Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

hallo,
mijn gf heeft een Maestro Card die gedeblokeerd is,zij kan iedere maand max tot 10000 P afhalen iedere maand.Zij haalt ongeveer 5000 P iedere maand af.
Mijn vraag is,hoe verzenden jullie het geld op !!!!!! :denk:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

dolfijn76

Wij versturen via LCC.  Cashcard aangevraagd en dan staat het geld er meestal binnen het uur op.  transactie kost is 4 euro en elke 6de transactie is gratis.  Kantoren in Antwerpen en Brussel


Herbie

Op de site geraak ik er niet uit, hoe je je moet registreren. Want LCC is toch nog een euro goedkoper, dan met de kaart.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

@Opinie: Ik had al lang mijn maat 46 gebruikt terwijl de voordeur openstond.

Kijk nu komt de aap uit de mouw.. :lachen: :lachen:

Maat 46 daar ben ik al 35 jaar naar lopen zoeken....... :jajaja: :jajaja:




bananacreek

Zus en schoonbroer zijn te trots om de ouders om geld te vragen blijkbaar of vinden dat ze niet aan het geld van hun ouders moeten zitten  .Ze hebben beiden wel een job,maar niet echt dik 

Juist zulke (goede)  :smiley-philippines: heb je er ook tussen en dat had ik met de familie van mijn ex vrouw hier...NOOIT problemen mee gehad terwijl die maar op 800m verder wonen.... :thumb: :thumb:


dolfijn76

Herbie,

Gemakkelijkste is om gewoon langs een kantoor te gaan.  Voor Antwerpen is dat kantoor in het centrum achter de Mediamarkt. Dan vul je zo'n papiertje in en geef je het af.  Je vriendin kan dan later de kaart gaan ophalen bij Banco d'Oro (jij geeft aan welke het dichtsbijzijnde kantoor is voor je vriendin). Als zij de kaart heeft moet ze jou de kaartnummer doorgeven.  Dit geef je de eerste keer dan door en vanaf dan is het simpel.  Elke keer je geld stuurt zeg je gewoon cashcard en gaat het vanzelf.  Ik krijg ook telkens een sms wanneer het geld gestort is en vaak is dit binnen het half uur.

Herbie

Dag dolfijn76,

Ja al wat in google gekeken en er zijn er maar een paar hier in België.
Graag had ik nog geweten of het een zeer goeie koers is dat ze geven.
Want bij de meeste is dat heel slecht.
Het beste is nog altijd met de kaart, maar nu mijn gf drie maanden naar Mindanao is
vragen ze aan de  atm s 200peso om de transactie door te voeren, in Manila gebeurt dat niet.
En kost het mij maar 2.38euro voor 5000 peso.
Als ik eens in Antwerpen ben zal ik mij maar inschrijven, maar morgen bel ik ze wel eens
om meer inlichtingen.

Mvg Herbie
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Koen

Mijn vriendin heeft een moneybookers kaart. Dat is een creditcard die je kan laden met een bepaald bedrag. Je kan hiermee niet meer geld opnemen dan op de kaart staat. Voor elke geldafhaling betaal je 200 ph + 1.80 euro extra. Je krijgt met deze kaart een goede wisselkoers (+-1.5% tov officiele koers, dacht ik). Nadeel is wel dat je op een atm geld moet afhalen die een mastercard logo heeft.

Vorige week heeft ze dan bij BDO een Asenso Kabayan Peso rekening geopend, dit is een rekening speciaal om geld te versturen vanuit het buitenland. Enigste voorwaarde is dat men 1x per jaar een storting ontvangt van een buitenlandse rekening. Er moet geen geld op blijven staan zoals sommige andere rekeningen. Enkel 50 pesos om de rekening te kunnen openen, verder geen andere kosten. Vervolgens heb ik geld via LCC antwerpen overgemaakt. Ben daar vorige week donderdag geweest, het is een klein kantoortje. Wisselkoers is iets minder voordelig.

Waarom 2 kaarten? Op een keer had ze haar laatste pesos bijeen gesprokkeld om een tricycle te betalen, en toen ze aankwam, was juist de ATM die ze nodig had, leeg. Ze waren hem aan het bijvullen! Het 'arme ding' heeft daar 2 uur gewacht. En een andere keer heeft ze geld willen opnemen met de moneybookers kaart, ze kreeg geen geld, maar het bedrag dat ze had ingetypt was wel van de rekening gegaan. Dan, na verschillende pogingen, op diverse ATMs heeft ze dan 600 pesos kunnen opnemen. Het 'verdwenen geld' is dan later wel terug op de kaart gezet, na meerdere mails van mij. Storting van zichtrekening naar moneybookers kaart duurt zo'n 3 werkdagen.
Met de BDO kaart kan ze geld afhalen aan een ATM, en wanneer dit niet werkt, kan ze in het kantoor geld opnemen van haar rekening.

Jan69

Citaat van: jens op woensdag 16 november 2011, 19:04:52
mijn asawa komt uit een groot gezin van 8 kinderen waarvan de jongste 38 jaar oud is .mijn schoon vader is al gaan hemelen , dus moeder is alleen en 75 lentes jong . wel voor moeder wil ik graag betalen ongeacht wat mij dat kost , zij is nog zeer vitaal maar heeft hart problemen waardoor ze medicijnen slikt . wel dat kost zo nu en dan een paar peso en daar heb ik totaal geen probleem mee , ik moet je er wel bij vertellen dat het ouwe mens zeer zuinig is en geen peso over de balk gooit, dit in tegenstelling tot haar kinderen waarvan 5 stuks een gat in de hand hebben ter grote van een voetbalveld en 3 kinderen zeer zuinig zijn , daar heb ik er gelukkig 1 van en dan ook nog de minst zuinige van de 3, maar ik kan er goed mee leven.
wat het opsturen van pera betreft , wel daar bemoei ik mij niet mee dat doet mijn vrouw zo af en toe , ze verteld mij wel aaltijd hoeveel ze stuurd, [maar nooit hoe veel keer] hahaha.
mijn vrouw maakt zo nu en dan eens een bedrag over 1000 tot 1500 euro of minder. daar leeft mijn schoonmoeder dan een hele tijd van , ik vraag haar wel eens of ze nog voldoende pera heeft , maar steevast het zelfde andwoord , bedankt jan maar ik heb nog genoeg.
gewoon een heel lief mens, de rest van de fam kan de boom in , in het verleden gaf ik zo nu en dan nog wel eens iets , maar het is nooit goed of het deugt niet , ze zijn zo afgunstig als de pest . ze kunnen van mij verekken , ik heb er goed de hand rem op getrokken.
laten we eerlijk zijn, waar jens handen heeft zitten , hebben zij die ook . en met die handen kunnen ze prima werken ,dat moet ik ook wel hoor.
hoeveel geld mijn schoonmoeder per maand nodig heeft ? ik zou het echt niet weten .ik weet wel dat zij er goed mee om gaat.

jens......

Zo nu en dan 1000-1500â,¬. Hoe vaak is die "nu en dan" dan?

westhoek

Wijken we hier niet af van de OP ?