Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filippino food in Belgium

Gestart door stip66, zaterdag 26 september 2009, 09:28:37

Vorige topic - Volgende topic

Marinero

Citaat van: vvjoris op maandag 18 juni 2012, 05:58:24
Citaat van: huisman45 op maandag 18 juni 2012, 05:19:12
daar geven ze tenminste toe dat ze corrupt zijn.

Daar heb je eigenlijk wel een punt. Als je in nederland bijvoorbeeld een legalisatie stempeltje moet halen dan betaal je daar 15 euro voor. Dus je wordt ook gewoon genaaid, maar je krijgt er wel een bonnetje bij. En iedereen die dat simpele stempeltje koopt, of, door de strot gedrukt krijgt, wordt even hard bedonderd. Dus het voelt voor je gevoel beter, als iedereen even hard wordt opgelicht. Maar geld weg =  vaak gewoon weg, wat de eindbestemming ook is.

Maar ja dit is het financiele gedeelte qua gerechtelijke macht kan ik Nederland wel waarderen.. denk ik ?

vvjoris

Citaat van: Marinero op maandag 18 juni 2012, 07:04:50
Citaat van: vvjoris op maandag 18 juni 2012, 05:58:24
Citaat van: huisman45 op maandag 18 juni 2012, 05:19:12
daar geven ze tenminste toe dat ze corrupt zijn.
qua gerechtelijke macht kan ik Nederland wel waarderen.. denk ik ?
Oei, in  :belgiesmiley: wringt daar ook wel een beetje het schoentje.... het duurt hier eeuwen voor je gerechtelijk iets geregeld krijgt...
Hier wordt ook wel eens een prulle-drugdealertje opgepakt met veel vertoon, zoals 7 flikkenkarretjes... daarna laten ze die weer gaan wegens procedurefouten....inbreken, stelen, als priester kinderen misbruiken....dat kan hier wel allemaal zonder probleem

is wel  :offtopic: ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Deep Throat

Citaat van: Bulldozer op maandag 18 juni 2012, 06:12:20
Als je dorst heb kan je beter iets anders drinken dan bier. Alcohol droogt namelijk uit.
Helemaal juist, ik bedoelde alleen ALS ik graag een bier lust. Water is nog altijd het beste.

Ik probeerde in mijn reactie aan te geven dat die niet was bedoeld om een over-en-weer reactie te krijgen over waar de pils nu eigenlijk het beste is (B-D-NL), dat was niet de bedoeling maar dat werkt nu eenmaal zo op een forum.

Maar hoe je nu ineens weer op corruptie komt? Laat ik het eens proberen. Huisman was voor mij ook niet geheel duidelijk maar volgens mij bedoelde hij te zeggen dat er zoveel kritiek op eigen land is in het algemeen tegenover PH maar o wee als er nationale trotsen in het geding komen dan krijgen we een waas voor ogen, dan staan we pal.
Mocht ik het fout hebben dan is dit MIJN interpretatie.

Verder lijkt me corruptie en Philippine food weinig met elkaar van doen hebben.

En ik durf nu op straffe van felle reacties mijn eigen smaak-wet niet meer neer te zetten, want dan activeer ik het alleen maar.

huisman45

sorry voor de slechte formulering,
maar je hebt gelijk.
en uit moergestel is La trappe
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

vvjoris


Citaat van: Bulldozer op maandag 18 juni 2012, 06:12:20
Als je dorst heb kan je beter iets anders drinken dan bier. Alcohol droogt namelijk uit.
Citaat
Maar hoe je nu ineens weer op corruptie komt?
Zoals ik al zei,  :offtopic:
Citaat
o wee als er nationale trotsen in het geding komen dan krijgen we een waas voor ogen, dan staan we pal.
Ik heb helemaal geen nationale trots, maar bekijk het objectief: het 'gemiddelde' Belgische bier steekt torenhoog uit boven eender welk ander bier en:
Citaat
Het zeldzame bier Westvleteren Twaalf, afkomstig van Sint-Sixtusabdij van Westvleteren, is in juli uitgeroepen tot het beste bier ter wereld door de site ratebeer.com. De Westvleteren Extra 8 staat op plaats 9 en de Rochefort Trappistes op plaats 4. Volgens de Amerikaanse webstek is op de drie Belgische bieren na, slechts één Europees bier de top-10 waardig. Op 8 staat de Nörrebro Bryghus North Bridge Extreme uit Denemarken. De overige zes plaatsen in de top-10 worden ingenomen door Amerikaanse bieren.
bron: De Financiële Telegraaf/ Knack
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Tinulang_Manok

Citaat van: vvjoris op maandag 18 juni 2012, 10:52:40
Citaat
De overige zes plaatsen in de top-10 worden ingenomen door Amerikaanse bieren.

Maar hoeveel is die top 10 dan waard ??? ik bedoel, welk amerikaans bier kan beter zijn als :belgiesmiley: bier ???
Heb overigens gisteren duist Franziskaner Weissbier gehad, en dat is best wel lekker, die mag van mij ook wel in de top 10.
Amare et sapere vix deo conceditur

*Moderator


Emigrant

Citaat van: alchris op zondag 17 juni 2012, 09:29:05
hallo vanaf heden filipijns/belgisch restaurant te kortemark edewalle, met oa.
humba,tilapia,cebu style roast chicken, lechon,lecho flan, halo halo ,. . . .


edewallestraat 90a
8610 kortemark


www.hofvanedewalle.be

Leuk, in welke stad zitten jullie??
We hebben honger!!!

Kano

Is in dat hof wel eens iemand gaan eten en hoe beviel dat ?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Cees


Vraagje is dat restaurant in Antwerpen er nog?

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb