Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

beveiliging...

Gestart door xav, vrijdag 26 augustus 2011, 15:07:20

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Daar ben ik het volledig mee eens jos, ook hier zijn de buren naast de gate onze sociale controle en dan dienen ze ook nog de compound bewoners te passeren, alvorens bij ons te geraken.
Als je een goede band hebt met de buurt, dan wordt je ingedekt. Zo af en toe eens iets terug doen doet wonderen.
Maar goed er zit altijd ook kaf onder het koren dus oppassen moet je altijd.

Het kan overigens ook anders:
Net vernomen dat de vriendin van n nederlander is beroofd en vermoord(niet de eerste dit jaar).Zij had 3 kinderen van n ander en de man had n huis voor dr gekocht waar haar familie meteen bij ingetrokken is.

De familie verwacht uiteraard niets anders dan dat hij de 3 kinderen verder opvoed(onderhoud) en zij in het huis kunnen blijven. of de nederlander dat leuk vindt is minder belangrijk. Eens gegeven blijft gegeven ook al moet hij nog jaren het huis afbetalen.

Met zo'n familie zit je dan wel veilig  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Tinulang_Manok

Citaat van: josv op dinsdag 30 augustus 2011, 10:13:26
Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 29 augustus 2011, 16:07:58
Tja, zolang de PNP niets doet voor je, ben je afhankelijk van de familie, wil je dat niet zijn, bouw een fort in de  :smiley-philippines: of blijf in  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: wonen.
Maar dat is slechts mijn mening, ik kan het ook verkeerd hebben en als Tinulang Manok eindigen  :jajaja:.

Als je nu al zo denkt dan denk ik niet dat je naar de PH moet komen. Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken als ik zeg : ik ben kwa veiligheid van familie afhankelijk, heb geen bolo-bolo onder m'n bed, geen hond ( wel 25 luidruchtige parkieten  :biggrinn: ) en heb nog nooit de Keystone Cobs nodig gehad. Het kan ook allemaal wel meevallen hoor. Tis maar hoe jejezelf gedraagt te opzichte van de buitenwereld.

Ik woon hier nu al bijna 4 jaar in 'n simpel klein wijkje ,in een doodlopend straatje. Huurhuisje op 'n lot van 85m2. Na 4 jaar kennen ze ons ( mijn vrouw al wat langer ) nu onderhand wel. Ze zien Nene iedere dag vroeg weggaan naar de eatery ( ik wat later ;) ), en weten dus dat er de hele dag, tot s'avonds 10 uur, niemand aanwezig is. Zelfs als we op vakantie gaan dan ziet iedereen ons wel lopen met de koffers. Op een of andere manier bouw je dan toch 'n band op met de buren en is er een grotere sociale controle. Ons kent ons en iedereen respecteerd elkaar. Zelfs zo dat toen m'n zwager met de sleutel iets ging ophalen ( toen wij er niet waren ) en tegen werd gehouden, zo van : wat mot je hier  :haha:

Het valt allemaal best wel mee hoor.....

MAAR : in het verleden behaalde resultaten garranderen niets etc. etc. etc.

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, ik ga ervan uit dat ik veilig ben bij de familie, ik heb ook geen reden om ervanuit te gaan dat het niet zo is, anders dan de verhalen die je hoort en ziet.
Alleen als het mis gaat, tja, dan gaat het dus blijkbaar flink mis  :bolo:
Amare et sapere vix deo conceditur

josv

Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag 30 augustus 2011, 12:38:05
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, ik ga ervan uit dat ik veilig ben bij de familie, ik heb ook geen reden om ervanuit te gaan dat het niet zo is, anders dan de verhalen die je hoort en ziet.
Alleen als het mis gaat, tja, dan gaat het dus blijkbaar flink mis  :bolo:

Nee hoor, ik snap je wel. Maar ik ga van het standpunt uit : doe geen dingen waardoor je bescherming NODIG hebt !!!!! Van wie dan ook !!!!

Ik lees te vaak verhalen van buitenlanders die vermoord zijn waarvan ik denk : Tja, dan moet je jezelf ook niet zo gedragen of in dat soort omstandigheden terecht komen.

Ik hoor nu al via/via/via/via van een Canadees die ( als eigenaar van 'n resort op Samal ) zich al zo onmogelijk heeft gemaakt in de omgeving dat ie zich nauwelijks meer zonder bescherming op straat durft te vertonen.

Misschien kan Pieter-Jan dit bevestigen, hij zit dichter bij het "vuur".
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Citaat van: Amice op dinsdag 30 augustus 2011, 12:20:28
De familie verwacht uiteraard niets anders dan dat hij de 3 kinderen verder opvoed(onderhoud) en zij in het huis kunnen blijven. of de nederlander dat leuk vindt is minder belangrijk. Eens gegeven blijft gegeven ook al moet hij nog jaren het huis afbetalen.

Met zo'n familie zit je dan wel veilig  :weetikniet:

Als de kinderen niet geadopteerd zijn dan kan de NL man formeel ook niet financieel aansprakelijk worden gesteld voor de kinderen zou ik denken.

En het huis en de grond zal wel op naam van de vriendin staan (dom overigens). Maar waarom moet de man een huis afbetalen dat niet van hem is?En als het wel het geval is zou ik zeggen stoppen met betalen dan wordt het huis door de bank verkocht. Of is dit tekort door de bocht Amice?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Tinulang_Manok

Citaat van: josv op dinsdag 30 augustus 2011, 13:06:46
Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag 30 augustus 2011, 12:38:05
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, ik ga ervan uit dat ik veilig ben bij de familie, ik heb ook geen reden om ervanuit te gaan dat het niet zo is, anders dan de verhalen die je hoort en ziet.
Alleen als het mis gaat, tja, dan gaat het dus blijkbaar flink mis  :bolo:

Nee hoor, ik snap je wel. Maar ik ga van het standpunt uit : doe geen dingen waardoor je bescherming NODIG hebt !!!!! Van wie dan ook !!!!

Ik lees te vaak verhalen van buitenlanders die vermoord zijn waarvan ik denk : Tja, dan moet je jezelf ook niet zo gedragen of in dat soort omstandigheden terecht komen.

Ik hoor nu al via/via/via/via van een Canadees die ( als eigenaar van 'n resort op Samal ) zich al zo onmogelijk heeft gemaakt in de omgeving dat ie zich nauwelijks meer zonder bescherming op straat durft te vertonen.

Misschien kan Pieter-Jan dit bevestigen, hij zit dichter bij het "vuur".

Nee, maar die opvallende dingen doe ik ook niet, ik probeer als ik op vakantie ben low profile door het leven te gaan, zwaai niet met geld in het rond (daar heb ik een asawa voor) en ben bepaald geen betweter die even gaat vertellen hoe het moet (duitsers hebben daar nogal last van), daar is het ook te heet voor. Meestal zit ik rustig aan zee te genieten van het uitzicht met cola, SM of tuba; of hobbel een beetje rond over het eiland.
Ook met de familie heb ik geen enkel probleem, voor zover ik kan nagaan ben ik vrij geliefd, hoewel je dat nooit zeker weet omdat je toch op een soort voetstuk wordt gezet (ik ben er denk ik ook altijd to kort om dat kwijt te raken). Maar de zeep, chocola en haribo wordt altijd erg gewaardeerd natuurlijk.

Het ging mij meer om... wat als, want het kan erg mis gaan, zonder dat jij je er van bewust bent waarom (botsende cultuur verschillen, weet ik veel wat).
Wat ik wel weet is dat je moet oppassen als filipino's bezopen/onder invloed raken, want dan weten ze niet meer wat ze doen, de culturele regels om de boel in de hand te houden gaan dan over boord. En ook geld is natuurlijk altijd een probleem, het inkomens en welvaartsverschil is zo groot dat niet iedereen zich kan inhouden.

En als het dan misgaat, buiten je schuld, terwijl je je low-profile gedraagt, respectvol bent naar iedereen etc., heb je denk ik toch wel een alternatief plan B nodig, bijvoorbeeld een beveiligde bunker of  :benweg:.
Maar dat kan ook aan mij liggen, ik bedenk altijd graag plannen B en wat als... situaties.

Meer in het algemeen zie ik ook dingen veranderen, in iedergeval in het kleine stukje filippijnen waar ik de afgelopen 3 jaar kom:
- meer, en ook scheermes, prikkeldraad op muren van huizen van wat rijkere filipino's / witneuzen
- meer honden en menselijke bewakers in de subdivisions
- bewakers van huizen in de subdivisions hebben (eigengemaakte) vuurwapens
- grafitty van "crips" en "bloods" op de muren waarbij filipino's mij vertellen dat dat uit de hand aan het lopen is, niet alleen McDonalds wordt geïmporteerd...

Maar inderdaad, voorlopig kom ik niet op de filippijnen wonen, het duurt nog zeker 30 jaar voordat ik van mijn dan niet meer bestaande AOW mag genieten  :biggrinn:
Amare et sapere vix deo conceditur

Rich

Citaat van: josv op dinsdag 30 augustus 2011, 13:06:46
Tja, dan moet je jezelf ook niet zo gedragen of in dat soort omstandigheden terecht komen.


Juist, want dat zal wel de grootste reden zijn van de narigheid denk ik.
Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: Amice op dinsdag 30 augustus 2011, 12:20:28

De familie verwacht uiteraard niets anders dan dat hij de 3 kinderen verder opvoed(onderhoud) en zij in het huis kunnen blijven. of de nederlander dat leuk vindt is minder belangrijk. Eens gegeven blijft gegeven ook al moet hij nog jaren het huis afbetalen.


Ze kunnen verwachten wat ze willen  :daag:

Nog jaren het huis blijven afbetalen? Je zal wel goed gek zijn dan.  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Phille

Ik heb dit reeds in een ander topic geschreven, maar hier hoort het eveneens thuis:

Als ik dit hier allemaal lees (Ik bekijk het maar van op afstand hoor en kan niet uit ervaring spreken, ik ben er al wel 7 keer geweest, maar dat is eerder vakantie en zeker niet er wonen) maar spijkers uit het cement laten steken, ooit in een ander topic gelezen dat men glas op de muren moet inmetselen, tralies voor z'n ramen moet zetten, meervoudige sloten op de deuren moet bevestigen; met alle respect ... maar dit is toch geen teken dat men zich veilig voelt; het zich "low-profile" opstellen is blijkbaar ook niet voldoende, want bovenstaande maatregelen is niets anders dan van zijn een woning letterlijk een versterkte burcht maken!

Het lijkt mij niet aangenaam om steeds te moeten denken dat men op een nacht wel eens oog in oog zou komen te staan met inbrekers, maar elk zijn mening natuurlijk. Uiteraard is het interessant om ook deze informatie te lezen, het bevestigd alleen maar mijn vermoeden dat het paradijs zich beperkt binnen de sfeer van vakantie en binnen de muren van een goed beveiligd resort.

Luc

Citaat van: Rich op dinsdag 30 augustus 2011, 15:30:03
Citaat van: josv op dinsdag 30 augustus 2011, 13:06:46
Tja, dan moet je jezelf ook niet zo gedragen of in dat soort omstandigheden terecht komen.


Juist, want dat zal wel de grootste reden zijn van de narigheid denk ik.

Van wat ik in de voorbije jaren heb gezien kan het vooral behoorlijk uit de hand lopen met een erfenis. Tot en met het lijfelijk bedreigen en zwaaien met revolver omdat men vindt dat degene die met een buitenlander is getrouwd zijn deel van de erfenis maar moet laten vallen. Die is toch al rijk en moet maar zelf een stuk grond kopen.

Is een condo op de 13de verdieping niet veiliger? Is een goed beveiligde deur dan niet voldoende? Tenzij spiderman daar ergens rondloopt.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

callebaut

Citaat van: Phille op dinsdag 30 augustus 2011, 15:35:36
Ik heb dit reeds in een ander topic geschreven, maar hier hoort het eveneens thuis:

Als ik dit hier allemaal lees (Ik bekijk het maar van op afstand hoor en kan niet uit ervaring spreken, ik ben er al wel 7 keer geweest, maar dat is eerder vakantie en zeker niet er wonen) maar spijkers uit het cement laten steken, ooit in een ander topic gelezen dat men glas op de muren moet inmetselen, tralies voor z'n ramen moet zetten, meervoudige sloten op de deuren moet bevestigen; met alle respect ... maar dit is toch geen teken dat men zich veilig voelt; het zich "low-profile" opstellen is blijkbaar ook niet voldoende, want bovenstaande maatregelen is niets anders dan van zijn een woning letterlijk een versterkte burcht maken!

Het lijkt mij niet aangenaam om steeds te moeten denken dat men op een nacht wel eens oog in oog zou komen te staan met inbrekers, maar elk zijn mening natuurlijk. Uiteraard is het interessant om ook deze informatie te lezen, het bevestigd alleen maar mijn vermoeden dat het paradijs zich beperkt binnen de sfeer van vakantie en binnen de muren van een goed beveiligd resort.


En dan nog kan je worden gekidnapt .... 2001 resort in Palawan .... :negatief:

PUERTO PRINCESA — Seven years after the abduction of an American missionary couple and 18 others, the Dos Palmas Island Resort and Spa in Puerto Princesa City, Palawan is again gaining ground as a prime tourist destination here.

Aside from its posh accommodation facilities, the resort became controversial with the abduction of guests Martin and Gracia Burnham and 18 others by the Abu Sayyaf in 2001. The incident did not only caused the closure of Dos Palmas for four months, it also caused the tourism industry in Palawan to suffer losses.