Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

#50
Citaat van: Jan69 op donderdag 17 november 2011, 23:19:05
Zo nu en dan 1000-1500€. Hoe vaak is die "nu en dan" dan?

ik denk 1 of 2 maal per jaar.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Quezonboy

In April en mei in totaal zo'n 9000 php voor een laptop, in oktober 7000 php voor schulden, in november 8000 php voor schulden, huur en overige woningkosten. Half december ben ik van plan om 8000 php op sturen voor een maand vakantie bij haar familie. Ik stuur het zowel in Ierland als in Nederland via een agentschap van Western Union, hier in Nederland zijn dat de GWK agentschappen op treinstations, voor de bovenstaande bedragen moet ik 17 euro betalen hier in Nederland voor het opsturen. Dit geld is alleen voor mijn vriendin bedoeld, dat heb ik ook duidelijk gezegd.

Digos

Citaat van: Quezonboy op vrijdag  9 december 2011, 00:46:21
In April en mei in totaal zo'n 9000 php voor een laptop, in oktober 7000 php voor schulden, in november 8000 php voor schulden, huur en overige woningkosten. Half december ben ik van plan om 8000 php op sturen voor een maand vakantie bij haar familie. Ik stuur het zowel in Ierland als in Nederland via een agentschap van Western Union, hier in Nederland zijn dat de GWK agentschappen op treinstations, voor de bovenstaande bedragen moet ik 17 euro betalen hier in Nederland voor het opsturen. Dit geld is alleen voor mijn vriendin bedoeld, dat heb ik ook duidelijk gezegd.

Voor 9000 peso heb je geen laptop.

Schulden....dat is eigen schuld dikke bult.

We sturen nooit geen geld voor schuld, dat is een zaak dat ze zelf maar moeten oplossen.

Iedere maand word er een vast bedrag opgestuurd (niet voor vakantie) en niet voor juist de vriendin, maar voor de hele familie en wel wat minder.....en daar betalen ze dan ook maar hun schuld van....moesten ze die gemaakt hebben.



CitaatDit geld is alleen voor mijn vriendin bedoeld, dat heb ik ook duidelijk gezegd.

:ikkeniebegrijp:

Nou ja.....

LIVE ONCE - LIVE IT

Herbie

Van mij 5000 per maand. Deze maand 6000 er komen feestdagen aan. En ik hoor haar niet klagen hoor. Tuurlijk als je de eerste keren met je geld smijt, dan kan je niet meer terug komen hee. Laag starten en traagjes opbouwen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

westhoek

Citaat van: Herbie op vrijdag  9 december 2011, 07:47:29
Van mij 5000 per maand. Deze maand 6000 er komen feestdagen aan. En ik hoor haar niet klagen hoor. Tuurlijk als je de eerste keren met je geld smijt, dan kan je niet meer terug komen hee. Laag starten en traagjes opbouwen.

Hoeveel euro is dat nu ? 85 ????

josv

Citaat van: westhoek op vrijdag  9 december 2011, 09:58:18
Citaat van: Herbie op vrijdag  9 december 2011, 07:47:29
Van mij 5000 per maand. Deze maand 6000 er komen feestdagen aan. En ik hoor haar niet klagen hoor. Tuurlijk als je de eerste keren met je geld smijt, dan kan je niet meer terug komen hee. Laag starten en traagjes opbouwen.

Hoeveel euro is dat nu ? 85 ????

Het gaat er niet om hoeveel EURO je opstuurd maar hoeveel PESO. 5000 peso per maand KRIJGEN is echt niet slecht hoor. Ik stuurde mijn vrouw indertijd 2000 peso p/m. 1000 omdat ze ( op mijn verzoek ) een ander huisje had gehuurd zodat we privacy hadden als we bij elkaar waren ( oftewel geen inwonende familie ) en 1000 per maand voor 'n internet aansluiting in ONS huisje.

Indertijd had ze een gewone baan maar doordat de "niet werkende familie" niet meer in haar huis woonde hield ze meer geld over. Waarom dan meer opsturen ?

Nu ( sinds ik hier ben ) kan zij van m'n geld genieten wat ze wil ( voor zolang als het duurt  :floet: ).
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

westhoek

wow, goedkoop landje..... kan ik nu al gaan rentenieren  :denk:


Tinulang_Manok

Het is goedkoop als je bereid bent als een filippijn te gaan leven, wil je ook europese luxe heb je zo'n â,¬1000 per maand nodig (en vergeet niet een potje voor calamiteiten, ziekte, etc.).
Amare et sapere vix deo conceditur

westhoek

Citaat van: Tinulang_Manok op vrijdag  9 december 2011, 11:55:22
Het is goedkoop als je bereid bent als een filippijn te gaan leven, wil je ook europese luxe heb je zo'n â,¬1000 per maand nodig (en vergeet niet een potje voor calamiteiten, ziekte, etc.).
Ik ?
I don't think so, heb ik ook niet nodig nu in BE hoor. En ik heb niets te kort.

Quezonboy

#59
Citaat van: Digos op vrijdag  9 december 2011, 01:25:32
Citaat van: Quezonboy op vrijdag  9 december 2011, 00:46:21
In April en mei in totaal zo'n 9000 php voor een laptop, in oktober 7000 php voor schulden, in november 8000 php voor schulden, huur en overige woningkosten. Half december ben ik van plan om 8000 php op sturen voor een maand vakantie bij haar familie. Ik stuur het zowel in Ierland als in Nederland via een agentschap van Western Union, hier in Nederland zijn dat de GWK agentschappen op treinstations, voor de bovenstaande bedragen moet ik 17 euro betalen hier in Nederland voor het opsturen. Dit geld is alleen voor mijn vriendin bedoeld, dat heb ik ook duidelijk gezegd.

Voor 9000 peso heb je geen laptop.

Schulden....dat is eigen schuld dikke bult.

We sturen nooit geen geld voor schuld, dat is een zaak dat ze zelf maar moeten oplossen.

Iedere maand word er een vast bedrag opgestuurd (niet voor vakantie) en niet voor juist de vriendin, maar voor de hele familie en wel wat minder.....en daar betalen ze dan ook maar hun schuld van....moesten ze die gemaakt hebben.



CitaatDit geld is alleen voor mijn vriendin bedoeld, dat heb ik ook duidelijk gezegd.

:ikkeniebegrijp:

Nou ja.....


9000 php voor een tweedehands laptop via een vriend dus wel, ze kan het toetsenbord ervan niet gebruiken, dus hebben ze er een aparte toestenbord. De schulden had ze bij haar oude bazin waarbij ze van mij ontslag moest nemen, dus het was ook een beetje mijn schuld. Volgend jaar krijgt ze niet meer dan 100 euro per maand, voor het opstarten is nu meer geld nodig.
En ja het is alleen voor mijn vriendin, jammer voor haar familie.