Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ambassade Interview

Gestart door stip66, maandag 21 september 2009, 23:00:25

Vorige topic - Volgende topic

wesley1977

Peter,

Wat betreft het visum gezinshereniging, dat is voor mij ook momenteel een  :weetikniet:.

Ik heb de voorbije weken wat rondgekeken op het internet en blijkbaar zijn er twee procedures: aanvraag vanuit het buitenland en aanvraag in België. Hoe deze laatste in zijn werk gaat, is mij ook een  :confused2:.

Dient zij dan eerst een toeristenvisum aan te vragen om vervolgens alles te kunnen regelen hier in België? Is deze manier riskanter als een aanvraag doen in de Filippijnen zelf? Zijn er enorme nadelen aan verbonden?

Ik vond dit op volgende website:
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=235

Maar blijkbaar wordt deze tweede mogelijkheid niet zoveel gehanteerd of vergis ik mij? Misschien kan iemand met meer juridische kennis mij hieromtrent meer informatie verschaffen ;).

Voor mij persoonlijk zou dit een veel handigere werkwijze zijn, aangezien ik haar dan kan bijstaan in het verzamelen van de nodige documenten, wat ik nu niet kan doen en daar heb ik het persoonlijk wel wat moeilijk mee. Ik zou natuurlijk ook terug naar de Filippijnen kunnen gaan, maar het probleem is dat ik moeilijk verlof kan krijgen op mijn werk. Mijn verlofdagen zijn trouwens opgebruikt  :floet:

Op de site van de dienst vreemdelingenzaken staat hoe een visumaanvraag moet gebeuren:
http://www.dofi.fgov.be/infovisa/nederlands/visum.htm onder visumbrochures en vervolgens gezinshereniging, maar dan krijg je opnieuw een aantal mogelijk artikels. En dan weet ik weer niet welke van toepassing is.

Wesley



Amice

De mogelijkheid om het vanuit Belgie op te starten, heet in Nederland de advies procedure.
Dit houdt in dat de referent advies vraagt aan de IND of de aanvraag als dusdanig goedgekeurd zal worden.
Indien goedgekeurd kan de filipina direct de aanvraag doen bij de ambassade en zal deze in de meeste gevallen direct worden toegekend.  Bij afwijzing echter is er geen bezwaar mogelijkheid.

Daarnaast dient men onderscheidt te maken in een aanvraag voor gezinshereniging en gezinsvorming.
gezinshereniging kan enkel aangevraagd worden indien men minimaal 6 maanden heeft samengewoont, dit kan in elk land gebeurt zijn,zolang het maar bewijsbaar is.

Indien men dus getrouwd is maar nog niet heeft samengewoont dan zal de aanvraag dienen te geschieden op basis van gezinsvorming.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stip66

Wij zijn gisteren naar de ambassade geweest voor de legal capacity to marry.
Een kort interview ( samen ). De intervieuwer ( een nederlandse vrouw ) probeerde mij echter te laten twijfelen door niets als slecht over deze meisjes te vertellen.
Uiteindelijk was alles in orde. Moesten PHP 1,360 betalen voor de nodige stempels en wij gaan morgen terug naar de ambassade om de papierwinkel op te halen.

Zal daar es vragen wat de procedure is om mijn asaw naar Belgie te halen..

ladgar

Wat ge nodig hebt voor de aanvraag gezinshereniging , op de ambassade in Manilla , staat toch heel duidelijk op de website van de ambassade
http://www.diplomatie.be/manila/default.asp?id=28&ACT=5&content=17&mnu=28

Mawibata

#25

@ Amice : In   :belgiesmiley: maken ze blijkbaar geen verschil tussen  gezinshereniging en gezinsvorming.






Citaat van: wesley1977 op dinsdag  6 oktober 2009, 23:31:05
Nog een link waar ik wat informatie vond:

http://www.diplomatie.be/nl/travel/visa/visumFicheDetail.asp?TEXTID=43083


Wesley,

de link van jou handeld over  (ouder/grootouder)  van een belg

CitaatU bent de buitenlandse ascendent (ouder/grootouder) van een Belg of van een burger van de Unie of van diens echtgeno(o)t(e) of partner met wie een geregistreerd partnerschap bestaat



Bijvoorbeeld mijn Mihmi is nu na 3 jaar   :belgiesmiley:  geworden, en kan haar  ouders/grootouders laten overkomen









Het hier volgend artikel is echter wel van toepassing voor het naar   :belgiesmiley:  halen van de echtgenote. (Oeps, zie nu pas dat ladgar al de link geplaatst had)



These are the requirements for Filipino citizens who wish to travel to Belgium in order to live with a person who is a Belgian citizen or an EU national

GENERAL REQUIREMENTS FOR FAMILY REUNIFICATION (Family Member of a Citizen of the European Union)



1.      Personal appearance of the applicant with appointment at 1-909-101-45-45 (via PLDT phone)/
1-903-101-45-45 (via Bayantel phone) /1-900-101-45-45 (via Globe Landline and Payphone)

2.      Passport valid at least 12 months from the date the application is submitted

3.      Two duly completed and signed application forms with two recent 2 x 2 coloured passport-size photos with WHITE background

4.      Birth Certificate of the applicant on NSO Security Paper, authenticated by DFA

5.      Copy of the Identity Card of the spouse residing in Belgium who is a Belgian citizen or an EU national

6.      Family Composition of the spouse residing in Belgium who is a Belgian citizen or an EU national called "Composition de Ménage/Samenstelling Van Het Gezin" to be obtained from the municipality in Belgium

7.      Residence Certificate of spouse residing in Belgium who is a Belgian citizen or an EU national to be obtained from the municipality in Belgium



SPOUSE :


1.       Marriage Certificate of the applicant on NSO Security Paper, authenticated by DFA

2.       Proof of Civil Status of the applicant before marriage



·        If single, Certificate of Single Status called Certificate of Non-Appearance in the National Indices of Marriage on NSO Security Paper authenticated by DFA

·        If annulled/divorced, Annulment/Divorce Certificate on NSO Security Paper authenticated by DFA

·        If widow/widower, Death Certificate on NSO Security Paper authenticated by DFA



3.       Marriage License

4.       NBI Clearance



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ladgar

visum voor gezinshereniging : visum voor uw vrouw nadat u in de Filippijnen gehuwd zijt
visum voor gezinsvorming : visum voor uw aanstaande om in België met u te huwen

dolfijn76

Citaat van: ladgar op vrijdag  9 oktober 2009, 18:47:02
visum voor gezinsvorming : visum voor uw aanstaande om in België met u te huwen

Bij mijn weten verplichten ze je dan een verloofde visa aan te vragen, maar ik kan mis zijn natuurlijk

Stip66 als je in pinoy gehuwd bent denk dat het vrij moeilijk is om de procedure van gezinshervorming in pinoy te omzeilen met een toeristenvisa. Kans lijkt mij groot dat ze het toeristenvisa weigeren op basis van vestigingsgevaar tja en dan ben je nog geen stap dichter bij het gelukkig samen zijn.

Toegegeven voor alles is een omweg maar je moet ook een beetje geluk hebben want wat voor de één wel werkte kan ondertussen al lang achterhaalt zijn.  Ik bedoel wij zijn ook in België gehuwd en mijn man is met een toeristenvisum naar hier gekomen (wegens omstandigheden zo gekomen) en is sindsdien (sinds dec 2004) ook hier in België en heeft ondertussen de Belgische nationaliteit.  Maar zoals aangegeven tijden veranderen en bij ons is het toevallig zo gelopen en we hebben ook niet met opzet deze weg gevolgd of gekozen maar kan mij voorstellen dat ze daar nu ook al veel attenter op zijn.  Het is niet meer zo eenvoudig om een toeristenvisum te bekomen naar ik heb vernomen.  Nu ja door het aantal illegalen in het land kan ik de overheid niet volledig ongelijk geven dat men strenger en sceptischer wordt.  Het zijn deze illegale mensen die het moeilijk maken voor de mensen die wel met de juiste bedoelingen de procedure starten.

Mawibata



Citaat van: ladgar op vrijdag  9 oktober 2009, 18:47:02
visum voor gezinshereniging : visum voor uw vrouw nadat u in de Filippijnen gehuwd zijt
visum voor gezinsvorming : visum voor uw aanstaande om in België met u te huwen


ladgar : Mihmi heeft dit gedaan, maar het werd afgewezen : vestigingsgevaar.

Het noemde toen officieel in  :belgiesmiley:  wel te verstaan Visum met het oog op huwelijk

De termen en regels verschillen dikwijls tussen   :belgiesmiley:  en   :nederlandsevlag:



:daag:




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

stip66

Wij zijn gisteren naar de lokale city house van Camiling ( Tarlac ) gegaan om ons huwelijk af te kondigen.

Wat we moesten voorleggen:

Van haar:
Certificaat van NSO de ze niet getrouwd is
Geboorteakte

Van mij:
Geboorteakte
Scheidingsakte
Paspoort

Thats all
Maw er heeft niemand gevraagd naar:
Attest van woonst
Attest van nationaliteit
Attest van gezinssamenstelling

Had ik bij en hun gegeven, maar werd niet eens bekeken

:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Wel grappig was dat ze een probleem maakten met mijn namen.
Op de geboorteakte staat Peter Luc Romain + achternaam
Op mijn paspoort staat Peter L.R. + achternaam.

Dit begrepen ze helemaal niet.

Toen ik hun mijn Identiteitskaart toonde, waar op te lezen staat Peter Luc R. + achternaam werden ze helemaal zot, het hele gemeentehuis werd gemobiliseert  :lachen:

Na veel vijven en zessen heb ik hun dat toch kunnen uitleggen, dat in  :belgiesmiley: niet altijd de volledige tussennamen vermeld worden.

Goed, nu naar een ander gebouw voor het befaamde seminarie.

Dit zou aanstaande woensdag plaatsvinden van 08H00 tot 09H00.

Ikke blij, eindelijk zou ik kunnen posten wat daar allemaal verteld wordt.

Na enig overleg, en samen met alle aanwezige vrouwelijke bedienden in het gebouw ( ze hadden hier nog nooit ne  :belgiesmiley: gezien, laat staan over de vloer gehad ), werd besloten om het seminarie als voldaan te markeren  :weetikniet:

Er werden wel grappige vragen gesteld in ruil voor het volbrachte seminarie zoals hoeveel kinderen we van plan waren samen te hebben.

Ikke zij ZERO wat op onbegrip stuitte, Virgie gaf 1 als antwoord op en werd al beter aanvaard  :haha:

Alle antwoorden werden bij veel kribbelen en gommen op een stukske papier geschreven en daarna op een typmachiene, letter bij letter en veel typ-ex uitgetikt  :lachen:

Conclusie: op 21 oktober kunnen we zonder probleen trouwen, enkel het tijdstip is nog onbekend  :confused2:

Ik had enkele dagen geleden beloofd om fotos te posten, maar het uploaden is een eeuwigheid, ben al blij dat mijn aanstaande draadloos internet heeft om de posts te kunnen lezen. Bij deze vraag ik dan ook nog effe respijt.