Daar hebben ze een punt.
Het kan beter ter sprake komen voor je gehuwd bent, en je hierover in te lichten om misverstanden te voorkomen.
Er zijn Pinay, die geld sturen, waar de man niets van afweet. Geen gezonde situatie, me dunkt.  :neeneenee:









Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.