Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Pak op maat gemaakt.

Gestart door fastlane, maandag 7 november 2011, 20:38:11

Vorige topic - Volgende topic

fastlane

Hey allemaal,

Heb even een vraagje. Mijn toekomstige wil graag dat ik in een mooi pak trouw. Nu wou ik vragen of er iemand weet waar je dit
op maat kan laten maken. Liefst in Manilla of in cebu. Weet dat ze in azie heel mooie pakken maken voor weinig geld dus tips zijn
altijd welkom.

Thanks

yepyep

Ik heb mijn pak bij Kingsmen laten maken in Podium, Ortigas. Maar zitten op meer plaatsen in Metro Manila: http://www.kingsmen.com.ph/

Stof voor pak heb ik ik Divisoria, Manila gekocht.




Amice

Kingsmen heeft idd een goed alteration centre, maar de stoffen hier in de phils vallen mij tegen.

Zelf heb ik zowel van Kingsmen maar ook slacks laten maken bij een klein alteration centre hier in malate(er zijn er meerdere), maar ben er niet zo tevreden over als Kingsmen, daar direct eraan toegevoegd dat ik die dagelijks gebruik en het daardoor toch wel redelijk goed is.

Als je echt iets goed wilt hebben, kun je denk ik beter in Nederland of zo kijken en de stof meenemen. Voordeel daarvan is dan ook weer dat je n maatpak krijgt in de laatste design trend aldaar.

Het kan/moet eigenlijk wel zo zijn dat die stoffen hier ook verkrijgbaar zijn maar waar. :weetikniet:

Maatschoenen(zelfs in slangeleer als je dat mooi vindt) kun je laten maken in marikina
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Alles word voor mij hier gemaakt en de stof koop ik of in Cebu city of hier in OK-Markt

Labor  long sleeve.....P175
Pants (long)....P250 of P325 in die buurt....
Doe dat nu al sedert 1997... :thumb: :thumb:









KLEREN MAKEN DE MAN.......? NEE, KLEREN MAKEN DE KLOOTZAK... :jajaja: :lachen: :lachen:

bananacreek

Citaat van: Amice op dinsdag  8 november 2011, 01:21:07
Kingsmen heeft idd een goed alteration centre, maar de stoffen hier in de phils vallen mij tegen.

Zelf heb ik zowel van Kingsmen maar ook slacks laten maken bij een klein alteration centre hier in malate(er zijn er meerdere), maar ben er niet zo tevreden over als Kingsmen, daar direct eraan toegevoegd dat ik die dagelijks gebruik en het daardoor toch wel redelijk goed is.

Als je echt iets goed wilt hebben, kun je denk ik beter in Nederland of zo kijken en de stof meenemen. Voordeel daarvan is dan ook weer dat je n maatpak krijgt in de laatste design trend aldaar.

Het kan/moet eigenlijk wel zo zijn dat die stoffen hier ook verkrijgbaar zijn maar waar. :weetikniet:

Maatschoenen(zelfs in slangeleer als je dat mooi vindt) kun je laten maken in marikina

Een goede stoffenwinkel in Cebu downtown is BLACK en is te vinden vlak in de buurt van Gaisano-Metro:


josv

Even @ fastlane : Weet je wel hoe warm zo'n pak kan zijn in de PH ?? Zeg gewoon dat je in de PH-traditie wil trouwen, barong met 'n t-shirtje eronder. Is veeeeeel relaxter en je maakt nog 'n goeie indruk tov je schoonfamilie !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

gosternokke

Citaat van: fastlane op maandag  7 november 2011, 20:38:11
Hey allemaal,

Heb even een vraagje. Mijn toekomstige wil graag dat ik in een mooi pak trouw. Nu wou ik vragen of er iemand weet waar je dit
op maat kan laten maken. Liefst in Manilla of in cebu. Weet dat ze in azie heel mooie pakken maken voor weinig geld dus tips zijn
altijd welkom.

Thanks


  Oei, das wel een hele zware straf, om op de mooiste dag van je leven in  :smiley-philippines: in een pak te moeten rondlopen   :lachen:


  Volg het advies van Josv, vergeet het pak, en trouw in het nationale kostuum van de   :smiley-philippines: de barong

fastlane

 @ josv en gosternokke dat was ik dus van plan en dacht dat ze dat leuk zou vinden maar ze heeft blijkbaar haar zinnen op een
pak gezet en jullie kennen de filipina's toch ook he. Ik krijg haar da dus nie uit hare kop gepraat en onder een pak kan je ook
een zwembroek aandoen en een stripke doen als het te warm wordt.

Budgie

@ Fastlane Gelukkig hebben ze op de Filippijnen dunne stof voor een pak zodat hij niet te warm word Wel kan je de barong eronder dragen zodat je het jasje meestal ergens neerhang Ben je dat warme ding kwijt Alleen in de kerk moet je hem aan voor de foto`s
Kwaliteit is dan wel niet zo goed zoals Amice al zegt maar ach als ik naar die van mij kijk Hangt al 10 jaar in de kast en is nog zo netjes dat hij in de kist wel weer aan kan.
Getting older beats the alternative -dying young

bananacreek

Alles word voor mij hier gemaakt en de stof koop ik of in Cebu city of hier in OK-Markt

Labor  long sleeve.....P175
Pants (long)....P250 of P325 in die buurt....


FOUT:  Moet zijn: Long sleeve: P250
                         Long pants:   P300


Dit pak (1980) kwam uit Nederland: (was mijn uitgaanspak sedert 1975)



Nu heb ik het nog steeds en zit nog goed............ :thumb: :thumb: :lachen: :lachen: :crazy: :crazy:
Dat kwam van TIP-TOP op de Nieuwendijk in Amsterdam...een prachtzaak met de mooiste overhemden in de jaren '60 en '70................ :thumb: :thumb: :thumb: