Bouwkost op de Filippijnen

Gestart door Raftie, donderdag 9 juni 2011, 07:00:58

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio


Ifugao

Citaat van: pierrevanwies&segers op donderdag 19 februari 2015, 15:31:46
soms bij een squall wordt zelfs het zeewater binnen geblazen,ik wen eraan maar de computer die toen permanent in de porch stond heeft er dikwijls de brui aangegeven   :lachen:   


Ik hoop maar dat de overheid je met rust laat want ieder bouwwerk is verboden binnen 40 meter van de shoreline bij hoog water. Deze regel is ingegaan na de Typhoon Yolanda. Bij mij in de buurt zijn al diverse mensen te kennen gegeven dat zij hun huis moeten afbreken.

Ifugao

Aanvankelijk ging het slechts om Leyte & Samar, maar die regel is ook al in Dumaguete - Dauin van kracht.

http://www.sunstar.com.ph/breaking-news/2013/12/13/tacloban-passes-40-meter-no-build-zone-ordinance-318688 

pierrevanwies

hier 20 meter verder is er een frits 8 studios aan het bouwen en naar zijn zeggen om later te verkopen,is niet getrouwd kocht het kleine stukje grond [[net zo klein als de appartementen]] op naam van zijn vorige kulasisi een jaar of 5 geleden; die er vandoor ging.
enfin ,een maand of 10 geleden zijn ze begonnen te bouwen en zonet ikke gemeten en foto getrokken, staat maar ongeveer 25 meter van de hoogwaterlijn maar die schuifd dan ook nog eens hier op deze plek  alle jaren bijna een meter landinwaarts.
 
  .

  dat is dus in bacong net naast le toundra peak.....zodus zo strikt zijn ze hier precies niet met het geven van een bouwvergunning     :ikkeniebegrijp:

stijn54


pierrevanwies

Sori stijn.....   :lachen: 

een duitser noemen we in onze provincie een FRITS   

  KULASISi,a green small parrot that people keep for amusement,

  betekent ook KALAPATING MABABANG LIPAD [a low-flying dove]

  je kan het ook noemen in spaans a QUERIDA,of in short a kiri

  of in engels a MISTRESS

ik had het al eens geschreven in het beruchte topic van gosternkk en zijn kalapating     :daag:  .

komt uit het boek philippines cultuur shock   :hoedjeaf:

Amice

Citaat van: pierrevanwies&segers op vrijdag 20 februari 2015, 04:58:55
hier 20 meter verder is er een frits 8 studios aan het bouwen en naar zijn zeggen om later te verkopen,is niet getrouwd kocht het kleine stukje grond [[net zo klein als de appartementen]] op naam van zijn vorige kulasisi een jaar of 5 geleden; die er vandoor ging.
enfin ,een maand of 10 geleden zijn ze begonnen te bouwen en zonet ikke gemeten en foto getrokken, staat maar ongeveer 25 meter van de hoogwaterlijn maar die schuifd dan ook nog eens hier op deze plek  alle jaren bijna een meter landinwaarts.
 
  .

  dat is dus in bacong net naast le toundra peak.....zodus zo strikt zijn ze hier precies niet met het geven van een bouwvergunning     :ikkeniebegrijp:

Het zou zo maar kunnen zijn dat die kulasisi haar grondstuk dan nog wel op komt eisen en hem als dank voor het bouwen van de appartementen van haar grondgebied jaagt. :weetikniet:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ifugao

Juist Amice, en dan heeft'ie maar op te rotten. Niet erg slim!
Verder denk ik dat hij helemaal geen vergunning heeft, want dan zal de wettige eigenaar op de proppen moeten komen voor handtekeningen etc.

bananacreek

Citaat van: Ifugao op vrijdag 20 februari 2015, 07:28:25
Juist Amice, en dan heeft'ie maar op te rotten. Niet erg slim!
Verder denk ik dat hij helemaal geen vergunning heeft, want dan zal de wettige eigenaar op de proppen moeten komen voor handtekeningen etc.

Correct: Normaal moet de landeigenaar voor conform tekenen op de BUILDING PERMIT......is daar mee gefoefeld dan zijn de rapen gaar als wanneer die vrouw problemen zou gaan maken.............

bananacreek

Citaat van: Ifugao op vrijdag 20 februari 2015, 01:59:13
Aanvankelijk ging het slechts om Leyte & Samar, maar die regel is ook al in Dumaguete - Dauin van kracht.

http://www.sunstar.com.ph/breaking-news/2013/12/13/tacloban-passes-40-meter-no-build-zone-ordinance-318688 

Hangt af van de "zoning regels"............