docu.. en andere .. bij verlaten van manila en aankomst in amsterdam en zaventem

Gestart door Anakin, woensdag 20 juli 2011, 20:23:50

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: Anakin op donderdag 21 juli 2011, 12:09:28
Citaat van: Amice op donderdag 21 juli 2011, 11:36:40
De spanje route is voor filipinas nog steeds interessant aangezien spanje niet al te moeilijk doet en de filippijnen een koloniaal verleden met spanje hebben waardoor ze meer rechten hebben.

Spanje is vervolgens een aanbevelingswaardig alternatief voor de bekende Belgie route.

welke maatschapij neem je dan ,en wat is vliegroute dan ,hoeveelkeer moet je overstappen ? en waar :)



KLM :  Manila- Amst- Madrid, en met Brussels airlines naar Brussel ondermeer. Of met Quatar airways bijvoorbeeld.
Rich de Nederbelg.

Anakin

welke papieren heeft me vrouw nodig in CFO

en waar vind ze legal capacity ?
liefst in engels 

Tinulang_Manok

#22
Citaat van: Anakin op donderdag 21 juli 2011, 14:50:23
welke papieren heeft me vrouw nodig in CFO

en waar vind ze legal capacity ?
liefst in engels  


De legal capacity to contract marriage heb je als het goed is gekregen op de ambassade voordat je trouwde, anders kun je niet trouwen...
Bij het als je vrouw er geen kopie meer van heeft moet het papier nog in de archieven van de LCR te vinden zijn (daar heeft mijn vrouw hem ook weer gevonden toen de CFO dames in Cebu een kopie van de legal capacity wilden hebben)

Meer informatie kan hier worden gevonden: http://www.cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=1348:fiancee-spouses-and-other-partners-of-foreign-nationals&catid=140

Requirements zijn:
Requirements for Attendance to Guidance and Counseling Program

Two (2) valid identification cards (IDs) with photograph;
Duly completed guidance and counseling form;
If married, certified true copy and photocopy of marriage contract on security paper from the National Statistics Office, or Local Civil Registry Offices;
Other documents as may be required by the counselors;
and Payment of P250.00 counseling fee.

let vooral op het "Other documents as may be required by the counselors" ze kunnen dus echt elk document vragen, en doen dat ook (vooral in Cebu), van te voren laten bellen door je vrouw en vragen wat ze willen voorkomt onnodig heen en weer gereis.
Overigens doet de CFO zelf niet het councelen, dat hebben ze uitbesteed aan St. Mary Euphrasia Foundation-Center for Overseas Workers (SMEF-COW in Manila en Cebu) en People's Reform Initiative for Social Mobilization, Inc. (PRISM in Manila).
Makkelijker kunnen we het niet voor u maken, wel lastiger  :jajaja:
Amare et sapere vix deo conceditur

Digos

Requirements for Attendance to Guidance and Counseling Program

Two (2) valid identification cards (IDs) with photograph;

Duly completed guidance and counseling form;

If married, certified true copy and photocopy of marriage contract on security paper from the National Statistics Office, or Local Civil Registry Offices; or original and photocopy of marriage contract duly authenticated by the Philippine Embassy/ Consulate (if married abroad)

Other documents as may be required by the counselors; and
Payment of P250.00 counseling fee.

Het laatste zinnetje is gevaarlijk daar....men vrouw heeft vier keer van Bacolod naar Cebu moeten gaan voor ze tevreden waren.

Kijk voor meer info eens op de site van CFO

Voor een copy van je legal capacity moet je terug naar de City hall waar je bent gehuwd......civil register, die houden die in, een copy ervan maken ze geen probleem van.....laat enkele copy's meer maken is een tip.
LIVE ONCE - LIVE IT

Anakin

thanx allemaal voor informatie  :thumb:

on de website staat niets over legal capacity ,hoe komt da.
waarom zetten ze niet op de site als ze erom vragen .
gelukkig zijn jullie ervan op de hoogte :)
door ervaring.

Digos


In de phils kan je alles verwachten, daarmee men vermelding naar het laatste zinnetje

CitaatOther documents as may be required by the counselors

Van al je officiele documenten....maak er direct genoeg kopie's van en breng dat allemaal mee.

Men vrouw hebben ze eens terug gestuurd omdat ze de postnummer van Belgie niet kon invullen  :crazy:

Ja dat is de phils hé!!!

Citaatwaarom zetten ze niet op de site als ze erom vragen .

Ze zetten wel de requirments op de site......maar de laaste zin maakt het wel heel breed, en daar moet je rekening mee houden op de phils.

Mabuhay

LIVE ONCE - LIVE IT

Tinulang_Manok

Citaat van: Anakin op donderdag 21 juli 2011, 16:01:04
thanx allemaal voor informatie  :thumb:

on de website staat niets over legal capacity ,hoe komt da.
waarom zetten ze niet op de site als ze erom vragen .
gelukkig zijn jullie ervan op de hoogte :)
door ervaring.


tja, dat valt dus onder het kopje "Other documents as may be required by the counselors"....
valt nog mee dat ze je een beetje waarschuwen, normaal worden de regels zonder waarschuwing veranderd....
maar hierdoor kon mijn vrouw dus weer een dag op-en-neer van Negros-Cebu-Negros  :mauer:
Amare et sapere vix deo conceditur

Tinulang_Manok

Citaat van: Digos op donderdag 21 juli 2011, 16:18:45

Van al je officiele documenten....maak er direct genoeg kopie's van en breng dat allemaal mee.


100% mee eens, scheelt een hoop ellende  :thumb:

en als je vrouw bij de counceling is, zorg ervoor dat ze je kan bellen, want de vragenlijst zit vol met vragen van wat is je nieuwe adres, wat is het telefoonnummer in europa etc.
Amare et sapere vix deo conceditur

Anakin

mijn vrouw zeg er verschillende soorten legal capacity zijn
weten jullie daarvan ?

Tinulang_Manok

Citaat van: Anakin op donderdag 21 juli 2011, 16:47:21
mijn vrouw zeg er verschillende soorten legal capacity zijn
weten jullie daarvan ?

Nee, er is maar 1 soort Legal Capacity en die heb je van de ambassade gekregen.
Tenminste als je de Legal Capacity to Contract Marriage bedoeld, ik kan me voorstellen dat er ook een Legal Capacity to Fall off a Cliff onto my Wife is, maar daar weet ik dan niets van  :biggrinn:
Amare et sapere vix deo conceditur