docu.. en andere .. bij verlaten van manila en aankomst in amsterdam en zaventem

Gestart door Anakin, woensdag 20 juli 2011, 20:23:50

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: disnoke op donderdag 21 juli 2011, 06:49:37
In Brussel is er geen enkele controle op documenten of geld enkel douane ze komt immers uit NL.  

Dit klopt niet, mijn vrouw heeft wel degelijk een controle moeten ondergaan in Brussel, eveneens een kort interview!  :jajaja: Zij is in Belgie toegekomen met Etihad, Manilla - Abu Dhabi - Brussel.

Anakin

Citaat van: Phille op woensdag 20 juli 2011, 21:24:07
Anakin,vliegt ze van amsterdam naar brussel?



inderdaad,ze vliegt van manila naar amsterdam en vandaar naar brussel
zo doe ik het ook met KLM als ik naar ginder ga en terugkeer.
zo heb ik het al 2 keer gedaan.

Phille

Citaat van: Anakin op donderdag 21 juli 2011, 08:29:42
Citaat van: Phille op woensdag 20 juli 2011, 21:24:07
Anakin,vliegt ze van amsterdam naar brussel?



inderdaad,ze vliegt van manila naar amsterdam en vandaar naar brussel
zo doe ik het ook met KLM als ik naar ginder ga en terugkeer.
zo heb ik het al 2 keer gedaan.


In Nederland is dat transit, dus geen controle; in België kan ze wel gecontroleerd worden, toen mijn vrouw arriveerde werd er haar om de volgende documenten gevraagd:

- het marriage contract
- haar paspoort
- birth certificate
- kopie van uw ID

en ze onderging een kort interview; maar of dit standaard is weet ik niet, kan ook steekproefgewijs uitgevoerd worden.

Wat de bagage betreft; die zal niet mee naar Brussel gaan als zij niet aan boord is; maak u daar maar geen zorgen over. Als zij niet board dan zal de bagage van het vliegtuig gehaald worden, standaard security procedure.







Anakin

@phille

dankje well voor info.
zo kunnen we voor geen verassing komen te staan.
maar goed ze weet ,wat ze moet bij haar hebben allemaal.
ik verwachte me wel aan zoiets,maar wist niet zeker wat ze vragen
of van cfo stamp of sticker wisten we niets af

wel raar is nu ,zij nog een siminar moet doen bij cfo  ,hoewel we dat in bohol ook moesten doen voor we trouwen de wet daar.
over planning en kids.

wij zijn dus in bohol getrouwd voor de wet,nadat we toestemming hebben gervaagd in manila .
had ik geweten wat ik nu weet ,dan hadden we heel wat tijd kunnen sparen .

wij wisten van niets toen we wilde trouwen. daardoor veel tijd verloren daar ook.

vele groetjes anakin

rony

Toen wij arriveerden in belgie ( vanuit madrid) hebben ze mijn id gevraagd en efkens een babbelke gemaakt aan de uitgang ... Mijn vrouw is er los doorgelopen . Mss zag ik eruit als een terrorist na anderhalve dag reizen ;;;; :lachen: :lachen: :lachen:
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

Anakin

Citaat van: rony op donderdag 21 juli 2011, 09:48:51
Toen wij arriveerden in belgie ( vanuit madrid) hebben ze mijn id gevraagd en efkens een babbelke gemaakt aan de uitgang ... Mijn vrouw is er los doorgelopen . Mss zag ik eruit als een terrorist na anderhalve dag reizen ;;;; :lachen: :lachen: :lachen:

@rony

jij bent je vrouwke gaan halen in haar land ? ,gezien je bij haar was :)
en hoezo via madrid ? 

Amice

De spanje route is voor filipinas nog steeds interessant aangezien spanje niet al te moeilijk doet en de filippijnen een koloniaal verleden met spanje hebben waardoor ze meer rechten hebben.

Spanje is vervolgens een aanbevelingswaardig alternatief voor de bekende Belgie route.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

@Anakin Het seminar bij de CFO is bedoeld als voorbereiding op het verblijf in het buitenland  (hoe slecht de buitenlanders wel niet zijn en op welke rechten men aanspraak kan maken ). Het huwelijksseminar was bedoeld als voorbereiding op het huwelijk.

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Anakin

Citaat van: Kano op donderdag 21 juli 2011, 11:51:08
@Anakin Het seminar bij de CFO is bedoeld als voorbereiding op het verblijf in het buitenland  (hoe slecht de buitenlanders wel niet zijn en op welke rechten men aanspraak kan maken ). Het huwelijksseminar was bedoeld als voorbereiding op het huwelijk.

:hoedjeaf:

dankje wel kano  :biggrinn:
ik hoop dat ze mij vrouw daar niet afscrhrikken om naar hier te komen.
hoewel ze al beetje op de hoogte is van van situatie hier ,maar niet wat haar rechten zijn.
maar goed dat haar inlichten daarover.  :thumb:

:hoedjeaf:


Anakin

Citaat van: Amice op donderdag 21 juli 2011, 11:36:40
De spanje route is voor filipinas nog steeds interessant aangezien spanje niet al te moeilijk doet en de filippijnen een koloniaal verleden met spanje hebben waardoor ze meer rechten hebben.

Spanje is vervolgens een aanbevelingswaardig alternatief voor de bekende Belgie route.

welke maatschapij neem je dan ,en wat is vliegroute dan ,hoeveelkeer moet je overstappen ? en waar :)