docu.. en andere .. bij verlaten van manila en aankomst in amsterdam en zaventem

Gestart door Anakin, woensdag 20 juli 2011, 20:23:50

Vorige topic - Volgende topic

Anakin

Hello beste leden hier.

ik heb vraagje ,

mij vrouw vraagt wat ze moet voorleggen als wil vertrekken naar belgie.
wat controleren ze allemaal. zeker is dat ze pasport en visum moet voorleggen voor ze bagage afleverd.
gezien we getrouwd zijn,vraag ze ook ,of haar achternaam niet zelfde moet zijn of die van mij.
want ze heeft nog steeds haar familynaam op haar Identiteitskaart en weet niet of op haar visum dat het geval zal zijn.
wat moet ze nog voorleggen als ze manila will verlaten,worden nog documenten gevraagt.

hoe zit dat als ze in amsterdam komt,want ze gaat via amsterdam naar brussel . met klm
wat moet ze daar voorleggen ,op wat ze gecontroleerd,
ik wil ze goed voorbereid is als hier mag komen,ze onderweg niet word tegengehouden op een van die luchthavens.
wat gebeurt met bagage,want als haar bagage in manila,als is afgegeven,kan er nog van alles misslopen.
dan komt haar bagage mischien aan in brussel ,terwijl ze nog in manila of amsterdam is.
gezien ze alleen reis,ik haar niet kan bijstaan.

raden jullie aan ,ik haar zelf gaat halen en meereis ?.
want wat als er iets missloopt,wat gebeurt er met haar ????
jullie hebben allemaal al ervaring daarmee,daarom vraag ik jullie advies.

met vele dank
groetjes anakin .

Amice

Als ze definitief afreist naar belgie zal ze ook een stamp in haar paspoort moeten hebben van CFO of in ieder geval het certificaat daarvan moeten hebben.

Een copie van de huwelijksakte kan uitsluitsel bieden in geval er oneenigheid bestaat over de vermeldde namen in paspoort,ticket enz.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille


disnoke

Op Amsterdam zal haar paspport gecontroleerd worden maar dit zal in orde zijn als het visum is aangebracht, om bagage moet je je geen zorgen maken die zal doorgestuurd worden tot in Brussel, wel zeker je gsm nummer meegeven.  In Brussel kan ze enkel problemen krijgen als ze dingen meeheeft dat niet mag, denk aan gedroogde vis, teveel sigaretten

Digos

Maak je niet teveel zorgen, als ze een geldig paspoort en visa heeft....geen probleem evenals de bagage zowel voor Manilla als Amsterdam zoals Disnoke al aangaf.

CitaatAls ze definitief afreist naar belgie zal ze ook een stamp in haar paspoort moeten hebben van CFO of in ieder geval het certificaat daarvan moeten hebben.

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,33.0.htmlCFO

Geen CFO sticker/attest, gaan ze het land niet uit

Voorzie haar van de nodige kwarta.....op de luchthaven heeft ze nog een luchthaventaks te betalen van 750 peso en daarboven op nog een traveltax aan een andere balie omdat ze de phils verlaat.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Amice

Citaat van: Digos op woensdag 20 juli 2011, 23:22:29
Maak je niet teveel zorgen, als ze een geldig paspoort en visa heeft....geen probleem evenals de bagage zowel voor Manilla als Amsterdam zoals Disnoke al aangaf.

CitaatAls ze definitief afreist naar belgie zal ze ook een stamp in haar paspoort moeten hebben van CFO of in ieder geval het certificaat daarvan moeten hebben.

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,33.0.htmlCFO

Voorzie haar van de nodige kwarta.....op de luchthaven heeft ze nog een luchthaventaks te betalen van 750 peso en daarboven op nog een traveltax aan een andere balie omdat ze de phils verlaat.

O0

Dat niet alleen, ze zal ook geld moeten kunnen tonen aan de nederlandse douane dat ze niet platzak is en minstens geld voor verdere doorreis bij zich moeten hebben.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Digos


Niet correct Amice, bij aankomst op Schipol met een  :belgiesmiley: D-visum gezinshereniging wensen ze je nog een prettig verblijf in  :eu:

Zolang haar visa rechtstgeldig is.....vragen ze nergens naar.
LIVE ONCE - LIVE IT

Amice

Citaat van: Digos op donderdag 21 juli 2011, 00:02:22

Niet correct Amice, bij aankomst op Schipol met een  :belgiesmiley: D-visum gezinshereniging wensen ze je nog een prettig verblijf in  :eu:

Zolang haar visa rechtstgeldig is.....vragen ze nergens naar.

Ze zal toch niet de eerste zijn die aangehouden wordt omdat ze geen geld op zak heeft.
Zoniet in Amsterdam dan wel in Brussel loopt ze dat risiko,die uiteraard steekproef gewijs plaatsvinden en wellicht enkel naar  gevraagd wordt bij verdenking.
Aangezien amsterdam in dit geval de eerste Schengen entree is heeft de douane daar zelfs de plicht dat te doen.
Wie stuurt iemand op een internationale reis zonder n stuiver op zak?  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

disnoke

In Brussel is er geen enkele controle op documenten of geld enkel douane ze komt immers uit NL. 

Phille

Citaat van: Digos op woensdag 20 juli 2011, 23:22:29
Maak je niet teveel zorgen, als ze een geldig paspoort en visa heeft....geen probleem evenals de bagage zowel voor Manilla als Amsterdam zoals Disnoke al aangaf.

CitaatAls ze definitief afreist naar belgie zal ze ook een stamp in haar paspoort moeten hebben van CFO of in ieder geval het certificaat daarvan moeten hebben.

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,33.0.htmlCFO

Geen CFO sticker/attest, gaan ze het land niet uit

Voorzie haar van de nodige kwarta.....op de luchthaven heeft ze nog een luchthaventaks te betalen van 750 peso en daarboven op nog een traveltax aan een andere balie omdat ze de phils verlaat.

O0

Mijn vrouw heeft die traveltax niet moeten betalen, vraag me niet waarom  :weetikniet: