Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filippino food in Belgium

Gestart door stip66, zaterdag 26 september 2009, 09:28:37

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: alchris op zondag 17 juni 2012, 09:29:05
hallo vanaf heden filipijns/belgisch restaurant te kortemark edewalle, met oa.
humba,tilapia,cebu style roast chicken, lechon,lecho flan, halo halo ,. . . .


edewallestraat 90a
8610 kortemark


www.hofvanedewalle.be

Ik heb al erger gezien, maar deze site trekt op niks...wat je ook klikt je gaat steeds terug naar de homepage. Zoiets on line zetten is anti-reclame, want als de site op niks trekt, zal het eten ook wel van bedenkelijke kwaliteit zijn.

alchris stuur maar een PB als je wil dat ik daar iets deftig van maak....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Adobo

Citaat van: Luke op zondag 17 juni 2012, 08:48:56
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zondag 17 juni 2012, 08:23:52
Citaat van: Adobo op zaterdag 16 juni 2012, 20:04:31
San Miguel light...? Red Horse!

Iemand een idee waar je Red Horse kan kopen in Belgie? Tot nu toe enkel San Mig gevonden...
Begrijp dit even niet. Red Horse is rommel. Bier wat is geinjecteerd met ginebra om het alcoholpercentage kunstmatig op te kloppen, zodat men geld bespaart ter eerdere dronkenschap.
Feitelijk is het een mixdrank, bij ons noemen we dat een kopstoot en in Duitsland is het ook populair.
Een Belg die in PH verlangt naar Vlaamse Friet of een Ollander die zijn Kaas mist ala, maar een Europeaan die Red Horse mist valt buiten mijn bevattingsvermogen, ten minste als het om de smaak gaat.
En kost dan ook nog eens 2,60 per fles, daar heb je een beste trappist voor.

Dus eigenlijk een tip: mix pils van slechte kwaliteit met Wodka of jenever (waarschijnlijk het eerste want smaakloos) dan kan je weer met je gedachten naar de PH.

Het zal waarschijnlijk de Filipina (o) zijn die het mist. En voor hun is het doel zo snel mogelijk (en goedkoop) dronken worden...  :crazy:

Maar ik ben het heeeeeeeeeeeeeeelemaal met je eens! Het is rommel!

Kben zelf Filipino... Smaken verschillen gelukkig maar.

Deep Throat

Citaat van: Adobo op zondag 17 juni 2012, 20:57:48
Citaat van: Luke op zondag 17 juni 2012, 08:48:56
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zondag 17 juni 2012, 08:23:52
Citaat van: Adobo op zaterdag 16 juni 2012, 20:04:31
San Miguel light...? Red Horse!

Iemand een idee waar je Red Horse kan kopen in Belgie? Tot nu toe enkel San Mig gevonden...
Begrijp dit even niet. Red Horse is rommel. Bier wat is geinjecteerd met ginebra om het alcoholpercentage kunstmatig op te kloppen, zodat men geld bespaart ter eerdere dronkenschap.
Feitelijk is het een mixdrank, bij ons noemen we dat een kopstoot en in Duitsland is het ook populair.
Een Belg die in PH verlangt naar Vlaamse Friet of een Ollander die zijn Kaas mist ala, maar een Europeaan die Red Horse mist valt buiten mijn bevattingsvermogen, ten minste als het om de smaak gaat.
En kost dan ook nog eens 2,60 per fles, daar heb je een beste trappist voor.

Dus eigenlijk een tip: mix pils van slechte kwaliteit met Wodka of jenever (waarschijnlijk het eerste want smaakloos) dan kan je weer met je gedachten naar de PH.

Het zal waarschijnlijk de Filipina (o) zijn die het mist. En voor hun is het doel zo snel mogelijk (en goedkoop) dronken worden...  :crazy:

Maar ik ben het heeeeeeeeeeeeeeelemaal met je eens! Het is rommel!

Kben zelf Filipino... Smaken verschillen gelukkig maar.
Inderdaad, abusievelijk niet gesignaleerd. Je maakt een punt als het om heimweegevoel gaat, de Nederlanders zijn dan niet anders.
Maar de uitspraak over de kwaliteit blijf ik houden. Maar misschien toch een idee dat wodka-pils mixje voor het Filipijnse dronkengevoel. Fink-Brau van de Lidl of zo als pils, geen goed merk verpesten.


Budgie

Als heer van stand moet U weten dat Schultenbrau van Aldi nog goedkoper is. En ook je dorst lest
Maar U weet ook wel dat de meesten als je ze een glas bier voorzet niet eens je kunnen vertellen wat voor merk het is.
Getting older beats the alternative -dying young

Deep Throat

Citaat van: Budgie op zondag 17 juni 2012, 22:54:26
Als heer van stand moet U weten dat Schultenbrau van Aldi nog goedkoper is. En ook je dorst lest
Maar U weet ook wel dat de meesten als je ze een glas bier voorzet niet eens je kunnen vertellen wat voor merk het is.
Als heer van stand ben ik wel deels op de hoogte van bieren en de laatste zin is volkomen juist.
Er zijn echter uitzonderingen. Er bestaan een paar bieren die niet uitgelagerd zijn en die de naam pils nauwelijks verdienen. Dat is niet Schultenbrau, want dat is een etiketbier wat (zeker tot voor kort) uit de kraan van Bavaria komt/kwam, dus in mijn ogen een normaal bier.

Voorbeelden uit NL van een niet uitgelagerd bier is Pitt Pils en Hollandia. Fink Brau is ook zo'n type.

Nu is Bavaria boven de rivieren niet populair, maar daar geldt je zin dus voor, het is kwalitatief zeker geen mindere kwaliteit, het zit voornamelijk tussen de oren.
Maar Alfa b.v. haal je er makkelijk uit, evenals Leeuw en Grolsch, dan heb ik het niet over kwaliteit maar smaakverschil. En Hertog Jan en Dommelsch waren in ieder geval eender maar velen hoorde ik over het verschil oreren. Het zij zo.

Zelf ben ik helemaal geen pilsdrinker in NL, ik drink nog liever een sjoes als er niks anders is. Bij hevige dorst prefereer ik Alfa, Leeuw of Grolsch maar bij echte dorst smaakt alles lekker, dan drink ik zelfs SM-light en in noodgevallen zelfs ja... Red Horse.

vvjoris

Citaat van: Deep Throat op zondag 17 juni 2012, 23:37:36
Citaat van: Budgie op zondag 17 juni 2012, 22:54:26
Als heer van stand moet U weten dat Schultenbrau van Aldi nog goedkoper is. En ook je dorst lest
Maar U weet ook wel dat de meesten als je ze een glas bier voorzet niet eens je kunnen vertellen wat voor merk het is.
Als heer van stand ben ik wel deels op de hoogte van bieren en de laatste zin is volkomen juist.
Er zijn echter uitzonderingen. Er bestaan een paar bieren die niet uitgelagerd zijn en die de naam pils nauwelijks verdienen. Dat is niet Schultenbrau, want dat is een etiketbier wat (zeker tot voor kort) uit de kraan van Bavaria komt/kwam, dus in mijn ogen een normaal bier.

Voorbeelden uit NL van een niet uitgelagerd bier is Pitt Pils en Hollandia. Fink Brau is ook zo'n type.

Nu is Bavaria boven de rivieren niet populair, maar daar geldt je zin dus voor, het is kwalitatief zeker geen mindere kwaliteit, het zit voornamelijk tussen de oren.
Maar Alfa b.v. haal je er makkelijk uit, evenals Leeuw en Grolsch, dan heb ik het niet over kwaliteit maar smaakverschil. En Hertog Jan en Dommelsch waren in ieder geval eender maar velen hoorde ik over het verschil oreren. Het zij zo.

Zelf ben ik helemaal geen pilsdrinker in NL, ik drink nog liever een sjoes als er niks anders is. Bij hevige dorst prefereer ik Alfa, Leeuw of Grolsch maar bij echte dorst smaakt alles lekker, dan drink ik zelfs SM-light en in noodgevallen zelfs ja... Red Horse.
Alle bieren die hier ter sprake komen moeten kwalitatief onder doen voor  :belgiesmiley: bieren, als er iets is wat wij goed kunnen maken, is het dat wel. San Miguel is weeldwijd drinkbaar, maar dat jullie daar een light versie van prefereren, .... degoutant, drink dan water met een scheut Tanduay in é, even snel zat...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

huisman45

als belg waar je misselijk van word ben je trots op je bier,
is ook persoonlijk vind al die zogenaamde bieren van de belgen niet zo bijzonder.
maar ik drink liever een duits biertje ook persoonlijk,
daarnaast de hollandse en ook sm etc en het enige trappisten bier dat goed te drinken is
komt uit moergestel.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

vvjoris

Citaat van: huisman45 op maandag 18 juni 2012, 05:19:12
als belg waar je misselijk van word ben je trots op je bier,
is ook persoonlijk vind al die zogenaamde bieren van de belgen niet zo bijzonder.
maar ik drink liever een duits biertje ook persoonlijk,
daarnaast de hollandse en ook sm etc en het enige trappisten bier dat goed te drinken is
komt uit moergestel.
Het is hoe dit land georganiseerd is waar ik misselijk van wordt....geen haar beter dan Griekenland. Geef mij dan maar  :smiley-philippines:, daar geven ze tenminste toe dat ze corrupt zijn. Een aantal bieren hier zijn wel super, zoals Duvel, Karmeliet, Tripel (Bruine bieren heb ik niet zo graag), en waarschijnlijk 1000 andere. Liever Duits dan Tsjechisch (daar komt Pils namelijk oorspronkelijk vandaan) is een kwestie van smaak...en trappist uit Moergestel? Nooit van gehoord.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Bulldozer

Citaat van: vvjoris op maandag 18 juni 2012, 05:58:24
Het is hoe dit land georganiseerd is waar ik misselijk van wordt....geen haar beter dan Griekenland. Geef mij dan maar  :smiley-philippines:, daar geven ze tenminste toe dat ze corrupt zijn. Een aantal bieren hier zijn wel super, zoals Duvel, Karmeliet, Tripel (Bruine bieren heb ik niet zo graag), en waarschijnlijk 1000 andere. Liever Duits dan Tsjechisch (daar komt Pils namelijk oorspronkelijk vandaan) is een kwestie van smaak...en trappist uit Moergestel? Nooit van gehoord.
Te diep in het flesje gekeken? Wat heeft de organisatie van Belgie en corruptheid nou weer met de smaak en qualiteit van bier te maken?  :confused2:

Citaat van: Deep Throat op zondag 17 juni 2012, 23:37:36
Bij hevige dorst prefereer ik Alfa, Leeuw of Grolsch maar bij echte dorst smaakt alles lekker, dan drink ik zelfs SM-light en in noodgevallen zelfs ja... Red Horse.
Als je dorst heb kan je beter iets anders drinken dan bier. Alcohol droogt namelijk uit.

vvjoris

Citaat van: Bulldozer op maandag 18 juni 2012, 06:12:20
Citaat van: vvjoris op maandag 18 juni 2012, 05:58:24
Het is hoe dit land georganiseerd is waar ik misselijk van wordt....geen haar beter dan Griekenland. Geef mij dan maar  :smiley-philippines:, daar geven ze tenminste toe dat ze corrupt zijn. Een aantal bieren hier zijn wel super, zoals Duvel, Karmeliet, Tripel (Bruine bieren heb ik niet zo graag), en waarschijnlijk 1000 andere. Liever Duits dan Tsjechisch (daar komt Pils namelijk oorspronkelijk vandaan) is een kwestie van smaak...en trappist uit Moergestel? Nooit van gehoord.
Te diep in het flesje gekeken? Wat heeft de organisatie van Belgie en corruptheid nou weer met de smaak en qualiteit van bier te maken?  :confused2:
Geen druppel alcohol gedronken vorig weekend...
Ik reageer op
Citaat
Citaat van: huisman45 op Vandaag om 05:19:12
als belg waar je misselijk van word ben je trots op je bier
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.