Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

koy

Citaat van: Tinulang_Manok op vrijdag  9 december 2011, 11:55:22
Het is goedkoop als je bereid bent als een filippijn te gaan leven, wil je ook europese luxe heb je zo'n â,¬1000 per maand nodig (en vergeet niet een potje voor calamiteiten, ziekte, etc.).

Ik geef je gelijk. Kijk de vorige keer ik in Cebu was zijn we naar een leuk resort geweest in Moalboal waar een Belg, een Oostendenaar, dit had op eigen houtje samen met zijn vriendin had uit de grond gestamd; Asian Belgian Resort, keitoffe kerel.
Hem heb ik toen op een avond gevraagd wat je nodig hebt qua inkomen als je hier wil leven. Hij vertelde me dat, als je goed en onbezorgd wil leven met alle luxe die je verwacht op vlak van eten, onderhoud, elek en huur, internet etc... je idd 1.000â,¬ nodig hebt. Dus in België is dat bijna het gemiddeld pensioen en dat geeft mooie perspectieven.

Dream on babe,
Koy
leven en laten leven...

westhoek

Ik moet aan anderen niet gaan vragen hoeveel IK nodig heb om van te leven. Ik heb in BE ook geen 1000 euro per maand nodig. Geef anderen 5000 euro en ze komen nog niet rond.
Als ik mijn eigen broertje bezig zie, ja, dan komt ie er ook niet. Spaart niets, al de dingen die ie koopt is na een korte tijd stuk en kapot en slecht onderhouden, koopt kledij om de haverklap, drinkt en zuipt, rookt als een Turk, heeft de duurste abonnementen, tja....

Johan En Elvie

Citaat van: westhoek op vrijdag  9 december 2011, 16:06:49
Ik moet aan anderen niet gaan vragen hoeveel IK nodig heb om van te leven. Ik heb in BE ook geen 1000 euro per maand nodig. Geef anderen 5000 euro en ze komen nog niet rond.
Als ik mijn eigen broertje bezig zie, ja, dan komt ie er ook niet. Spaart niets, al de dingen die ie koopt is na een korte tijd stuk en kapot en slecht onderhouden, koopt kledij om de haverklap, drinkt en zuipt, rookt als een Turk, heeft de duurste abonnementen, tja....

Het enige verschil hier in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: heb je dit wel meer zelf in de hand maar in de  :smiley-philippines: hebben andere mensen dit ook voor een stuk in de hand. ga je naar de winkel of koop je iets groots aan zoals een meubel zal je veel meer betalen als  :eu: dan een Filipijn.
Denk zelfs dat ze je liggen hebben bij je maandelijkse elektriciteitsrekening enz enz...
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

xav

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  9 december 2011, 16:23:24

Denk zelfs dat ze je liggen hebben bij je maandelijkse elektriciteitsrekening enz enz...

dat denk ik nu niet hoor Johan... met de electriciteit hebben ze iedereen liggen  :lachen: juist zoals in ons belgenland...

westhoek

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  9 december 2011, 16:23:24
Citaat van: westhoek op vrijdag  9 december 2011, 16:06:49
Ik moet aan anderen niet gaan vragen hoeveel IK nodig heb om van te leven. Ik heb in BE ook geen 1000 euro per maand nodig. Geef anderen 5000 euro en ze komen nog niet rond.
Als ik mijn eigen broertje bezig zie, ja, dan komt ie er ook niet. Spaart niets, al de dingen die ie koopt is na een korte tijd stuk en kapot en slecht onderhouden, koopt kledij om de haverklap, drinkt en zuipt, rookt als een Turk, heeft de duurste abonnementen, tja....

Het enige verschil hier in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: heb je dit wel meer zelf in de hand maar in de  :smiley-philippines: hebben andere mensen dit ook voor een stuk in de hand. ga je naar de winkel of koop je iets groots aan zoals een meubel zal je veel meer betalen als  :eu: dan een Filipijn.
Denk zelfs dat ze je liggen hebben bij je maandelijkse elektriciteitsrekening enz enz...

Daar ben ik van overtuigd ja, heb dit al genoeg meegemaakt, niet met meubels, maar met kledij, restaurant enzo. Maar dan nog heb je de keuze van dit niet aan te kopen natuurlijk.
Alleszins ben ik met weinig content en hou me 'low-profile' ik doe dat hier ook en al zeker in een ander land. Als ik sommige bezig zie, ja die vragen om opgelicht te worden hoor.
Geef mij maar een klein studiootje, tv, computer, een scootertje, en dat is het. Meer moet den deze niet hebben. 't klinkt saai, en misschien is het dat ook, maar zo ben ik.

Jongske

Wij geven 12000 peso/maand daarbovenop de rijstoogst van ongeveer 6000 m² rijstveld is ~ 1000 Kg netto.
Soms nog een extra voor verjaardag of dergelijke.
Als tegenprestatie onderhoud van huis, zwembad en dergelijke, en ook de studie-kosten van een nichtje.
We blijven graag mens onder de mensen.

Jongske  :vl:

Tinulang_Manok

Citaat van: westhoek op vrijdag  9 december 2011, 13:23:41
Citaat van: Tinulang_Manok op vrijdag  9 december 2011, 11:55:22
Het is goedkoop als je bereid bent als een filippijn te gaan leven, wil je ook europese luxe heb je zo'n â,¬1000 per maand nodig (en vergeet niet een potje voor calamiteiten, ziekte, etc.).
Ik ?
I don't think so, heb ik ook niet nodig nu in BE hoor. En ik heb niets te kort.
Ik heb het ook niet per sé over jou, misschien kun jij wel met â,¬ 100 in de maand vooruit, ik ken je uitgaven patroon niet.
Maar toen ik er was heb ik ook wat :eu: mensen gevraagd wat ze normaal uitgaven aan wonen, leven en gematigd zuipen, en dat kwam rond de â,¬ 1000 uit.
Kan natuurlijk ook meer zijn, je kunt maar zomaar PHP 60.000 kwijtraken in de cockpit.
Oh ja, als er een belangrijke derby is wil ik ook nog wel eens de vitamines voor de vechthaanen betalen (dit om het :ontopic: te houden).
Amare et sapere vix deo conceditur

innka3

Citaat van: Jongske op vrijdag  9 december 2011, 17:44:31

We blijven graag mens onder de mensen.

Jongske  :vl:
:denk: bedoeld u daar iets mee  :vl: :confused2:

Quezonboy

Citaat van: westhoek op vrijdag  9 december 2011, 16:06:49
Ik moet aan anderen niet gaan vragen hoeveel IK nodig heb om van te leven. Ik heb in BE ook geen 1000 euro per maand nodig. Geef anderen 5000 euro en ze komen nog niet rond.
Als ik mijn eigen broertje bezig zie, ja, dan komt ie er ook niet. Spaart niets, al de dingen die ie koopt is na een korte tijd stuk en kapot en slecht onderhouden, koopt kledij om de haverklap, drinkt en zuipt, rookt als een Turk, heeft de duurste abonnementen, tja....
Heb je dit uit een Nederlands boek Belgenmoppen hahaahah :lachen:!!! Je beschrijf het beeld dat een Nederlander :nederlandsevlag: heeft van een gemiddeld Belg :belgiesmiley: uitgezonderd de Belgen op het forum natuurlijk  :floet:.

koy

Citaat van: Quezonboy op vrijdag  9 december 2011, 22:31:11
Citaat van: westhoek op vrijdag  9 december 2011, 16:06:49
Ik moet aan anderen niet gaan vragen hoeveel IK nodig heb om van te leven. Ik heb in BE ook geen 1000 euro per maand nodig. Geef anderen 5000 euro en ze komen nog niet rond.
Als ik mijn eigen broertje bezig zie, ja, dan komt ie er ook niet. Spaart niets, al de dingen die ie koopt is na een korte tijd stuk en kapot en slecht onderhouden, koopt kledij om de haverklap, drinkt en zuipt, rookt als een Turk, heeft de duurste abonnementen, tja....
Heb je dit uit een Nederlands boek Belgenmoppen hahaahah :lachen:!!! Je beschrijf het beeld dat een Nederlander :nederlandsevlag: heeft van een gemiddeld Belg :belgiesmiley: uitgezonderd de Belgen op het forum natuurlijk  :floet:.

Kunnen we aub  :ontopic: blijven. Er is een aparte rubriek voor moppen.

thx, koy.
leven en laten leven...